۳۵۱۵۹۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

گره کور لباس‌های تیم ملی فوتبال

مشکل لباس تیم‌ملی فوتبال از سال‌های قبل وجود داشته و ظاهرا قرار نیست این معضلات حل شود.

روزنامه شهروند: مشکل لباس تیم‌ملی فوتبال از سال‌های قبل وجود داشته و ظاهرا قرار نیست این معضلات حل شود. حتی با روی کارآمدن مهدی تاج نیز یکی از دغدغه‌های کادرفنی تیم‌های ملی لباس‌هاست. اخیرا که شرکت جیووا قول داده، البسه باکیفیت به ملی‌پوشان بدهد، این لباس‌ها در گمرک مانده و مشخص نیست چه آینده‌ای در انتظار آن‌هاست. خبرخوش دراین خصوص اما بازگشت نقش یوزپلنگ به پیراهن‌های تیم‌ملی است.

دستور فیفا برای حذف یوزپلنگ

فیفا به دلیل ایراداتی که طرح پیراهن تیم ملی داشت، دستور به حذف این طرح از روی پیراهن تیم ملی داد. طبق قوانین فیفا وجود هر طرحی روی پیراهن تیم ملی به جز لوگوی فدراسیون و اسپانسر خلاف مقررات است و قرار شد اسپانسر جدید لباس‌های تیم ملی پیراهن‌های جدیدی تولید کند که طرح یوزپلنگ روی آن نباشد. حالا اما خبرهای خوبی در این‌باره به گوش می‌رسد. پس از اعتراض عده زیادی از هواداران تیم ملی فوتبال به حذف نقش یوزپلنگ فدراسیون رایزنی‌های لازم را در این‌باره انجام داد و قرار براین شد که این طرح با ابعاد کوچک‌تر برگشت پیدا کند. محمدرضا ساکت، مدیر تیم‌های ملی فوتبال در این‌باره می‌گوید: «مهم‌ترین نگاه فدراسیون فوتبال برای طراحی پیراهن تیم‌های ملی براین است که یوز ایرانی همچنان به‌عنوان طرح اصلی روی پیراهن‌ها وجود داشته باشد.» باید دید فدراسیون فوتبال چه راهکاری برای استفاده از نقش یوزپلنگ روی پیراهن‌های تیم‌ملی دارد. اکنون اکثر تیم‌های ملی فوتبال روی لوگوی فدراسیون خود نماد حیوان مورد نظرشان را بسیار کوچک جای می‌دهند اما با توجه به اعلام قبلی ساکت مبنی بر اینکه مکان استقرار یوزپلنگ‌ روی پیراهن تیم‌ملی داخل لوگو نیست، بعید است برای پیراهن‌های تیم ایران نیز چنین طرحی درنظر گرفته شده باشد.

البسه تیم ملی در گمرک ماند

موضوع مهم‌تر درباره البسه تیم‌ملی ماندن آن‌ها در گمرک است. داستان از این قرار است که شرکت ایتالیایی جیووا از حدود دوماه پیش یک کانتینر لباس برای فدراسیون فوتبال ارسال کرده اما این لباس‌ها هنوز به فدراسیون نرسیده است. گمرک ایران اجازه ترخیص لباس‌ها را نداده و محموله شرکت ایتالیایی به دلیل همکاری نکردن گمرک و فدراسیون هنوز ترخیص نشده است. بعد از اینکه فدراسیون فوتبال به دلیل بی‌کیفیت بودن لباس‌های شرکت آل‌اشپورت، قرارداد جدیدی را با شرکت جیووای ایتالیا منعقد کرد، این شرکت حدود دوماه پیش نخستین محموله البسه‌های ورزشی تیم ملی را برای ایران فرستاد. البته گفته می‌شود شرکت جیووا با توجه به کمبود وقت از لباس‌های موجود در انبارهای ایتالیا برای تیم‌های ملی ایران استفاده کرد و چون این محموله هنوز به دست فدراسیون نرسیده از کیفیت لباس‌ها هم کسی خبردار نیست.

ساکت: لباس‌ها با DHL ارسال می‌شود

محمدرضا ساکت، مدیر تیم‌های ورزشی درباره ماندن لباس‌ها در گمرک می‌گوید: «این موضوع درحال پیگیری است و به زودی لباس‌ها ترخیص خواهند شد. ما منتظر نمونه نهایی و با کیفیت شرکت تحت قرارداد با فدراسیون فوتبال هستیم و قرار براین است تا این شرکت با درنظرگرفتن کلیه استانداردهای البسه تیم‌های ملی در عرف بین‌الملل بهترین کیفیت خود را با درنظر گرفتن شرایط و فصول مختلف تا ٢٠ تیرماه تهیه و ارایه کند.» ساکت درباره نحوه ارسال لباس‌ها هم می‌گوید: «طبق آخرین مذاکرات قرار شد تا از طریق DHL، لباس اصلی و با کیفیت را دراختیارمان قرار دهند تا بررسی‌های خود را درخصوص کیفیت لباس‌ها داشته باشیم.»

لوگوی نهایی لباس تیم ملی طراحی می‌شود

بعد از اینکه قرار شد طرح لباس تیم ملی تغییر کند، شرکت جیووا از البسه جدید تیم ملی رونمایی کرد که طرح این لباس اصلا موردپسند اهالی فوتبال و فدراسیون قرار نگرفت. فدراسیون هم در مکاتبه با شرکت ایتالیایی خواستار تغییر طرح روی البسه شد و حالا قرار براین است که دانشگاه الزهرا(س) و وزارت فرهنگ و ارشاد طرح‌های پیشنهادی خود را به فدراسیون فوتبال ارایه دهند. فدراسیون هم بعد از اینکه این طراحی‌ها نهایی شود، آن‌ها را دراختیار شرکت ایتالیایی قرار می‌دهد تا بعد از تایید نهایی کیفیت، تولید انبوه این لباس‌ها تا آغاز مرحله انتخابی جام‌جهانی شروع شود. تنها نکته ابهام‌آمیز درباره قرارداد فدراسیون و شرکت ایتالیایی این است که تیم‌های پایه فعلا قرار نیست از البسه این شرکت استفاده کنند چون فعلا در انبار فدراسیون لباس‌های آل‌اشپورت وجود دارند و تیم‌های پایه از این پوشاک استفاده می‌کنند تا تمام شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الیاس

      چرا امکان نداره؟!برعکس امکان داره درعوض اون توپ زشت کزایی میشود یک یوز روگذاشت حتی میشود دویوز گذاشت بهمراه پرچم ایران بصورت ضربدری وسط دوتا یوز ایرانی که یکی شون نشسته واون یکی وایستاده وازپرچم نگهبانی میکند مثل فدراسیون و بازیکنان تیم ملی خیلی زیبا میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج