۳۵۱۳۲۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

عرضه سهام عدالت در بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران می گوید در صورتی که مصوبه سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و مشکلات موجود رفع شود، این سهام به زودی در بورس عرضه خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران می گوید در صورتی که مصوبه سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و مشکلات موجود رفع شود، این سهام به زودی در بورس عرضه خواهد شد.

محمد فطانت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: در صورتی که مصوبه سهام عدالت در مجلس تصویب شود و مشکلات مربوط به آن حل شود این سهام را در بورس عرضه خواهیم کرد.

او ادامه داد: حجم معاملات بورس تهران درحال حاضر به ۵۶۶ هزار میلیارد تومان رسیده و در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون نفر برای معامله اوراق بهادار کد معاملاتی دریافت کرده اند. درحالی که در سال ابتدای دولت تدبیر و امید این رقم ۶ میلیون و۵۰۰ هزار نفر بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: حجم و ارزش معاملات در ۳ سال اخیر ۲ برابر ۸ سال گذشته خود شده است. علاوه بر این عدد تامین مالی به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم قابل قیاس با دوره قبل از دولت تدبیر و امید نیست.

وی ادامه داد: روز های گذشته مصادف بود با نامه‌ای که رئیس جمهور خطاب به معاون اول در خصوص توسعه بازار اولیه در بازار سرمایه نوشت و در حال حاضر پس از پیگیری‌های انجام شده مفتخریم بگوییم که حجم بازار صکوک به ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است. علاوه بر این اوراق خزانه اسلامی پذیرفته شده و بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق رهنی پذیرفته شده که امیدواریم در کوتاه مدت بازار صکوک و بدهی رشد کند و به بازار سهام برسد.

او در مورد نمایشگاه بورس نیز اظهار کرد: بیش از ۳۴۱ شرکت در نمایشگاه حضور دارند. در نمایشگاه بنگاه‌ها می‌توانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوب را در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار دهند.

فطانت اضافه کرد:رقابت شرکت‌ها برای رسیدن به قدرت بالاتر معطوف شده به اینکه مکانیزم بازارهای مالی ارتقا پیدا کند. سیستم بانکی از طریق سپرده‌ها و سیستم بیمه از طریق بیمه های عمر تامین مالی می کنند. به دلیل پیچیدگی‌های داد و ستدهای بورس ما این امکان را فراهم کردیم که آشنایی کاملی درباره بازار سرمایه شکل گیرد و این بازار توسعه یابد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران افزود: همانطورکه رهبری فرمودند صنعت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد درآمد ملی برسد. در نتیجه ما به دنبال افراد خلاق در دانشگاه ها گشتیم و بیش از ۲ هزار نفر از این افراد برای همکاری اعلام آمادگی کردند و اخیرا نهمین نهاد مالی تحت عنوان صندوق های سرمایه گذاری جسورانه تدوین کردیم و این موضوع ابزار خوبی بود تا جوانان بتوانند خود را مطرح کنند.

او با بیان اینکه در ۳ روز نمایشگاه، همایش‌های مختلفی برگزار خواهد شد گفت: نهاد ناظر شرکت‌های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند و مقام ناظر کره جنوبی در یکی از همایش‌ها سخنرانی خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج