۳۵۶۹۸۲
۵۰۳۰
۵۰۳۰
پ

«بخیه هوشمند» در راه است

در آینده ای نزدیک شاهد تولید و استفاده از نخ های بخیه هوشمندی خواهیم بود که می توانند اطلاعاتی در خصوص روند بهبود و یا وضعیت کلی زخم را به طور مستقیم در اختیار پزشکان قرار دهند.

وب سایت تک شات: در آینده ای نزدیک شاهد تولید و استفاده از نخ های بخیه هوشمندی خواهیم بود که می توانند اطلاعاتی در خصوص روند بهبود و یا وضعیت کلی زخم را به طور مستقیم در اختیار پزشکان قرار دهند.
«بخیه هوشمند» در راه است
گروهی از محققان دانشگاه Tuft موفق به دستیابی به تولید نخ های بخیه هوشمندی شدند که قادرند با اندازه گیری علائمی از قبیل میزان فشار، استرس، میزان کشیدگی عضله، دمای بافت، سطح pH، گلوکز و حتی عفونت های احتمالی، پزشکان را به طور دقیق تر در جریان بهبود زخم های ناشی از جراحی ها قرار دهند.

محققان برای ساخت این نخ های بخیه هوشمند از کتان و مواد ترکیبی پیشرفته ای استفاده کردند و سپس قطعات الکترونیک، میکروسیال ها و سنسورهایی به ابعاد نانو در آن تعبیه کرده اند تا اطلاعات را به خوبی و در نهایت دقت تشخیص دهند.

اما شاید از خود بپرسید که چگونه ممکن است این اطلاعات برای پزشکان ارسال شوند؛ در جواب باید بگوییم که این نخ هوشمند پس از جمع آوری اطلاعات مورد نیاز، آن ها را از طریق ارتباط وایرلس بر روی گوشی و یا کامپیوتر پزشک ارسال می کند.
«بخیه هوشمند» در راه است

برخلاف دستگاه هایی سفت و غیرقابل انعطافی که این روزها پزشکان از آن ها برای ایمپلنت استفاده می کنند، می توان از نخ های جدید برای ساخت دستگاه هایی با ابعاد و اشکال مختلف استفاده کرد.

همچنین می توان از این دستاورد برای تولید بانداژهای هوشمند و یا لباس هایی مجهز به سنسورهای ردیاب سلامت استفاده کرد. البته هنوز ساخت این نخ ها به مرحله نهایی نرسیده و این تیم در حال انجام آزمایش های مربوط به سازگاری زیستی آن با بدن قبل از استفاده در بیمارستان هاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج