۳۵۴۷۸۳
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

سالم بخورید!

رژیم غذایی خانواده را با این فرمول تغییر دهید

اصطلاح «تغذیه سالم» به معنی اجتناب از غذاهای فرآوری ‌شده و تمرکز بر غذاهای کامل است. شاید خیلی ساده به‌نظر می‌رسد. اما وقتی پای عمل به میان می‌آید، مصرف غذاهای کامل توسط اعضای خانواده با مشکلاتی همراه خواهد شد.

مجله سیب سبز: این روزها «خوردن غذای سالم» در دنیای سلامت یک موضوع داغ است. اما تغذیه سالم واقعا چه معنایی دارد و چه کسی نمی‌خواهد سالم غذا بخورد؟ علاوه بر ابهاماتی که در رابطه با این عبارت وجود دارد، فرضیات ضدونقیضی درمورد تغذیه کودکان مشاهده می‌شود. غذای سالم خوردن به چیزی بیش از رعایت نکات بهداشتی در مصرف مواد غذایی اشاره دارد.

اصطلاح «تغذیه سالم» به معنی اجتناب از غذاهای فرآوری ‌شده و تمرکز بر غذاهای کامل است. شاید خیلی ساده به‌نظر می‌رسد. اما وقتی پای عمل به میان می‌آید، مصرف غذاهای کامل توسط اعضای خانواده با مشکلاتی همراه خواهد شد. در ادامه نکاتی ارائه می‌شوند که شما را در تغییر عادات غذایی خانواده یاری می‌کنند.

رژیم غذایی خانواده را با این فرمول تغییر دهید

۱. با اعضای خانواده مشورت کنید

اگر می‌خواهید یک عادت جدید را به شیوه زندگی خود اضافه کنید، بهتر است تمام اعضای خانواده را در جریان بگذارید.

بیشتر روی فواید سلامت مواد غذایی تمرکز کنید؛ اینکه خوردن غذای سالم چه احساسی به شما می‌دهد، چقدر انرژی به شما می‌بخشد و چطور سلامت شما را تضمین می‌کند.

سر انتخاب‌های جدید معامله نکنید. یک برنامه مشخص تدوین کرده و از آن پیروی کنید.

اما مراقب باشید ذائقه تمام اعضا را در نظر بگیرید و غذاهای متنوع انتخاب کنید.

۲. زیاده‌روی نکنید

برای شروع چند تغییر ساده اعمال کنید و به‌تدریج سایر تغییرات را در برنامه غذایی‌تان ایجاد کنید. مثلا می‌توانید با اضافه کردن میوه و سبزیجات بیشتر به وعده‌های غذایی و میان وعده‌های‌تان شروع کنید. اگر اعضای خانواده از طعم و مزه عالی مواد غذایی سالم لذت ببرند، دیگر از حذف مواد غذایی فرآوری‌شده ناراحت نخواهند شد.

۳. میان وعده‌های جذاب را شناسایی کنید

جایگزین کردن میان‌وعده مورد‌علاقه کودک شاید برای شروع مناسب نباشد. بهتر است قبل از شروع برنامه جدید چند ماده غذایی سالم پیدا کنید که باب میل کودک باشد.

سپس از شر گزینه‌های ناسالم خلاص شوید. یک ترفند این است که بگذارید تنقلات بی‌ارزش تمام شوند و دیگر برای خریدشان اقدام نکنید. به این ترتیب، غذاهای ناسالم یکی پس از دیگری محو شده و با غذاهای سالم و مغذی جایگزین خواهند شد.

کمک کردن به بچه‌ها برای عادت کردن به جایگزین‌های جدید باعث می‌شود که سریع‌تر به برنامه جدید خو بگیرند.

مثلا می‌توانید به‌جای میان‌وعده‌های مضر از انگور، توت‌فرنگی، تمشک و زغال‌اخته، به‌جای سودا از آب طعم‌دار، به‌جای چیپس سیب‌زمینی از انواع خانگی استفاده کنید.

۴. به برنامه‌تان احترام بگذارید

شاید برنامه‌ریزی کار سختی به‌نظر برسد، اما در درازمدت موجب صرفه‌جویی در وقت و انرژی‌تان می‌شود. بخش بزرگی از روند تغذیه سالم، شامل اجتناب از غذاهای فست‌فودی و غذاهای آماده است. اگر برای وعده‌های غذایی اصلی و میان‌وعده‌های‌تان از قبل برنامه‌ریزی کنید، دیگر هرگز سراغ خوراکی‌هایی که پشت ویترین چشمک می‌زنند نخواهید رفت. بعد از اینکه وعده‌های غذایی سالم و میان‌وعده‌های خود را تعیین کردید، فهرستی بردارید و به یک فروشگاه مواد غذایی بروید. پرکردن قفسه‌های آشپزخانه و یخچال از مواد غذایی سالم بهترین گام برای شروع خواهد بود.

رژیم غذایی خانواده را با این فرمول تغییر دهید

۵. یخچال‌تان را از مواد سالم پر کنید

داشتن مواد غذایی سالم در آشپزخانه قدم اول است. گام بعدی آماده‌سازی یک غذای سالم و خوردن آن است. این بدان معناست که میوه‌ها و سبزیجات شسته ‌شده را تکه‌تکه کنید و در یخچال بگذارید تا در مواقع لازم به‌راحتی در دسترس باشند. پر کردن کشوی یخچال با میوه و سبزیجات تازه راهکار خوبی برای تدارک یک میان‌وعده یا ناهار سریع خواهد بود. با این کار، مطمئن می‌شوید تمام خریدهای قبلی‌تان خورده شده‌اند.

۶. به بودجه توجه کنید

خوردن غذاهای سالم نوعی سرمایه‌گذاری روی سلامت امروز و آینده‌تان است. اما اگر به بی‌پولی بر بخوریم، این عادت دوام چندانی نخواهد داشت. اگر بودجه خرید مواد غذایی‌تان محدود است، نگران نباشید. این نکات به شما کمک خواهند کرد:

• بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات فصلی استفاده کنید.

• توجه داشته باشید که مواد غذایی ارگانیک همیشه ضروری نیستند.

• غذاهای مفید و به‌روز گزینه خوبی هستند، اما اگر تخم چیا (تخم‌شربتی) و زالزالک با بودجه شما سازگار نیستند، در‌مورد آن نگران نباشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج