جاباما
۳۵۰۷۶۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ستاره‌ هایی که دیگر ستاره نیستند

بازیکنان مطرح بسیاری در فوتبال ایران و در فصل های اخیر نتوانستند در حد نام خود ظاهر شوند و هرکدام بنا به دلایلی (مصدومیت و ...) از دوران اوج خود به دور هستند، بازیکنانی که در لیگ شانزدهم منتظر بازگشتشان هستیم.

ورزش سه: بازیکنان مطرح بسیاری در فوتبال ایران و در فصل های اخیر نتوانستند در حد نام خود ظاهر شوند و هرکدام بنا به دلایلی (مصدومیت و ...) از دوران اوج خود به دور هستند، بازیکنانی که در لیگ شانزدهم منتظر بازگشتشان هستیم.

بازیکنانی مستعد بسیاری در فوتبال ایران توانستند سطح انتظارات را از خود بالا ببرند اما بنا به دلایل مختلفی سال های اخیر را در سراشیبی دوران حرفه ای خود گذراندند، بازیکنانی لیگ شانزدهم را به امید بازگشت آنها آغاز خواهیم کرد.

دروازه‌بان
عقیل اعتمادی: درواه بان ایرانی بزرگ شده در هلند که سابقه بازی در تیم های ملی پایه در این کشور را دارد و سابقه حضور در تیم های مطرحی همچون خرونیخن، هیرنفین و آلمره سیتی را در کارنامه خود دارد پیش از این در تبریز حضور یافته بود و در دوران اول حضور امیر قلعه نویی در این تیم در بعضی از بازی ها از دروازه این تیم حراست کرد، وی بعد از بازی برای آلمره سیتی بازهم به ایران بازگشت و این بار تصمیم دارد با حضور در صنعت نفت آبادان یک بار دیگر شانس حضور در فوتبال ایران را آزمایش کند، شاید او یکی از دروازه بان های منتخب کی روش در جام جهانی باشد.

مدافعان میانی
امین حاج محمدی: پس از حضور موفق در تیم ملی امید و تیم نفت مدافع جوان فوتبال ایران موفق شد نام خود را بر سر زبان ها بیندازد، درخشش حاج محمدی باعث شد پیشنهادات بسیاری برای او سرریز شود و وی در نهایت آبی های پایتخت را انتخاب کرد، اما حاج محمدی در لیگ پانزدهم که یکی از بازیکنان منتخب مظلومی بود نتوانست شرایط را به مانند گذشته به نفع خود برگرداند و به مدافعی نیمکت نشین تبدیل شد، با پوست اندازی استقلالی ها در خط دفاع و انگیزه بالای این بازیکن بسیار امیدواریم تا در بازی های لیگ شانزدهم بازهم این مدافع جوان بتواند زیر نظر علی رضا منصوریان به درخشش بپردازد و یک بار دیگر پیراهن ملی را بر تن کند.

محمدرضا خانزاده: مدافع جوان سابقا پرسپولیسی فوتبال ایران، پس از اعتماد علی دایی به وی، توانست یکی از پیراهن های ثابت پرسپولیسی ها را بر تن خود کند و وقتی به عنوان مدافع اصلی این تیم در دربی قرار گرفت هواداران از ظهور یک مدافع جوان خوشحال شدند، پپیشرفت خانزاده، کارلوس کی روش را هم مجبور به دعوت از وی کرد و او در عین جوانی توانست یکی از بازیکنان نهایی تیم ملی در رقابت های جام جهانی و جام ملت های آسیا باشد، اما دیری نپایید که خانزاده قدم هایش را رو به افول گذاشت، او در نهایت با محرومیتی که نصیبش شده بود از پرسپولیس جدا شد و به فولاد پیوست، حالا خانزاده به مشهد پیوسته است، او این بار می خواهد نشان دهد بازهم لیاقت پوشیدن پیراهن ملی را دارد.

مدافع چپ
مهرداد جماعتی: کاپیتان فولادی ها که از تیم تحت مربیگری مجید جلالی به عنوان جوان اول این تیم نام خود را بر سر زبان ها انداخت در تیم قهرمان حسین فرکی به عنوان مهره ای غیرقابل انکار معرفی شد اما از زمان حضور اسکوچیچ در فولاد، دوران افول جماعتی هم آغاز شد، او در بدترین زمان ممکن دچار مصدومیت های پیاپی شد و همین اتفاق باعث شد تا نتواند همان بازیکن همیشگی باشد، در لیگ شانزدهم، احتمالا با بازوبند سرگروهی، جماعتی می خواهد یک بار دیگر سمت چپ فولاد را از آن خود کند.

مدافع راست
علی حمودی: یکی از بازیکنانی که اسیر کارت های پایان خدمت شد پس از جدایی از جمع آبی پوشان و زمانی که برای سپاهانی ها بازی می کرد به دنبال این بود تا بازهم با برگشتن به دوران اوج خود در تیم فولاد، یکی از بهترین های پست خود باشد اما بحران کارت پایان خدمت و نقل مکان او به تیم تراکتورسازی که مدافع راست ثابت خود را داشت، نیمکت نشینی حمودی را به دنبال داشت و در نهایت این بازیکن از دوران خود بازماند، حالا حمودی خدمت سربازی خود را به پایان رسانده است و در لیگ شانزدهم با پیراهن پیکان در دیدارهای لیگ به میدان خواهد رفت.

هافبک ها
آندرانیک تیموریان: کاپیتان تیم ملی ایران که پس از بازی برای تراکتورسازان به قطر رفت، نیم فصل گذشته بازهم به ایران بازگشت و با پیراهن سایپا در رقابت های لیگ برتر بازگشت اما مصدومیت هایی که نصیب آندو شد باعث دور شدن وی از ترکیب اصلی این تیم شد، آندو برای لیگ شانزدهم یک بار دیگر به تبریز بازگشته است اما این بار می خواهد با پیراهن سبز ماشین سازی در رقابت ها حاضر شود و البته با توجه به بازی های نهایی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی روی فرم آمدن این بازیکن مساوی است با حضور وی در ترکیب ثابت تیم ملی ایران.

مهرداد کفشگری: یکی از بازمانده های تیم ملی پرستاره جوانان که زیر نظر علی دوستی توانست در تورنمنت های مختلفی بدرخشد پس از حضور در جمع راه آهنی ها به همراه علی دایی راهی جمع سرخ پوشان پایتخت شد و برای پرسپولیسی به بازی پرداخت. کفشگری که سه فصل برای پرسپولیسی ها بازی کرد و حتی به عنوان کاپیتانی این تیم هم رسید با درخشش دو هافبک دفاعی این تیم در لیگ پانزدهم نیمکت نشین شد و در نهایت راهی تیم پدیده شد تا در لیگ شانزدهم با پیراهن این تیم در لیگ به بازی بپردازد و یک بار دیگر خود را به عنوان یکی از بهترین های این پست معرفی کند.

پیام صادقیان: شاید یکی از مهمترین نام هایی که خیلی از فوتبالی ها منتظر اوج گیری دوباره او هستند صادقیان باشد، هافبک فوق العاده مستعد فوتبال ایران که با لباس ذوب آهن توانست نام خود را بر سر زبان ها بیندازد و در نهایت راهی پرسپولیس شود، صادقیان در فصل اول حضور خود در این تیم فوق العاده عمل کرد اما به مرور از انرژی او کاسته شد و در نهایت مربی وقت سرخ پوشان عذر او را خواست، حضور پیام در نفت و سپس صبا و کارکردن زیر نظر علی دایی این امید را به وجود آورد تا او یک بار دیگر به دوران اوج برسد اما این اتفاق تاکنون نیفتاد و صادقیان این بار به شهر آبا و اجدادی خود رفت تا با پوشیدن پیراهن پدر در تیم ماشین سازی، دوران جدیدی را در زندگی خود تجربه کند و البته نشان دهد در عین جوانی تمام نشده است.

مهاجمان
آرش افشین: فوروارد تازه آبی شده فوتبال ایران که پیش از این در تیم ملی و در رقابت های جام ملت های آسیا و در تیم افشین قطبی نیز درخشیده بود مدت هاست درخششی از خود نشان نمی دهد. افشین که در تیم فولاد توانست به قله های موفقیت دست پیدا کند و تیم ملی را در کنار خود ببیند با حضور در تیم سپاهان و دوباره فولاد، افول کرد، افشین به عنوان خدمت سربازی به ملوان رفت و توانست نشانه هایی از دوران اوج خود را به نمایش بگذارد اما مصدومیت بدموقع یک بار دیگر او را از فوتبال دور کرد، حالا افشین در انتخابی خوب به جمع استقلالی ها آمد تا یک بار دیگر شانس مطرح شدن در فوتبال ایران را داشته باشد.

آرش برهانی: یکی از رکوردداران فوتبال ایران در گلزنی و البته حضور ممتد در یک تیم، پس از ۹ سال از جمع استقلالی ها جدا شد و به پیکانی ها پیوست تا دوران جدید خود را زیر نظر مجید جلالی آغاز کند. برهانی پس از جدایی از جمع استقلالی ها آنقدر انگیزه دارد که یک بار به عنوان یکی از زهردارترین مهاجمان لیگ شناخته شود.

مسعود حسن زاده: البته مهاجم سابقا ذوب آهنی فوتبال ایران در فصل گذشته نشانی از افول در فوتبال خود نداشت اما اختلاف نظر با یحیی گل محمدی و پیرو آن نیمکت نشینی وی باعث شد تا یکی از مهمترین گلزنان لیگ برتر که پیراهن ملی را نیز برتن کرده است اثرگذاری کمی برای تیمش داشته باشد. اکنون حسن زاده به جمع نارنجی پوشان تهرانی آمد تا به یاد گلزنی های خود در ذوب آهن و داماش گیلان، یک بار دیگر نام خود را به عنوان مهاجمی چهارچوب شناس بر سر زبان ها بیندازد.

ذخیره ها
بازیکنان زیادی هستند که در لیگ شانزدهم به دنبال اوج گیری دوراه آنها هستیم، بازیکنانی که در لیست ذخیره این تیم قرار دارند عبارتند از :

وحید طالب لو: او احتمالا از استقلال جدا خواهد شد تا به نیمکت نشینی خود در این تیم پایان دهد.

امیرحسین فشنگچی: مدافع چپ سابق پرسپولیسی ها بار دیگر در ملوان احیا شد اما پس از حضور در پیکان و فولاد نتوانست از پس انتظارات بربیاید.

احمد آل نعمه: مدافع ملی پوشی که سابقه حضور در جام جهانی را در کارنامه خود دارد و در لیگ سیزدهم به عنوان گرانترین بازیکن لیگ مطرح بود.

عبداله کرمی: پس از جدایی از جمع فولادی ها وی در حالی که از علی دایی و تیم پرسپولیس پیشنهاد داشت راهی سپاهان شد و البته در این تیم از دوران اوج خود دور شد.

سامان نریمان جهان: هافبک خلاقی که در لیگ چهاردهم به کاپیتانی تراکتورسازی هم رسید و با هت تریک در برابر استقلال در ورزشگاه در عرش سیر می کرد فصل گذشته و پس از نیمکت نشینی ها مدام از دوران اوج خود دور شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج