جاباما
۳۵۴۴۲۰
۱ نظر
۵۰۳۲
۱ نظر
۵۰۳۲
پ

ترفندهایی برای حفظ زیبایی در تابستان!

تابش آفتاب و گرما تاثیر زیادی بر چهره می‌گذارد، از موهایی که بعد از کلی زحمت سشوار کشیدن، آنها در عرض چندین دقیقه وز می‌شوند تا آفتاب سوختگی بر اثر گرما گرفته تا بوی بد عرق و شره کردن آرایش.

مجله سیب سبز: تابش آفتاب و گرما تاثیر زیادی بر چهره می‌گذارد، از موهایی که بعد از کلی زحمت سشوار کشیدن، آنها در عرض چندین دقیقه وز می‌شوند تا آفتاب سوختگی بر اثر گرما گرفته تا بوی بد عرق و شره کردن آرایش. همه این مشکلات دستاورد فصل گرم سال است. ما در مطلب دایره‌المعارفی کامل برای حل این مشکلات پیدا کرده‌ایم تا شما با خواندن این مطالب بتوانید فصل گرما را به آرامش خاطر بهتری بگذرانید. با ما همراه باشید و این مطلب را از دست ندهید.

ترفندهایی برای حفظ زیبایی در تابستان!

با آفتاب سوختگی چه کنید؟

به محض اينكه فهميديد پوست‌تان سوخته است، مراحل زیر را اجرا كنيد تا فرايند بهبود را سرعت ببخشيد.

آسپرين بخوريد : اين قرص‌ها كمك مي‌كنند كه ميزان ترشح پروستاگلاندين كم شود و حتي در بعضي موارد متوقف شود، اين هورمون قرمزي پوست را افزايش مي‌دهد و توقف ترشح آن مساوي است با قرمز نشدن پوست.اما حتما قبل از مشورت از پزشک مشورت بگیرید.

آب سرد را فراموش نکنید: آفتاب سوختگي باعث افزايش جريان خون زير پوست مي‌شود اما حمام يا دوش آب سرد مي‌تواند اين ميزان را كاهش دهد و در نتيجه از التهاب پوست بكاهد.

ژل آلوورا درمان پوست ملتهب: يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي ژل آلوورا خاصيت التيام‌بخشي آن است، به‌خصوص اگر از آلووراي تازه استفاده كنيد، كافي است يكي از برگ‌ها را برش دهيد و ژل درونش را به پوستتان بماليد، اگر هم ژل‌هاي آماده مي‌خريد حواستان باشد محصولي بگيريد كه بدون الكل باشد چون الكل پوست را خشك مي‌كند و در نتيجه احتمال پوسته‌پوسته شدن زياد مي‌شود.

مهم‌ترين قدم

استفاده از ضد‌آفتاب را واقعا جدي بگيريد و حواستان باشد بايد هر دو ساعت يكبار، آن را تجديد كنيد چون تاثيرش مي‌رود به‌خصوص اگر مدام در آفتاب هستيد.

چگونه گزيدگي پشه را درمان كنيد

اولين كار اين است كه يك پماد هيدروكورتيزون يك درصد بخريد و به محض اينكه متوجه التهاب و قرمزي گزيدگي پشه شديد، پماد را روي آن بماليد، ‌البته اگر دوست داشته‌ باشيد خوردن يك قرص آنتي‌هيستامين مثل لوراتادين يا زيرتك هم مي‌تواند به كاهش اين ورم پوستي كمك كند. بعد از اين مراحل درماني مي‌توانيد همانند يك جوش روي آن را بپوشانيد در اينجا روشي را كه تروي ثورت براي پوشاندن اين دانه‌هاي قرمز آزاردهنده مي‌دهد از اين قرار است:

يك كانسيلر كرمي شكل مي‌تواند به شما كمك كند. شما بايد با استفاده از يك برس آرايشي كوچك روي دانه قرمز را بپوشانيد، حواستان باشد كه بهتر است كمي از كانسيلر را بالا، پايين و اطراف دانه قرمز بزنيد و روي پوست پخش كنيد تا رنگي يكنواخت بگيرد. بهتر است سر برس را چند بار به انگشت حلقه‌تان بزنيد تا اضافه‌هاي آن گرفته شود و مناسب‌تر روي پوست بنشيند. بعد از كانسيلر بهتر است از روي پوست پودر بزنيد تا رنگ‌ها كاملا يكنواخت شود.

با تعرق چه کار کنیم؟

در اين روزهاي گرم، عرق كردن نيز يكي از مشكلات رايج است بايد ‌دنبال راهكارهايي باشيد كه كمتر عرق كنيد يا اينكه عرق‌ها كمتر روي پوست مشخص شوند. دكتر لورتا سيرالدو، استاد درماتولوژي دانشگاه علوم پزشكي ميامي مي‌گويد: دوش آب‌سرد نه تنها به‌طور موقت پوست را خنك مي‌كند بلكه دماي پوست را پايين مي‌آورد و همين پايين آمدن دما مي‌تواند تا حد زيادي ميزان عرق كردن شما را تنظيم ‌كند.

بعد از حمام و خشك كردن بدن با حوله، مي‌توانيد به قسمت‌هايي از بدن كه زياد عرق مي‌كند پودر بچه‌ بزنيد البته پودرهاي جاذب ديگري هم در بازار وجود دارند كه مخصوص خشك نگه‌داشتن بدن هستند. اگر پاهايتان نيز در تابستان عرق مي‌كند و خيس مي‌شود. بعد از حمام پاها را با باد سرد سشوار كاملا خشك كنيد و بعد روي آنها مانند بدن پودر بچه بزنيد، حواستان باشد كه بين انگشتان را فراموش نكنيد. در نهايت نيز پودرهاي ضدعرق و مام‌ها مي‌توانند اين فرايند را كامل كنند چون اين محصولات حاوي موادي چون زيركونيوم آلومينيوم هستند كه مي‌توانند تا حدي جلوي تعرق زياد را بگيرند.

ترفندهایی برای حفظ زیبایی در تابستان!

براي به دست آمدن بهترين نتيجه توصيه مي‌كنيم ضدعرق را قبل از خواب و روي پوست كاملا خشك استفاده كنيد. اگر تمام اين موارد را رعايت كرديد و بازهم مشكل‌تان برطرف نشد و همچنان تعريق آزارتان مي‌داد بهتر است از يك متخصص پوست كمك بخواهيد تا او ضدعرق مناسب را برايتان تجويز كند. البته پزشكان براي تعرق بيش از اندازه تزريق بوتاكس توصيه مي‌كنند هم براي تعريق زير بغل و هم كف دست‌ها. با تزريق بوتاكس شما ۳ تا هفت ماه از شر عرق كردن زياد خلاص مي‌شويد.

با تاول‌ ها چه کنیم؟

گاهي به دليل تورم پا و نامناسب بودن كفش و به‌خصوص صندل روي پاها تاول‌هاي دردناكي به‌وجود مي‌آيد كه مي‌توانند حسابي آزاردهنده باشند اما با اين تاول‌ها چه بايد كرد، آنها را كند يا نه؟ بسياري از متخصصان پوست مي‌گويند، بله بايد آنها را كند، مثلا دكتر جعفري‌بنا بيومتخصص پوست در سن‌دياگو مي‌گويد: تاول‌هايي كه توسط خود فرد تخليه مي‌شوند سريع‌تر از تاول‌هايي خوب مي‌شوند كه به مرور زمان خودشان باز مي‌شوند.

كافي است يك سوزن را استرليزه كرده (با فرو كردن در الكل يا قرار دادن در شعله آتش) و يك شكاف بسيار ريز در تاول ايجاد كنيد. اجازه دهيد مايع درون آن (آب موجود) تخليه شود و بعد با يك چسب زخم يا باند استريل روي آن را بپوشانيد، البته هر روز بانداژ آن را عوض كنيد تا اينكه پوست كاملا بهبود يابد، البته در اين مدت جوراب‌هايي با الياف مصنوعي يا هر جوراب ديگري كه مي‌تواند زخم را تحريك كند نپوشيد.

چگونه در گرما آرايش‌تان خراب نشود

اگر معمولا خودتان عادت داريد كه در روزهاي گرم كمتر آرايش كنيد بايد بگوييم كاملا كار درستي انجام مي‌دهيد اما گاهي به خاطر يك مهماني يا عروسي مجبوريد كمي بيشتر آرايش كنيد اما چگونه؟ ما به شما مي‌گوييم:

مرطوب‌كننده رنگ‌دار بگيريد

براي يكنواخت كردن رنگ پوست‌تان در تابستان، بهتر است از مرطوب‌كننده‌ رنگ‌دار استفاده كنيد كه حاوي جاذب‌‌هاي محافظت‌كننده در برابر آفتاب SPF هم باشد، البته اين SPF حتما بايد بالاي ۲۰ باشد تا يك محافظت حداقلي را از صورت شما به عمل آورد.

فقط كانسيلر ضد‌آب

اگر بخواهيد سياهي‌ها و حلقه‌هاي زير چشم و همچنين لك‌هاي پوستي را بپوشانيد بهتر است به سراغ كانسيلرهاي ضدآب برويد تا با عرق كردن پوست به راحتي پاك نشوند چون در غيراين صورت با پاك شدن كانسيلر، رنگ يكنواخت پوست نيز خراب مي‌شود.

مواد آرايشي پودري را كنار بگذاريد

مواد آرايشي پودري و ضد‌آب خيلي تركيب خوبي نمي‌شوند و استفاده همزمان آنها نمي‌توانند در زيبايي چهره شما در اين گرماي تابستاني نقشي داشته باشد، توصيه مي‌كنيم در اين روزها استفاده از رژگونه‌هاي پودري را كنار بگذاريد چون با عرق كردن پوست خيلي زود پاك مي‌شوند.

در اين روزهاي گرم سايه چشم خيلي روي پلك‌ها ماندگار نيست به همين دليل توصيه مي‌كنيم تا پاييز استفاده از آنها را كنار بگذاريد. بهتر است براي آرايش چشم از يك خط چشم ضدآب مايع استفاده كنيد

ریمل ضد آب بزنید

در اين روزهاي گرم سايه چشم خيلي روي پلك‌ها ماندگار نيست به همين دليل توصيه مي‌كنيم تا پاييز استفاده از آنها را كنار بگذاريد. بهتر است براي آرايش چشم از يك خط چشم ضدآب مايع استفاده كنيد، البته اگر از ريمل استفاده مي‌كنيد آن هم بايد ضدآب باشد حالا بنا به سليقه شما مي‌تواند حجم‌دهنده يا فركننده يا... هم باشد.

بالم‌هاي لب از همه مناسب‌ترند

براي لب‌ها نيز بايد از يك رژلب مناسب استفاده كنيد كه به راحتي پاك نشود البته براي داشتن يك آرايش سبك‌تر توصيه مي‌كنيم كه از بالم‌هاي رنگ‌دار استفاده كنيد تا هم حالت لب زيبا شود و هم به راحتي خراب نشود.

موی بلوند می‌خواهید؟

با آمدن تابستان و گرم شدن هوا معمولا رنگ مو‌هاي تيره به سمت روشن و برعكس رنگ پوست‌ها به سمت رنگ‌هاي برنز و تيره گرايش پيدا مي‌كند. اما روشن كردن موها و داشتن مويي به رنگ بلوند (نسكافه‌اي، دودي، عسلي و...) مي‌تواند كمي مشكل باشد چون هم احتمال زرد شدن موها زياد است و هم احتمال دارد موها بسوزند و... .

ترفندهایی برای حفظ زیبایی در تابستان!

مثلا موهايي كه تيره هستند و پس از رنگ كردن با رنگ قهوه‌اي ساقه روشن نمي‌شود و ريشه نارنجي و قرمز مي‌شود، براي رنگ كردن اين موها بايد ابتدا از ۲ سانت مانده به ريشه از پشت سر لايه‌به‌لايه موها را رنگ كنيد و پوشش داده كمي حرارت يكنواخت بدهيد وقتي ساقه رنگ گرفت شروع به رنگ كردن ريشه كنيد و بعد از ۱۵ دقيقه اگر ريشه به رنگ ساقه درآمد موها را بشوييد درصورتي كه باز هم اختلاف وجود داشت براي مخلوط رنگ ساقه از اكسيدان ۹درصد و براي ريشه از ۶درصد استفاده ‌كنيد.

موهاي بلوند ۲ رنگ را يكدست كنيد

بعد از رشد ريشه‌ها در موهاي بلوند، يكدست كردن آنها نكات خاصي دارد اول به هيچ وجه از رنگ‌هاي سري زيتوني، دودي، خاكستري و به‌طور كلي سرد استفاده نكنيد. از سري رنگ‌هاي گرم مثل شكلاتي، طلائي، فندقي و... و از شماره‌هاي ۴ يا ۵ با اكسيدان ۶درصد و كمي آب براي ساقه‌ها و مخلوط رنگ و اكسيدان ۹درصد براي ريشه استفاده كنيد. در اين حالت مو كمي تيره خواهد شد و از آن‌جايي كه موي دكلره شده رنگدانه‌هاي خود را از دست داده است بعد از يك يا دو بار شست‌وشو دوباره روشن مي‌شود و اين كار را بايد دوباره تكرار كرد تا رنگ ثابت شود.

مرطوب‌كننده‌ رنگ‌دار

براي يكنواخت كردن رنگ پوست‌تان در تابستان، بهتر است از مرطوب‌كننده‌ رنگ‌دار استفاده كنيد كه حاوي جاذب‌‌هاي محافظت‌كننده در برابر آفتاب SPF هم باشد، البته اين SPF حتما بايد بالاي ۲۰ باشد تا يك محافظت حداقلي را از صورت شما به عمل آورد.

سشوار را فراموش نكنيد

وقتي بيشتر موها خشك شدند قسمت‌هاي كوچكي از موهاي روي سر را دور يك برس بزرگ گرد بپيچيد و با حرارت بالا موها را سشوار كنيد، بهتر است نازل سر سشوار را بگذاريد تا حرارت به‌طور مستقيم به موها بخورد و وز آنها را از بين ببرد. اگر بعد از اين كار همچنان وز موها از بين نرفته‌بود، مقداري از يك سرم ضد‌وز كه حاوي سيليكون باشد را كف دست‌ها بريزيد و آن را به موهاي رويي كه بيشترين وز را دارند بماليد و سپس موها را اتو كنيد تا كاملا وزها از بين بروند.

اگر با توجه به تمام دستورالعمل‌هاي فوق همچنان موهايتان كمي وز كرد، چاره كار همان كرم ضد‌وزي است كه روي موهاي نم‌دارتان ماليديد. البته اگر موهايي زبر و فر داريد مي‌توانيد به جاي كرم از سرم‌هاي مخصوص استفاده كنيد تا موها كمي نرم هم بشوند اگر قد موهايتان متوسط است به اندازه يك سكه سرم را كف دست بريزيدو به موها بماليد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج