۳۵۳۵۱۲
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

بی کیفیت‌ترین خودروهای داخلی

در خردادماه امسال هیچ خودرویی با درجه کیفی ۵ و ۴ ستاره تولید نشده است و ۷۶ درصد خودروهای تولیدی در این ماه کم‌ترین کیفیت را یعنی تنها یک ستاره دارند.

خبرگزاری آنا: در خردادماه امسال ۸۴ هزار و ۹۲۴ دستگاه خودرو سبک تولید شد که ۹۱ درصد این میزان به تولید خودروهای سواری و ۹ درصد به خودروهای وانت اختصاص داشت. خودروهای سبک تولیدی کشور در این ماه شامل ۳۳ مدل خودرو در گروه سواری و ۱۱ مدل در گروه وانت است.

بیش‌ترین و کم‌ترین میزان تولید خودرو در این ماه نیز به ترتیب به خودورهای سایپا X۱۳۱ و هایما S۷ اختصاص دارد.

در روش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (آدیت)، تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجه‌بندی یک تا پنج ستاره صورت می‌گیرد. در این مدل یک ستاره، پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی خودروها را نشان می‌دهد.

در خردادماه امسال هیچ خودرویی با رده کیفی ۵ و ۴ ستاره تولید نشده است. در این ماه ۷ مدل خودرور معادل ۵ هزار و ۵۹۲ دستگاه رده کیفی ۳، ۸ مدل معادل ۱۳ هزار و ۱۷ دستگاه رده کیفی ۲ و ۱۸ مدل معادل ۵۸ هزار و ۶۳۴ دستگاه رده کیفی یک را داشته‌اند.

بر این اساس ۷۶ درصد خودروهای تولید شده در خردادماه دارای یک ستاره کیفی، ۱۷ درصد خودروها دارای دو ستاره و ۷ درصد خودروهای دارای ۳ ستاره بوده‌اند.

بر اساس اطلاعات در خردادماه نیو‌مزدا ۳، هایما S۷، پارس تندر، تندر ۹۰ اتوماتیک، تندر ۹۰ پارس‌خودرو، تندر ۹۰ ایران‌خودرو، رانا و وانت تندر ایران‌خودرو بیش‌ترین درجه کیفی این ماه را در میان سایر خودروهای تولید شده داشتند.

اما MVM۵۵۰ مدیران خودرو، New MVMX۳۳ مدیران خودرو، لیفانX۶۰ کرمان موتور، پژو ۲۰۶SD ایران‌خودرو، پژو پارس ایران‌خودرو، سمند ایران‌خودرو، پژو پارس خراسان، پژو ۴۰۵ خراسان، پژو ۴۰۵ ایران‌خودرو، سمند تبریز، پژو پارس مازندران، پژو پارس فارس، تیبا ۲ سایپا، سایپا X۱۳۱ و ۱۳۲ سایپا، تیبا سایپا کاشان، سایپا X۱۱۱ سایپا کاشان، سایپا X۱۳۱پارس خودرو، وانت سایپا X۱۵۱بن رو، وانت کارا تک کابین بهمن‌موتور، وانت مزدا تک کابین بهمن‌موتور، وانت کارا دو کابین، وانت مزدا دو کابین، وانت نیسان تک سوز زامیاد، وامت دیزل زامیاد، وانت آریسان ایران خودرو تبریز و وانت نیسان دوگانه سوز زامیاد کم‌ترین درجه کیفی یعنی تنها یک ستاره را دارا هستند.

در خرداد ماه امسال کیفیت خودروی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو کاهش یافته و از سطح کیفی دو ستاره در اردیبهشت ماه به یک ستاره تنزل یافته است.

کیفیت خودروی سراتو تولیدی گروه خودروسازی سایپا هم در این ماه کاهش یافته و از سطح کیفی سه ستاره در اردیبهشت ماه به دو ستاره تنزل یافته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میرزایی

      لطفا به سایپا بگین ماشین پیش فروش شده بنام ساینا که مدت مدیدی پول کامل آنرا گرفتیدبه خریدارها تحویل دهید.کیفیت پیش کشتون

    • ناشناس

      با توجه به کیفیت وحشتناک خودرو داخلی اجبارا بر خلاف میل باطنی یک خودرو کره ای البته به لطف دولت تدبیر و امید با دو برابر قیمت جهانی خریدم !!!!!!!معلوم نیست عاقبت این قوم با شناسنامه ایرانی از دست این اجحاف ها به کجا کشیده می شود

    • بدون نام

      شرم باد بر این مدیران ایران خودرو با وجود گرففتن میلیونها تومان شیره جان این ملت بدبخت باز به خیانتشان و بازی با جان مردم ادامه می دهند .

    • بنده خدا

      با سلام
      هر وقت خبر خودرویی می شنوم فشارم میافته
      روز قیامت از تک تک پولهایی که برای این خودروهای بی کیفیت و گرون دادم نمیگذریم. این پولها با زحمت زیاد و هزار بدبختی بدست اومده اونوقت باید بدیمش ایران خودرو و سایپاییهای بدتدبیر و بیت مفت مفت بخورن
      من که به عنوان یک بچه یتیم حلال نمیکنم

    • حسین

      سال 93 ماشین پژو پارس از شرکت ایران خودرو خریدم و هر هفته یه مشکل داره و میبرم نمایندگی برای تعمیر، واقعا خودروی بی کیفیتی هستش!

    • بهمن

      ای که ایشالله هر چه زود تر این کارخانهوهای تولید ماشینامون یا به راه راست و درست هدایت شن یا مثل ارج به گل بشینن که یه مملکت دارن چوب بی مسعولیتی مدیرای این شرکتا رو میده.

    • بدون نام

      چه گرون چه ارزون ما که پول نداریم بخریم خدارو شکر

    • بدون نام

      اقا یان خودروسازان خصوصا مدیران این شرکتها با این خودرویی که با این کیفیت تحویل مردم میدهید و با این مبلغ عین دزدی بوده و حق الناس گردنتونه و همینطورکسانی که از این گروه ها به بهانه حمایت از کارگر به 80 میلیون نفر مردم ظلم و خیانت میکنند چون همه وضع کارگران عزیزمان را نیز میبینیم که حقوقشان نسبت به قیمت خودرو چقدر بالا رفته

    • رحیم

      باسلام. برای اینکه خدشه ای به تولید خودرو داخلی وارد نشه اسم شرکت رو نمیارم یه خودرو با چراغ عقبهای بنزی! در سال 90 از شرکت... خریدم در عرض یکسال 5 بار واشر سرسیلندر عوض کردم! درود بر تولیدات وطنی که به اجبارباید سوارش بشیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج