۳۵۴۹۰۱
۵۰۳۸
۵۰۳۸
پ

تصاویری دیده نشده از کاوه گلستان

مهرداد اسکویی مستندساز تعدادی از عکس‌های دیده نشده زنده یاد کاوه گلستان را همزمان با برگزاری مراسم یادبود این هنرمند در اختیار ما قرار داد.

خبرگزاری مهر: مهرداد اسکویی مستندساز تعدادی از عکس‌های دیده نشده زنده یاد کاوه گلستان را همزمان با برگزاری مراسم یادبود این هنرمند در اختیار ما قرار داد.

تصاویری دیده نشده از کاوه گلستان

چند روزی از شصت و ششمین سالروز تولد کاوه گلستان می گذرد؛ فیلمساز و عکاسی که ۱۳ سال است دیگر در میان ما نیست. او ۱۳ فروردین ۸۲ بود که در یک ماموریت تصویربرداری در خط مقدم جنگ آمریکا علیه عراق در شهر مرزی کفری در ۱۳۰ کیلومتری کرکوک در عراق بر اثر انفجار یک مین کشته شد.

تصاویری دیده نشده از کاوه گلستان

این عکاس مجموعه غنی از عکس های انقلاب اسلامی ایران و جنگ عراق علیه ایران دارد. روزهای ۲۳ و ۲۴ تیرماه به همت هنگامه گلستان، همسر این هنرمند نمایشگاه-یادبودی برای او در گالری شیرین برپا شد و عکس هایی دیده شده و دیده نشده از آثار عکاسی کاوه گلستان به همراه ۱۵ عکس کلاژ پلوراید که فضایی سوررئال داشت به نمایش در آمد. یک فیلم و یک ویدئو هم در این نمایشگاه به نمایش در آمد و حتی هنگامه گلستان در حاشیه این نمایشگاه خبر داد تا کتابی از آثار کاوه گلستان که تا به حال نشان داده نشده است به زودی چاپ خواهد شد.

تصاویری دیده نشده از کاوه گلستان

اما مهرداد اسکویی، فیلمساز و عکاس کشورمان که در آرشیو خود عکس های دیده نشده ای از هنرمندان مختلف دارد و چندی پیش تعدادی از عکس های دیده نشده زنده یاد عباس کیارستمی را در اختیار ما قرار داد، این بار تعدادی از عکس های زنده یاد کاوه گلستان را در اختیار ما قرار داد تا به بهانه مراسم یادبود این هنرمند منتشر شود.

اسکویی درباره این عکس ها به ما گفت: من از بسیاری از هنرمندان عکس های خوبی دارم. از کاوه گلستان هم این عکس ها را دارم. آنها از خودشان عکس های زیادی برای من به یادگار گذاشته اند و من لحظات ارزشمندی را کنارشان تجربه کردم که هر وقت به عکس ها نگاه می کنم یادشان می افتم.

تصاویری دیده نشده از کاوه گلستان

وی ادامه داد: رفتن هر کدام از هنرمندان دل مرا به آتش می کشد. برای تک تک هنرمندان کشورم آرزوی سلامتی می کنم چون جای خالی بسیاری از آنها هیچ وقت پر نمی شود.

تصاویری دیده نشده از کاوه گلستان

در حالیکه به مناسبت یادبود کاوه گلستان عکس هایی از آثار این هنرمند به نمایش درآمده ما نیز به یاد او عکس هایی از این هنرمند را که با دوربین مهرداد اسکویی ثبت شده به نمایش می گذارد؛ عکس هایی که علاوه بر ارائه تصویری نزدیک از این هنرمند، خود پرتره هایی هنرمندانه از نگاه یک عکاس خلاق است.

تصاویری دیده نشده از کاوه گلستان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج