جاباما
۳۵۶۳۵۵
۵۲۱۲
۵۲۱۲
پ

۱۲ خانه با دیوارها و سقف های منحنی شکل

همه‌ی ما علاقه داریم تا خانه‌هایی با شکل‌های متفاوت و زیبا داشته باشیم. ما می‌خواهیم که این خانه‌های منحنی شکل دارای لبه‌ها و کناره‌هایی با شیب ملایم را به شما نشان دهیم.

zoomit.ir - مارال تمجیدی: همه‌ی ما علاقه داریم تا خانه‌هایی با شکل‌های متفاوت و زیبا داشته باشیم. ما می‌خواهیم که این خانه‌های منحنی شکل دارای لبه‌ها و کناره‌هایی با شیب ملایم را به شما نشان دهیم.

خانه‌های متفاوت و جالب همواره جذاب بوده و هستند در ادامه به مرور طراحی خانه‌های جذاب خواهیم پرداخت.

خانه چارچوب فلزی که توسط معمار «ویلیام مسی» طراحی شده است، به آسانی قابل شناسایی است. دلیل این امر خط پشت بام آن است که به طور سهمی‌وار در یک نقطه شیب‌دار می‌شود. این انحنای داخلی فاصله زیادی با در ندارد و ورودی خانه را از محیط زندگی جدا می‌کند. در داخل این جداره منحنی شکل یک دوش و حمام هم وجود دارد.

12 خانه با دیوارها و سقف های منحنی شکل

Mark Schatz و Anne Eamon زمانی که هنوز در هوستون دانش آموز بودند یک زمین که در سرتاسر آن گیاهان و علف‌های متفاوتی روییده شده بود، خریدند. این دو نفر پس از مدتی با از میان برداشتن این علف‌ها و گیاهان شروع به ساخت یک باغچه زیبا کردند. در سال ۱۹۹۸ Schatz و Eamon خانه ۷۰۰ فوت مربعی را طراحی کردند. ناحیه‌ای که آنها انتخاب کردند به گونه‌ای بود که مستقیم زیر یک سایبان جنگلی سرسبز بود. آن‌ها یک سقف منحنی شکل ساخته و با این انتخاب قادر به حفظ شاخه‌های فوقانی درختان موجود شدند.

12 خانه با دیوارها و سقف های منحنی شکل

Christoph Kaiser یک سیلوی غلات بی‌مصرف را به صورت آنلاین از یک کشاورز در کانزاس خریداری کرد و آن را به یک استودیوی دنج در فنیکس آریزونا تبدیل کرد. این فضای ۱۹۰ فوت مربعی دارای یک فضای داخلی سفارشی بود که به عنوان یک خانه دنج برای او و همسرش به حساب می‌آمد. در محیط داخل خانه، اندرونی منحنی واری را که مطابق با سطح مقطع دایره‌ای سیلو بود، ساخت. Kaiser در این باره گفت که این آرایش خانه را برای فریب ظاهری افراد نساخته است.

12 خانه با دیوارها و سقف های منحنی شکل

بندرگاه X یک سکونت‌گاه شناور برای یک زندگی مدرن است. آتلیه Prague با همکاری یک شرکت که در زمینه توسعه قایق‌های شناور فعالیت می‌کند به ساخت نمای بیرونی منحنی شکل سکونت‌گاه خود می‌پردازد. این سقف منحنی شکل، الهام گرفته از پروژه خانه‌ی آتلیه قبلی در شهر Czech از Liberec است.

12 خانه با دیوارها و سقف های منحنی شکل

برای آخرین پروژه، گروه طراحی و معماری Naf، در خارج از توکیو دو خانه کاملا متفاوت را با هم ترکیب کردند. یکی از خانه‌ها را با سقفی مسطح و دیگری را با آرایشی سه گوش ساختند تا بدین ترتیب یک سکونت‌گاه ۸۵۹ فوت مربعی یک واحدی ساخته شود. فارغ از مسایل احساسی، خانه Half & Half، خانه‌ای یک شکل و البته مفرح است. در محیط آشپز‌خانه و ناهارخوری یک قفسه انحنادار از کتاب در اطراف دیوار و یک پنجره که دارای چشم اندازی از محیط بیرونی است، قرار دارد.

12 خانه با دیوارها و سقف های منحنی شکل

سانتیاگو سوارز از روی کنجکاوی به یکی از آگهی‌هایی که در روزنامه خوانده بود که مربوط به آگهی فروش یک کلیسا بود، مراجعه کرد و در روز بعد این سازه‌ی قرن نوزدهم که اولین خانه کنگره باتیست بود را خریداری کرد. وی با کمک معماری Gray Organschi کلیسا را به صورت یک خانه بازسازی کرد. با فضای آزاد، سقف و دیواره‌های انحنادار و لوستر ونیزی بزرگ که همگی موید بزرگی خانه هستند.

12 خانه با دیوارها و سقف های منحنی شکل

در زمان ساخت خانه دوم، خیلی از افراد فکر مسافرت به نواحی دورتر از محل زندگی اصلیشان را نمی‌کنند. اما Taits خانه‌اش را در ساحل تاسمانی، که فاصله آن از اقامتگاه اولیه اش ۳۰ ساعت بود بنا کرد. مشخصه متمایز کننده این خانه از یک خانه ساده، سقفش است. اما شکل منحنی وار آن فقط جلوه نمایشی ندارد. می‌توان گفت وجهه مقعری شکل آن، این خانه را به گونه‌ای بی‌نیاز و مستقل کرده است زیرا چنین سقفی هم به عنوان مخزنی برای آب مصرفی در نظر گرفته می‌شود و هم جنبه حفاظتی در مقابل خورشید را دارا است.

12 خانه با دیوارها و سقف های منحنی شکل

آتلیه اوسلو با طراحی کابین Cabin Norderhov توانست بر چالش های طبیعی موجود غلبه کنند، که از جمله آنها می‌توان به فصلی بودن خانه و عقب نشینی آن در دامنه کوه‌های مشرف به دریاچه Steinsfjorden در نروژ که در راستای سازگاری خانه با محیط زیست است، اشاره کرد. نقشه سازه به گونه‌ای است که خانه در گرداگرد منبع گرما قراردارد که تحت گچ بری‌های معلق دور بخاری واقع شده است. منحنی های موج دار کابین توسط یک سازه چوبی چند لایه که از پیش ساخته شده (از یک سازه چوبی چند لایه CNC Kerto زیر سطحی) پابرجا شده‌اند.

12 خانه با دیوارها و سقف های منحنی شکل

Kim Colin و Sam Hecht، بدون هیچ فضای پرتی، گاراژی را که تاریخ ساخت آن به ۱۹۲۴ برمی‌گردد را به یک خانه کامل تبدیل کردند. عناصر اصلی سازنده مانند پنجره‌های شیشه‌ای انحنادار در سال ۱۹۳۰ به این مجموعه اضافه شده‌اند و مانند طبقه پارکت اصلی به جای مانده‌اند.

12 خانه با دیوارها و سقف های منحنی شکل

Paul Hinkin معمار و همسرش Chrissy Pearce یک اتاق ۵۳۸ فوت مربعی را که در روی عرشه کشتی در بندرگاه Emsworth Yacht واقع در Hampshire انگلیس قرار دارد، خریداری و آن را تعمیر و بازسازی کردند. آن‌ها با کمک پیتر واتز (سازنده) این خانه را به شکوه و جلال اصلیش در سال ۱۹۷۰ برگرداندند. اتاق خواب کارفرما منعکس کننده ظاهر سیاه و سفید خانه است. دیوار انحنا داری مقابل تخت خواب که یک آینه بر روی آن است قرار دارد.

12 خانه با دیوارها و سقف های منحنی شکل

برای شرکت "Atherton Keener"، نور همیشه در حال تغییر فینیکس (آریزونا) به عنوان الهامی از یک خانه منعطف و کوچک است. یکی از معماران این گونه توضیح داده که دیوارهای انحنادار برای بهره بردن از موقعیت‌های نوری پنجره‌ها در نظر گرفته شده‌اند. دیوار سفید انحنادار اتاق خواب دارای موقعیت بهینه‌ای است که می‌تواند از سایه درخت Redbud واقع در خارج از پنجره بهره لازم را ببرد.

12 خانه با دیوارها و سقف های منحنی شکل

خانه Khamsa، در نزدیکی سواحل سنگال و در فاصله یک ساعت و نیم از جنوب داکار به صورت کاملا ترکیبی با محیط اطرافش ساخته نشده است. بنا بر دلایل زیادی، این خانه متشکل از آجرهای بتنی تقویت شده‌ای است که از خاک محیط برگرفته شده است. دستگاهی که این آجرهای رسی را ساخته است، حتی از حفر زمین برای ساخت این خانه زیر زمینی منحنی شکل استفاده کرده است و حدودا ۳۸۰۰ فوت مربع از دیوار خانه، از موادی به غیر از مواد خام معمول ساخته شده است.

12 خانه با دیوارها و سقف های منحنی شکل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج