جاباما
۳۵۵۸۶۹
۳ نظر
۵۰۴۸
۳ نظر
۵۰۴۸
پ

محسن مسلمان: متاهل شده ام و ۱۸۰ درجه متفاوت!

وقتی در ابتدای فصل گذشته انگشتش را پای قرارداد با پرسپولیس گذاشت، انتقادات شروع شد. خیلی ها محسن مسلمان را معضل و آفت بعدی پرسپولیس می دانستند.

هفته نامه همشهری جوان - حمید ابراهیمی: وقتی در ابتدای فصل گذشته انگشتش را پای قرارداد با پرسپولیس گذاشت، انتقادات شروع شد. خیلی ها محسن مسلمان را معضل و آفت بعدی پرسپولیس می دانستند؛ پرسپولیسی که خیلی وقت نبود از داستان پیام صادقیان و حاشیه هایش رها شده بود و پیام صادقیان را به درب خروج از باشگاه راهنمایی کرده بود.
او در پنج هفته اول لیگ حتی فرصتی برای بازی پیدا نکرد البته نتایج بد پرسپولیس هم فضای اطراف باشگاه را سنگین کرده بود. اولین حضورش در دیدار جام حذفی مقابل پیکان هم فاجعه بار بود. برانکو بعد از پایان مسابقه اعلام کرد ۱۴ بازیکن نسبت به مسلمان برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی اولویت دارند و رسانه ها نوشتند پایان عصر ستاره نزدیک شده است.

هافبک بااستعداد تیم ملی امید کم کم از چشم مربی ها امی افتاد؛ لوکا بوناچیچ، علی دایی، گل محمدی، اسکوچیچ و... اما او ایستاد و رسیدن به پرسپولیس برانکو انگار سکه شانسی بود که جلوی پایش افتاد. این روزها دیگر کسی نام محسن مسلمان را کنار حاشیه ها به یاد نمی آورد؛ پسری که به قول گزارشگرهای فوتبال «بازگشتی رویایی» را تجربه کرد. ستاره شماره 77 پرسپولیس که بلافاصله بعد از پایان لیگ، جشن ازدواجش را هم برگزار کرده، به نظر می سد به دنبال ادامه مسیر جدیدی است که در زندگی اش درست کرده.

محسن مسلمان: متاهل شده ام و 180 درجه متفاوت!
با توجه به شرایطی که فصل گذشته در فولاد داشتی، کمتر کسی فکر می کرد به پرسپولیس بیایی، البته انتقاداتی هم به انتقال تو به پرسپولیس وجود داشت.

این بار دوم بود که به پرسپولیس می آمدم و در مرحله قبلی نیم فصل خوبی در این تیم داشتم و دوست داشتم دوباره در ترکیب پرسپولیس بدرخشم و این بار خاطره بهتری توی ذهن هواداران باقی بگذارم. در ابتدای فصل از سوی نزدیکان باشگاه درخواست مذاکره شد. به خاطر اینکه برانکو هم روی من نظر داشت، تصمیم گرفتم به پرسپولیس بیایم و از این انتخابم واقعا خوشحالم. واقعا برایم مهم بود که دوباره به پرسپولیس برگردم و از اول همه چیز را شروع کنم.

اما در ابتدای فصل واقعا شرایط برایت فاجعه بار بود و هیچ نشانی از آن بازیکن تاثیرگذار و تکنیکی و خوب نداشتی.

به هر حال من متی از فوتبال دور بودم و از نظر روحی هم در ابتدای فصل شرایط خوبی نداشتم. نیمکت نشینی و دور بودن از ترکیب باعث شده بود نتوانم عملکرد خوبی داشته باشم اما وقتی با برانکو صحبت کردم و با شرایط کاری اش آشنا شدم، روی خودم کار کردم. به خودم قول داده بودم امسال به وضعیت فوتبالم سر و سامان بدهم.
این مهم ترین آرزوی فوتبالی ام در شروع سال بود. برانکو هم خیلی کمکم کرد. باور نمی کنید وقتی باشگاه تصمیم گرفت قرارداد برانکو را تمدید کند، من از او خوشحال تر بودم. همین که هواداران هر جایی من را می بینند، به من لطف دارند و با اینکه قهمرمان نشده ایم از عملکرد ما تشکر می کنند؛ یعنی محسن مسلمان به آرزوی فوتبالی اش رسیده است.

اما برانکو در شروع فصل می گفت تو انتخاب چهارم او برای حضور در ترکیب هستی. هادی نوروزی، امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده و بعد از آن نوبت به تو می رسید. این مسئله از نظر روحی رو تو تاثیر نمی گذاشت؟

درست است. بازیکن جوانی هستم اما این طور نیست که سال او فوتبال حرفه ای ام باشد یا بی تجربه باشم که از رقابت بترسم. توی پنج هفته اول لیگ برتر فکر کنم فقط ده دقیقه بازی کردم. بعد بازی جام حذفی مقابل پیکان بود که آنجا هم از خودم راضی نبودم و نمایش خوبی نداشتم اما سال ها در لیگ برتر بازی کرده ام و مطمئن بودم که فوتبال روی دیگری هم دارد و نوبت من هم خواهدرسید. به خودم قول داده بودم که به ترکیب اصلی برسم.

مدام توی ذهنم مرور می کردم که وقتی به ترکیب برگردم، دیگر اجازه نمی دهم جایگاهم را از من بگیرند. اگر ببینید، همین طور هم شد. رسیدم به ترکیب اصلی و گفتم محسن حالا وقتش رسیده که حقت را از فوتبال بگیری و باور کنید خیلی برای رسیدن به ترکیب زحمت کشیدم. من سابقه تمرین پشت دروازه ذوب آهن را هم در سنین نوجوانی داشتم و شبیه این روزها خیلی دیده بودم و می دانستم روزی نوبت من هم خواهم رسید و برای این مسئله تلاش کردم تا هم از نظر بدنی و هم نظر تاکتیکی و فنی خودم را به خواسته برانکو ایوانکوویچ نزدیک کنم.
محسن مسلمان: متاهل شده ام و 180 درجه متفاوت!
تجربه کارکردن با مربیان خارجی را هم داشتی؟ اصلا یکی از همین خارجی ها تو را به سطح اول فوتبال باشگاهی رساند؟

بله. با اینکه جورجویچ نتایج خوبی با ذوب آهن نگرفت و اخراج شد اما پایه موفقیت های ذوب آهن را او گذاشت و من هم در تیم او بازی در لیگ برتر را شروع کردم. سابقه کارکردن با مربیان خارجی این تجربه را به من داده بود که مطمئنا مربی خارجی در وهله اول به سود تاکتیکی و نتیجه تیمش فکر می کند و بازیکنانی به ترکیب اصلی خواهندرسید که به تفکرات تاکتیکی او نزدیک شوند. برانکو هم در این مدت صحبت های زیادی با من داشت و در نهایت توانستم با کمک تمرینات اختصاصی و انفرادی و تیمی به خواسته و تفکرات او نزدیک شوم. در شروع فصل بعد از تمرینات گروهی حتما توی زمین می ماندم و انفرادی هم تمرین می کردم.

شادی گل هایت هم در این فصل حسابی سوژه شد و در نهایت نزدیک بود کشته هم بدهد. حتی مهدی رحمتی هم در داربی حسابی شاکی بود. چرا این نوع شادی را داشتی؟!

اصلا منظور خاصی نداشتم. با فرشاد احمدزاده دوستی نزدیکی دارم و همین مسئله باعث شد تصمیم بگیریم شادی دونفره ای اجرا کنیم. اصلا این طور نبود که برنامه ای برای ناراحت کردن کسی داشته باشیم. بازی اول برابر ذوب آهن بود و همه تصور کردند که به خاطر مشکلم با کادر فنی ذوب آهن و بیرون آمدن از باشگاه است. اما این طور نبود. بعد از آن هم به قول شما نزدیک بود یک نفر کشته شود چون در باز با صبا علی آقا (دایی) به شدت ناراحت شده بودند و باورتان نمی شود حدود یک ساعت فقط از او عذرخواهی می کردیم!
مهدی رحمتی هم توی داربی زیر فشار بود و آمد گفت نباید این کار را می کردید. حتی مازیار زارع هم خیلی عصبانی شده بود آمد پیش ما اما هیچ واکنشی به هیچ کدام اینها نشان ندادیم. دیدی که تا روز پایانی لیگ هم این شادی را ادامه دادیم و متوجه نمی شوم چرا عده ای می گویند به خاطر شخص یا چیزهای دیگری بوده است. ما فقط تصمیم گرفتیم تا پایان فصل در هر دیداری که گل می زنیم این حرکت را انجام دهیم.
محسن مسلمان: متاهل شده ام و 180 درجه متفاوت!
چه شد که پرسپولیس انتهای جدولی و قعرنشین تبدیل به تیمی مدعی در لیگ برتر شد و درنهایت، جام را با تفاضل گل از دست داد؟

به هر حال در ابتدای فصل شرایط آن طور که مدنظرمان بود، پیش نرفت. ما جام را به خاطر شروع بدمان در لیگ برتر از دست دادیم. ناهماهنگی ها، بازی های خارج از خانه و البته داوری ها هم باعث شده بود نتوانیم به نتیجه دلخواه برسیم اما خوشبختانه توانستیم ورق را برگردانیم و از فرصت هایمان استفاده کنیم. ما مستحق قهرمانی در جام حذفی هم بودیم اما وداع بد و تلخی با جام حذفی داشتیم.
این اصلا حقمان نبود و می توانستیم حداقل به قهرمانی جام حذفی برسیم. در لیگ برتر هم تا ثانیه آخر جنگیدیم و همه چیز را در زمین اجرا کردیم. کاری نیست که نکرده باشیم و الان وقتی یادش بیفتیم، حسرت بخوریم و بگوییم اگر این جور می شد، اوضاع فرق می کرد اما شانس با ما یار نبود و نتایج به سود ما رقم نخورد.
الان هم ناراحت نیستیم و تلاشمان را برای فصل آینده خواهیم کرد تا از همان هفته اول مثل تیمی قدرتمند وارد مسابقات شویم و از همان ابتدا قدر هر گل و امتیاز را بدانیم. امسال از این نظر تجربه بزرگی برای همه ما بود. چیزی که برای ما ارزش داشت، این بود که هوادارانمان در پایان بازی سورپرایز ویژه ای برای ما داشتند و با وجود از دست رفتن قهرمانی، تشویقمان کردند و این روحیه ما را بازگرداند و همیشه قدردان آنها خواهیم بود. با بچه ها هم قسم شده ایم که فصل بعد برای هواداران جبران کنیم.

و اما ازدواج، تصمیم جالبی گرفتی و به نظر می رسد در مسیری که دنبال کرده ای بتواند کمک زیادی به تو کند. مشکلی از نظر تمایلات رنگی و فوتبالی و... با همسرت نداری؟

همه چیز حل شده است و من فقط بله و چشم می گویم! اما فارغ از شوخی از اینکه ازدواج کرده ام راضی ام و مطمئن هستم این اتفاق بزرگ، تغییر خوب زندگی ام خواهدبود. از زمانی که متاهل شده ام صددرصد تغییر کرده ام و تمام تلاشم را برای اتفاقات خوب در زندگی ام به کار بسته ام. اصلا بنویسید محسن مسلمان 180 درجه با آدمی که قبلا می شناختید، متفاوت است.
محسن مسلمان: متاهل شده ام و 180 درجه متفاوت!
با بازی هایی که در فصل داشتی همه تصور می کردند در اردوی تیم ملی حضور داشت باشی اما در دومین اردو نیز غیبت داشتی و نامی از محسن مسلمان توسط کی روش برده نشد.

من تمام تلاشم را برای پرسپولیس کردم و در وهله اول بازیکن این تیم هستم. عملکردم کاملا مشخص است و این را می دانم که هر مربی نظر شخصی خودش را دارد و نمی خواهم وارد این بحث شوم.
من برای تیم ملی در سن پایین تر هم بازی کرده ام و در لیست کی روش هم بوده ام. حالا اگر دعوت نمی شوم، حرفی ندارم و تلاش می کنم برای پرسپولیس که شرایط خاصی دارد و همیشه بازی در این باشگاه مشکل است، کم نگذارم. آرزوی همه این است که در بالاترین سطح باشند و من هم رویای حضور در تیم ملی را دارم و این حس را پنهان نمی کنم.

ستاره این فصل پرسپولیس از حاشیه هایی که پشت سر گذاشت، می گویدقلیان تعطیل!؟

با وجود سن کمت تجربه همکاری با مربیان خارجی داخلی زیادی را داشته ای. برانکو، کی روش، منصوریان، وینگادا، دراگان اسکوچیچ و... با کدام یک راحت تر بودی؟

من تمرین می کنم و این چیزی است که از ابتدای فوتبالم یاد گرفته ام. هر مربی خواسته های خودش را دارد. من چالش زیادی با مربیانم نداشته ام و تا جایی که توانسته ام نظر همه آنها را جلب کرده ام اما در ارتباط با رابطه مناسب با مربیانم مطمئنا با آقای منصوریان رابطه ای فراتر از مربی و بازیکن داشتیم. به هر حال او در کنار من بازی کرده بود و خیلی راحت بودیم.
با کی روش هم شرایط خوبی داشتم و دوست دارم بار دیگر به تیم ملی برسم و اکنون تمرکزم را روی این مسئله گذاشته ام. برانکو هم سبک خاص خودش را دارد و از اینکه به او اعتماد کردم، خوشحالم، من توانستم زیر نظر او به خواسته هایم برسم و تلاشم را بیشتر خواهم کرد.

رابطه تو با علیرضا منصوریان این قدر خوب بود که اتفاقاتی مثل هتل ارم کیش رخ دهد؟ ماجرایی که ماه ها برای تو حاشیه درست کرد؟ (اشاره به قلیان کشیدن بازیکنان تیم امید در هتل)

نمی دانم این حاشیه ها و شایعات برای چه ساخته شد. مگر می شود بازیکنی در کنار مربی اش قلیان بکشد. خودتان یک لحظه این را مجسم کنید توی ذهنتان. این بزرگ ترین و احمقانه ترین حاشیه ای بود که برای من ساخته شد. بعد هم یک نفر آمد پشت خط برنامه نود و گفت اینها پول ما را هم حساب نکرده اند و از این جورچیزها.

کل جریان همین است که می گویم؛ ما در هتل ارم حضور داشتیم و باید برابر کره قرار می گرفتیم؛ پولی که آن آقا مدعی اش بود، مربوط به این بود که اسپانسر ما قرار بود تمام هزینه ها را برعهده بگیرد و ما پولی پرداخت نمی کردیم. بعد از ظهر، قبل از تمرین چای و نسکافه سفارش دادیم و خوردیم که این مسئله در پکیج مربوطه جزء برنامه همیشگی تغذیه ما نبود. این آقا این پول را دریافت نکرده بود و باید فدراسیون جداگانه فاکتور آن را پرداخت می کرد.

در ضمن این را هم بگویم که روزی که این آقای مسئول کافی شاپ مدعی شده بود این اتفاق رخ داده و ما قلیان کشیده ایم، اصلا در اردوی تیم ملی امید نبودیم. من، پیام صادقیان و امین حاج محمدی زودتر هتل را ترک کرده بودیم. ما با نفت بازی داشتیم و علی دایی گفته بود اگر نیایید، دیگر در تیم حضور نخواهیدداشت. امین هم آن زمان بازیکن نفت بود. این مسئله برای همه حل شده است و ما در آن مسئله هیچ نقشی نداشتیم و امیدوارم هواداران هم ما را در آن دخیل ندانند و موضوع را فراموش کنند. قلیان تعطیل شد و تمام.
محسن مسلمان: متاهل شده ام و 180 درجه متفاوت!
حاضری به جنجالی ترین سوال این سال ها جواب بدهی؟ بازی داربی و خط خوردن ناگهان از لیست علی دایی که خیلی ها آن را به استقلالی بودنت ارتباط دادند. گفته می شد چون مادرت استقلالی است و شرایط پرسپولیس در آن روز خیلی خب بوده از تو خواسته در ترکیب تیم به میدان نروی و به علی دایی گفتی نمی توانی بازی کنی و او با عصبانیت تو را از لیست خط زده است.

اصلا این طور نیست. این شیطنت خبرنگاران است و ماجرا آن طور که می گویند، نیست. درست است مادرم خیلی فوتبالی است و شاید تمایلات رنگی هم داشته باشد اما چنین اتفاقی نیفتاد. وقتی من در پرسپولیس بازی می کنم، مسلمان عاشق بازی من است و دوست دارد پرسپولیس برنده باشد. بقیه اش هم حواشی ای بود که خبرنگاران برایم ساختند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      چیه مجله پرسپولیسی
      دست بکار شدی زودتر از اینکه به طرف راجع به ماجرای فرحزاد گیر بدن دفاعیه نوشتی و میخوای تبرئه اش کنی ؟

      پاسخ ها

      • محمد

        خیلی جالبه عرضه و جرات نوشتن اسمت رو هم نداری اما به بقیه تهمت میزنی خدا بهت رحم کنه این همه کینه و عقده خوب نیست

    • بدون نام

      درباره رستوران فرحزاد هم میپرسیدی که دارن با پول بیت المال چه کارهایی میکنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج