۳۵۶۳۹۲
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

بررسی خط دفاعی پرسپولیس در لیگ شانزدهم

پرسپولیسی ها بیشترین خروجی خود برای شروع فصل جدید را در بین عناصر دفاعی شان داشته اند و با این شرایط تنها محمد انصاری در این خط حفظ شده است.

ورزش سه: پرسپولیسی ها بیشترین خروجی خود برای شروع فصل جدید را در بین عناصر دفاعی شان داشته اند و با این شرایط تنها محمد انصاری در این خط حفظ شده است. پرسپولیس برای شروع فصل جدید سوشا مکانی، مرتضی قدیمی پور، علی محسن زاده را درون دروازه، علیرضا نورمحمدی، محسن بنگر، لوکا ماریچ، مایکل اومانیا، رامین رضاییان، بابک حاتمی و وحید حیدریه را از دست داد و به جای این بازیکنان علیرضا بیرانوند، علیرضا درویش‌وند، سیدجلال حسینی، آنتونی گولچ، پل یانسکی، حسین ماهینی، صادق محرمی، محمد آرام طبع، حامد آقایی را به ترکیب اصلی اضافه کرد.

با این حال شرایط چیدمان خط دفاعی پرسپولیس با ابهام زیادی همراه شده است و این مساله سبب آزمون و خطای برانکو در چند دیدار اخیر سرخپوشان شد. علیرضا بیرانوند در این زمینه جایگاه ثابتی به خود اختصاص داده و درون دروازه مهره غیرقابل تغییر به نظر می رسد.

در سمت راست دفاعی هم حسین ماهینی و صادق محرمی حضور دارند که با توجه به غیبت ماهینی در اردوی اوکراین، برانکو از بازیکن فصل گذشته ملوان سود برد و او نیز نظر سرمربی کروات را به خود جلب کرده است تا اکنون رقابت بین او و ماهینی به بالاترین حد خود برسد.

در سمت چپ دفاعی به نظر می رسد برانکو قصد دارد از محمدامین آرام استفاده کند و پلان او این است که محمد انصاری را با تغییر پستی جالب توجه در خط دفاع میانی استفاده کند. جایی که البته هنوز زوج سیدجلال حسینی نامشخص است و این مربی روز گذشته در دیدار با خونه به خونه از سه زوج متفاوت سود برد تا گره کور در این قسمت از زمین برای او مثل فصل گذشته نیز وجود داشته باشد. برانکو در فصل گذشته به طور متناوب در هفته های ابتدایی لیگ پانزدهم از محسن بنگر، ماریچ، اومانیا و نورمحمدی استفاده کرد و در نهایت به زوج بنگر و ماریچ دست یافت و در قالب بازی ها با این زوج به میدان رفت.

آنها در فصل پیش رو اما با در اختیار داشتن سه مدافع میانی باتجربه به نام سیدجلال حسینی، آنتونی گولچ و پل یانسکی و البته حامد آقایی جوان همچنان در زوج سازی با ابهام مواجه هستند. آنها در بازی روز گذشته نیز سه زوج متفاوت را به کار گرفتند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سیدجلال - انصاری

برانکو ایوانکوویچ بازی برابر خونه به خونه را در حالی برگزار کرد که سیدجلال حسینی و محمد انصاری در قلب دفاع میانی آغاز کرد و از صادق محرمی در دفاع راست و محمد آرام طبع در سمت چپ سود برد. این زوج و دفاع چهار نفره البته به دلیل ناهماهنگی نتوانستند عملکرد صد در صدی از خود به نمایش بگذارند و همین عدم هماهنگی روی گل خورده برابر خونه به خونه نقش داشت.

انصاری - ماهینی

پرسپولیس نیمه دو را با حرکتی غافلگیر کننده آغاز کرد و حسین ماهینی با اضافه شدن به ترکیب اصلی در قلب دفاعی در کنار محمد انصاری قرار گرفت. حضور دو مدافع راست و چپ در قلب دفاعی باعث شده بود این تیم با ریتم رو به جلوتری بازی کند و البته عدم هماهنگی باز هم نقش ویژه ای در فرصت دادن به بازیکنان حریف داشت. در این دقایق هم محرمی و آرام طبع در جناح راست و چپ برای این تیم به میدان رفتند.

برانکو با خارج کردن صادق محرمی، در دقایق کوتاهی از محسن ربیع خواه در پست دفاع راست استفاده کرد و مساله این بود که برانکو همچنان به محمد انصاری به عنوان دفاع میانی اعتقاد دارد و به دنبال زوج سازی برای او بود.

انصاری - پلی یانسکی

در 30 دقیقه پایانی برانکو با خارج کردن آرام طبع از پلی یانسکی در خط دفاعی اش در کنار محمد انصاری سود برد. در این بخش مدافع اوکراینی در قلب دفاع در کنار انصاری حضور یافت و حسین ماهینی به دفاع راست و محسن ربیع خواه در دفاع چپ حضور یافت.

* برانکو از آنتونی گولچ و حامد آقایی در این بازی استفاده نکرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لنگپولیسی

      به نظرمن 4تابازیکن خارجی داریم با4تاایرانی درپست دفاع بذاریم البته داورهم گاهی به دفاع ماکمک میکنه ،بااین سیستم احتمال 4444شدنمون کمتره

    • بدون نام

      هرچی این استفراغیهاازعدد4استفاده میکنن بیشترحال میکنیم چون مارویادحماسه چهارتایی ها میاندازه(مهدی قاتل یادت نره)

    • رضا پرسپولیسی پور

      من میگم کافیه یه جا حرف از پرسپولیس بشه این استفراقیا مث پشکل میریزن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج