۳۵۳۳۱۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

كاهش ۱۷ هزار نفری داوطلبان كنكور ۹۵

صبح امروز نخستين روز از كنكور سراسري در سه رشته، علوم انساني، علوم رياضي و فني و هنر برگزار شد.

روزنامه اعتماد: صبح امروز نخستين روز از كنكور سراسري در سه رشته، علوم انساني، علوم رياضي و فني و هنر برگزار شد، فردا پس از برگزاري آزمون عمومي و اختصاصي گروه آزمايشي علوم تجربي و زبان‌هاي خارجي، پرونده آزمون سراسري سال ٩٥ هم بسته مي‌شود تا بيش از ٨٠٠ هزار داوطلب شركت‌كننده در اين آزمون در انتظار نتايج خود بمانند.

سازمان سنجش اعلام كرده است كه در كنكور سراسري امسال در مجموع تعداد ٨٦٠ هزار و ١٠٩ نفر ثبت‌نام كردند كه از اين تعداد سهم بيشتر شركت‌كنندگان را زنان تشكيل مي‌دهند. ٥٠٩ هزار و ١٩ نفر زن و ٣٥١ هزار و ٩٠ نفر مرد براي شركت در اين آزمون ثبت نام كرده‌اند و اين يعني ١٨/٥٩درصد زن و ٨٢/٤٠ درصد مرد. در آزمون سراسري سال ٩٥ مانند آزمون سال ٩٤ به هر يك از داوطلبان گروه آزمايشي پنجگانه اجازه داده شده است كه در صورت علاقه‌مندي در گروه‌هاي هنر و زبان خارجه نيز شركت كنند و بنا بر اعلام سازمان سنجش با در نظر گرفتن شركت‌كنندگان در اين دو گروه‌ آزمايشي، يك ميليون و ١٤ هزار و ٢٧٤ كارت ورود به جلسه توسط اين سازمان صادر شده است.

مقايسه تعداد شركت‌كنندگان نشان مي‌دهد كه اين آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون سراسري سال ٩٤ تعداد ١٧ هزار و ٩٦١ نفر و نسبت به سال ٩٣ تعداد ١٧١ هزار ٢٧٢ نفر كاهش يافته است. امسال هم مثل هر سال ممنوعيت موارد همراه داوطلبان به جلسه آزمون سراسري اعلام شد و سه مورد جديد به ليست ممنوعيت افزوده شد.

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور روز سه‌شنبه گفت: «علاوه بر ممنوعيت همراه داشتن وسايل الكترونيكي در كنكور، امسال به طور ويژه از ورود ساعت و دستبند هوشمند و قلم نوري جلوگيري مي‌شود.» اما قوانين كنكوري تنها محدود به سازمان سنجش نشد، پليس پايتخت هم شرايط ورود داوطلبان به محدوده‌هاي زوج و فرد و طرح ترافيك را اعلام كرد.

سرهنگ حسن عابدي، جانشين رييس پليس راهنمايي و رانندگي پايتخت گفته: « با توجه به برگزاري كنكور سراسري در روزهاي پنجشنبه و جمعه همكاران من در پليس راهور پايتخت همچون دوره‌هاي قبل تمهيداتي را اجرا خواهند كرد. عوامل پليس راهنمايي و رانندگي براي روانسازي ترافيك وتسهيل رفت و آمد كنكوري‌ها در اطراف محل‌هاي برگزاري آزمون حضور خواهند داشت و براي تسريع در رسيدن به محل كنكور اقدام به بازگشايي مسير خواهند كرد. »

به گفته او افرادي كه محل آزمون‌شان در اين محدوده‌ها واقع شده امكان ورود به طرح زوج و فرد و ترافيك را خواهند داشت و اگر چنانچه وسيله نقليه متعلق به خود اين افراد يا يكي از والدين‌شان باشد آنها مي‌توانند با همراه داشتن فتوكپي كارت ورود به جلسه و تصوير كارت شناسايي خودرو كه به نام يكي از اوليا يا خود داوطلب است، به واحدهاي رسيدگي كننده به تخلفات رانندگي در سطح شهر تهران يا اداره مركزي اجرايي مراجعه كنند.

سرهنگ مرادي گفت: «متقاضيان بايد پس از برگزاري كنكور سراسري به اين مراكز مراجعه كنند تا جريمه‌اي كه به واسطه دوربين‌ها براي‌شان ثبت شده پاك شود. از اين رو لازم است كنكوري‌هايي كه قصد ورود به طرح زوج و فرد را دارند حتما كارت ورود به جلسه خود را همراه داشته باشند.» اين تسهيلات تنها شامل آن دسته از داوطلبان كنكوري مي‌شود كه ساعت برگزاري آزمون‌شان در صبح روز پنجشنبه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببخشید از مسئولین بپرسید برای چی بچه ها درس بخون وبه چه امیدی.درس بخون که بعد از فارغ التحصیلی بیکار بگردن.آخه برای چی ۴ الی ۶ سال عمرشان هدر بدن. خوب از همون اول میر سراغ کار .نقد و ول نمیکنن که نسیه رو بچسب.اونا هم که ادامه تحصیل میدن از ایران میر جایی که بهشون بها بدن.برای همینه همیشه عقب افتاده ایم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج