۳۵۱۸۵۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هاشمیان: شگفتی پرتغال، شگفتی یونان نبود

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است که پرتغال در یورو ۲۰۱۶ شگفتی رقم زد، اما این موضوع، شگفتی یونان در یورو ۲۰۰۴ نبود.

خبرگزاری تسنیم: وحید هاشمیان در خصوص رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ فرانسه که با حذف آلمان‌، شکست میزبان در فینال و قهرمانی پرتغال به پایان رسید، اظهار داشت: ابتدا درباره فوتبال آلمان بگویم که این تیم در شرایط سختی قرار گرفت و شکست خورد و شایستگی حضور در فینال و قهرمانی را داشت. با این حال آنها در شرایطی به فرانسه باختند که ۱۲۰ دقیقه بازی سخت مقابل ایتالیا داشتند، سه بازیکن‌شان در نیمه نهایی نبود و در طول بازی هم بواتنگ مصدوم شد و پنالتی بدموقعی هم دادند. همه این مسائل دست به دست هم داد که آلمان شکست بخورد و از مسابقات حذف شود.

وی افزود: در این دوره از یورو چند نکته نهفته بود. اینکه دیگر تیم کوچکی در وجود ندارد و دیدید که حتی آلبانی که حذف شد یک پیروزی داشت و شکست آنها نیز در لحظات آخر رقم خورد. در شرایطی که آلبانیایی‌ها بازی‌های قشنگی هم به نمایش گذاشتند و از تیم‌های خوب جام بودند؛ یا ایسلند و ولز که در دوره‌های گذشته در یورو حضور نداشتند، اما در این دوره آمدند و بازی‌های خوبی هم انجام دادند.

مهاجم پیشین تیم ملی که مدرک پرولایسنس مربیگری را از فدراسیون فوتبال آلمان دارد یادآور شد: نکته‌های بدی هم در یورو وجود داشت که آن هم نوع برگزاری مسابقات با ۲۴ تیم بود. ۲۴ تیمی کردن یورو ایده خوبی بود تا خیلی از کشورهای اروپایی بتوانند در این مسابقات حضور داشته باشند و مردم‌شان از بازی‌ها لذت ببرند. این خوب بود، اما اینکه در دور گروهی تیمی سوم می‌شد و صعود می‌کرد، باعث شده بود بازی‌ها دفاعی شود و مسابقات چندان قشنگی را شاهد نبودیم و از زمان آغاز مسابقات حذفی، بازی‌ها قشنگ، جذاب و پرگل شد. دیگر با نتیجه مساوی نمی‌شد صعود کرد و مراحل حذفی جذابیت بالایی داشت.

هاشمیان خاطرنشان کرد: تیمی مثل پرتغال در مرحله گروهی به عنوان تیم سوم به مرحله حذفی آمد و آرام آرام شکل تیمی خود را حفظ کرد و در نهایت هم قهرمان شد. به نظرم دیدار فرانسه و پرتغال کیفیت بسیار بالایی داشت و نقطه مثبت بازی و مرکز ثقل آن مصدومیت رونالدو بود که روند بازی را تغییر داد. وقتی این بازیکن مصدوم شد، ابتدا پرتغالی‌ها دچار اضطراب و نگرانی شدند، اما با دوندگی و جنگندگی بالا بازی بسیار خوب و هوشیارانه‌ای مقابل میزبان انجام دادند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان فقط یک شگفتی برای جام پانزدهم در نظر گرفت، گفت: شگفتی جام فقط یک موضوع نبود. ایسلند و ولز شگفتی بودند و تا آن حد هم که بالا آمدند بسیار خوب بودند. پرتغال که کسی امید نداشت به این مرحله برسد و قهرمان شود، شگفتی شد. البته شگفتی پرتغال، شگفتی یونان ۲۰۰۴ نبود، چون این تیم بازیکنان خوب و سطح بالایی داشت که کیفیت تیم‌شان را بالا برده بودند، اما اینکه تیمی مثل پرتغال در گروهش سوم شد، به این مرحله رسید و قهرمان شد، تعجب آور بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج