۳۵۷۰۶
۸۱ نظر
۲۲۸۳۳
۸۱ نظر
۲۲۸۳۳
پ

۱۳ نکته مهم در مورد قرار اول

قرار است برای اولین بار با مردی که از شما خواستگاری کرده است دیدار کنید. آیا می‌دانید در این جلسه باید چه بگویید و چه رفتاری از خود نشان دهید؟ آیا می‌دانید چه اشتباهاتی در این دیدار می‌تواند غیرقابل جبران باشد؟

مجله زندگی ایده آل: همیشه اولین برخورد با یک خواستگار تعیین‌ کننده‌ ترین تصویر را در ذهن می‌نشاند. اولین برخورد است که نوع شخصیت طرف مقابل را نشان می‌دهد و حتی می‌تواند تعیین کند که رابطه‌ای ادامه پیدا کند یا نه.
فرض کنید که آقایی از شما به عنوان یک خانم جوان خواستگاری کرده و قرار است با یکدیگر برای یک جلسه صحبت کنید، احتمالا برای این جلسه اضطراب زیادی خواهید داشت و حتی شاید گیج شوید که چه بگویید و چه نگویید؛ به شما نمی‌گوییم آرامش خود را حفظ کنید چون این جلسه اصلا مهم نیست. نمی‌خواهیم گول‌تان بزنیم، ترجیح می‌دهیم به شما بگوییم که چطور رفتار کنید و چه اشتباهاتی را مرتکب نشوید، به هر صورت این دیداری است که نمی‌توان آن را جدی نگرفت، زیرا ممکن است در زندگی شما نقشی تعیین‌کننده داشته ‌باشد.

۱۳ نکته مهم در مورد قرار اول
1. گذشته ممنوع

شما قرار است آینده را با خواستگارتان بسازید و به همین دلیل باید بیشتر درباره برنامه‌‌‌های آتی خود صحبت کنید؛ اینکه چه اشتباهاتی کرده‌اید، چه خواستگارانی داشته‌اید، چه بر سر زندگی‌تان آمده‌ و... نباید در جلسه اول گفته شود زیرا جلسه اول آشنایی، وقت تاریخچه گفتن نیست. در جلسات بعدی می‌توانید کمی به گذشته بروید و هم از گذشته خودتان حرف بزنید و هم از گذشته او باخبر شوید ولی فعلا باید بفهمید چقدر با برنامه‌های آینده‌تان به هم می‌خورید.

۲. دیر نکنید

به طور متوسط 30 درصد مردان و 50 درصد زنان سعی می‌کنند در جلسه اول دیدار کمی دیر به قرار برسند تا به طرف مقابل نشان دهند خیلی هم اشتیاق ندارند اما باید بدانید دیر کردن سر قرار، اولین اشتباهی است که می‌توانید مرتکب شوید؛ بسیاری از خانم‌ها گمان می‌کنند که دیر کردن برای جلسه اول یک رسم رایج خانم‌هاست اما باید بدانید که درحقیقت اینگونه نیست؛ وقتی سر قرار دیر می‌رسید، اولین پیامی که به خواستگارتان منتقل می‌کنید این است که چندان برایتان ارزش ندارد تا بخواهید سروقت به قرار برسید.

۳. تنها نباید گوینده باشید

زندگی زناشویی وقتی می‌تواند موفق باشد که دو طرف بتوانند به راحتی با هم حرف بزنند و حرف یکدیگر را بفهمند. وقتی در جلسه اول فقط بخواهید خودتان حرف بزنید این فکر را در طرف مقابل به وجود می‌آورید که شنونده خوبی نیستید؛ در همان جلسه اول اجازه بدهید طرفتان هم فرصت حرف زدن داشته باشد. باید بدانید که لازم نیست همه اطلاعات مربوط به زندگی، شغل، تحصیلات و خانواده‌تان را پشت‌سر هم و یک‌نفس بیان کنید؛ کمی صبور باشید؛ اگر از یکدیگر خوشتان بیاید در جلسات بعدی فرصت این حرف‌ها پیش می‌آید.

۴. پول را فراموش کنید

درست است که مسائل مالی نقش مهمی در زندگی زناشویی دارد ولی به طور حتم در درجه اول اولویت نیست. چیزهای بااهمیت‌تری وجود دارد که آنها را هنگام انتخاب همسر در اولویت قرار دهید؛ به همین دلیل در جلسه اول دیدار با خواستگارتان هم خیلی سراغ مادیات نروید، لازم نیست در همان جلسه اول شروع به خط و نشان کشیدن و بیان انتظارات مالی‌تان کنید. چون او را به این نتیجه می‌رسانید که خیلی فرد مادی‌ای هستید و اولویت اول زندگی‌تان پول است؛ نگذارید او حس کند در حال چشم‌وهم‌چشمی هستید. درباره مسائل مالی می‌توانید با کمک بزرگ‌ترها به توافق برسید.
۱۳ نکته مهم در مورد قرار اول
5. زیاد صمیمی نشوید

در جلسه اول آشنایی دو طرف فقط یکدیگر را ارزیابی می‌کنند تا ببینند آیا به هم می‌‌آیند که بخواهند رابطه را ادامه دهند یا نه؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما حریم‌تان را حفظ کنید و حتی اگر در همان نگاه اول او را پسندیدید و احساس کردید همسر موفقی برای شما خواهد شد، ذوق‌زده رفتار نکنید. بگذارید رابطه‌تان روند طبیعی خود را طی کند و کم‌کم جلو برود تا رسمیت پیدا کند. در نزدیک کردن رابطه عجله نکنید.

۶. خود را بی‌خیال نشان ندهید

بعضی‌ها هستند که گمان می‌کنند باید در جلسه اول خود را بی‌خیال جلوه دهند تا عزت نفس‌شان را حفظ کنند. همه آدم‌ها به طریقی از رد شدن می‌ترسند. وقتی تظاهر می‌کنید اصلا درگیر نیستید، باعث می‌شود احساس امنیت کنید اما ممکن است از نظر طرف مقابل کناره‌‌گیر و بی‌خیال باشید و همین او را دلسرد ‌کند. اشکالی ندارد که بهترین شکل و شخصیت خودتان را به طرف مقابل نشان دهید و کمی محتاط باشید اما باید جرات داشته و خود واقعی‌تان را به طرف مقابل نشان دهید.

۷. اول سؤال بعد جواب

وقتی یک نفر از شما خواستگاری می‌کند احتمالا از قبل درباره خانواده‌تان کمی تحقیق کرده است. در واقع خواستگار شما و خانواده‌اش، موقعیت‌تان را می‌دانند. اگر هم از قبل چیزی درباره شما ندانند، با ورود به خانه‌تان می‌توانند نقاط قوت خانواده شما را درک کنند؛ بنابراین روی دارایی‌هایتان، اصل و نسب و جایگاه‌تان بیش از حد تاکید نکنید. فقط در حد معرفی بگویید و بقیه موارد را به سؤال پرسیدن او واگذار کنید.

۸. شکسته‌نفسی نکنید

جلسه اول، فرصتی برای بیشتر آشنا شدن است؛ بنابراین از خودتان و چارچوب‌های زندگی‌تان بگویید. نمی‌گوییم فخرفروشی کنید ولی تواضع بیش از اندازه هم به خرج ندهید زیرا او شما را نمی‌شناسد و نمی‌فهمد که این گفته‌ها ناشی از فروتنی شماست نه عدم موفقیت‌تان در زندگی. به اندازه کافی از موفقیت‌ها و برنامه‌های آینده‌تان بگویید اما مختصر و کلی. وقت برای صحبت درباره جزئیات زیاد است؛ آن را به جلسات بعد موکول کنید.

۹. عروس نشوید

همین‌طور که هستید باشید؛ یعنی به هیچ وجه بیش از اندازه آرایش نکنید و دنبال لباس‌های خاص و عجیب هم نباشید. درست است كه دوست دارید زیبایی و برازندگی خود را نشان دهید اما قرار نیست مثل یک عروس آرایش کنید و لباس بپوشید! سادگی این حسن را دارد که واقعیت شما را نشان می‌دهد و علاوه بر اینها با سلیقه هیچ‌کس هم ناسازگار نیست و خواستگارتان هر سلیقه‌ای داشته‌ باشد، به نظرش شما نامتناسب جلوه نخواهید کرد.
۱۳ نکته مهم در مورد قرار اول

۱۰. محل ملاقات را خانواده تعیین کند

اگر در جلسه خواستگاری قرار شد یکدیگر را خارج از خانه هم ملاقات کنید، ترجیحا تعیین محل ملاقات را به خانواده‌ها بسپارید. در غیر این صورت سعی کنید شما تعیین‌کننده باشید و تا حد ممکن محل این قرار در اطراف خانه شما، محل کار یا دانشگاه‌تان نباشد تا در صورت به هم خوردن نامزدی و آشنایی، نگران قضاوت اطرافیان نباشید.

۱۱. به موبایل جواب ندهید

در قرار اول یک تصویر کلی از شما در ذهن طرف مقابل خواهد نشست؛ تصویری که می‌تواند تعیین‌کننده باشد. وقتی او در حال صحبت است اگر شما به دلیل جواب دادن به گوشی همراه‌تان حرف‌هایش را قطع کنید.گمان می‌کند شما آدمی هستید که نمی‌توانید بین مسائل مهم و خانوادگی و مسائل جزئی تمایز قائل شوید و در كل خیلی فرد منضبطی نیستید؛ پس حتی اگر جراح قلب هم هستید تلفن‌تان را در این جلسه مهم خاموش کنید.

۱۲. کودک درونتان را مهار کنید

بعضی از دخترها هستند که با دوستانشان با لحنی کودکانه صحبت می‌کنند و در واقع این طرز حرف زدن برایشان نوعی شوخی است؛ توصیه می‌کنیم در اولین جلسه با خواستگارتان همانند یک خانم جوان کاملا باوقار صحبت کنید و واژه‌ای كودكانه را به کار نبرید. لازم نیست در همان جلسه اول آنقدر با خواستگارتان خودمانی شوید که همانند جمع‌های دوستانه‌تان رفتار کنید. البته این بدان معنا هم نیست که آنقدر رسمی صحبت کنید که طرف مقابل را بترسانید؛ به طوری كه دیگر نتواند حرف‌هایش را به راحتی با شما مطرح کند.

۱۳. مدام سؤال نپرسید

اشتباه دیگری که بسیاری از خانم‌ها مرتکب می‌شوند، پرسیدن سؤال شخصی و البته بسیار زیاد است؛ سؤالاتی چون «شما تا به حال چند بار خواستگاری رفته‌اید؟» یا «آیا تا به حال شکست عشقی خورده‌اید؟» یا... درست است که شما می‌‌خواهید او را بیشتر بشناسید ولی قرار نیست در همان جلسه اول درباره تمام جزئیات زندگی او بدانید؛ خودتان را جای او بگذارید؛ اگر فرد ناآشنا ناگهان چنین سؤال‌هایی را از شما بپرسد، چه جوابی می‌دهید؟ پس اجازه دهید در جلسه اول او هم راحت باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      ای بابا شماخواستگاروبیارحالاما یجوری باهاش حرف مبزنیم دیگه........!
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      نه ولی ازشوخی گذشته نکته های جالبیو یادآوری کردی مرسی.

      پاسخ ها

      • یک دختر

        soory*.
        خفه شو .لطفا . با عرض پوزش⁦:-|⁩

    • بدون نام

      اینقدر بدم میاد همش این توصیه ها رو خطاب به خانوما می کنید! یه کم هم به مردها یاد بدید چی کار کنن.

      پاسخ ها

      • فاطمه جووون

        ایول زدی به هدف دمت گرم

      • Soori

        آخه مگه نمیدونی همه مشکلات زیر سر خانوماست نه آقایون مردا کلا بی عیبن

      • محمد

        منم موافقم و اتفاقا الان یک ساعته دارم همه جارو میگرد ببینم چطور میتونم همین چیزها رو برای نحوه ارتباط درست با یه خانم پیدا کنم و بخونم

      • بدون نام

        عالی بود مرسی اگاه شدم

    • sasan

      اینها که همش خطاب به خانم ها نبود خیلی از موارذ برای اقایان هم کاربرد دارد
      از مدیریت سایت هم به خاطر مطالب جالب و به روز تشکر میکنم

    • بدون نام

      متاسفانه خیلی از پسرا تو سن بالا هم نمیدونن با یه خانوم چطوری رفتارکنن.هم خودشون اذیت میشن هم طرفشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    • مریم سراوانی

      اخی بمیرم براش چه نوستالجیک بود خدا

    • زهرا خانوم

      بزرگترین اشتباه تو برخورد اول اینه که معمولا دوطرف خودواقعیشونو نشون نمیدن وایرادهاشونو پنهان میکنن وخصوصیات خوبشونو به رخ میکشن واین باعث میشه که خیلی از ازدواج ها به طلاق کشیده شه...

    • mitra

      فقط خودتون باشید انقدر استرس به جوونا وارد نکنید. قراره با خودتون ازدواج کنه نه با یه عالمه رفتارای مصنوعی و کلیشه ای...بیخیال بابا.......

      پاسخ ها

      • مهدی

        کی خواست ازدواج کنه ، همینجوری با هم میریم بیرون دیگه

    • نرگس

      مررررسسسسسسسییییییییییی خیلی کمکم کردین

    • پرستو

      ممنون بابت مطالب خوبتون

    • بدون نام

      ￿عالی بود

    • Baran

      مطالب خوبی بود. اما بنظرم مهم ترین اصل صداقته . اگه طرف مقابل همون اول بگه که مثلا با چه هدفی زن کارمند میخواد عالی میشه
      ازدواج دخترای کارمند سخته چون همش فکرمیکنن طرف چشم به پول داره و کارکن نیست

      پاسخ ها

      • امیر

        با کار شما که قرار نیس ازدواج کنن!اول میپسندن خخخ

    • نیلوفر

      من اونقدرباخواستگارهاملاقات داشتم که اینابرام عادی شده همشوفولم اماواقعاخسته شدم کاش این معمای ازدواج ماحل بشه هم این پسرهاراحت بشن هم خودم

    • رونی

      دخترا بعدا بگین خاستگار نیس من همین دیروز رفته بودم خاستگاری یه دختر خانمی که به صورت سنتی مامان پیداشون کرده بود جلسه اول خوب بود جلسه دوم قرارشد ماباهم حرف بزنیم ولی در همون جلسه متوجه بعضی روحیات لج بازی گونه دختر خانوم شدم ولی زیاد نخاستم روش مانور بدم در اخر هم تقریبا هردومون از هم خوشمون اومده بود وبه تفاهمم رسیده بودیم ولی بنده بخاطر اینکه زیادتر به روحیات و اخلاق و رفتارشون اشنا بشم پیشنهاد دادم یه جلسه دیه هم باهم حرف بزنیم که ایشون هم قبول کردن وحتی اصرار کردن که ازدواج شوخی نیس و با یه ساعت حرف زدن نمیشه خیلی چیزهارو فهمید بعد فرداش دو سه ساعت مونده به موعد مقرر از خانواده دختر خانوم زنگ زدن پیشنهاد دادن که بیرون از خانه حرف بزنیم که منم استقبال کردم و چون هوا سرد بود من گفتم بهشون بگن اماده بشن تا من با ماشین برم از دم خونشون بردارم تا هم سردشون نشه هم تو این سرما منتظر نمونن که اونا هم قبول کردن ولی وقتی رسیدیم دم خونشون متوجه شدم که دختر خانوم قرار بیرون رفتن رو خودشون کنسل کردن و مامان بنده بخاطر اینکه از جریان خبر دار بشه با تعارف خانواده دختر خانوم رفتن تو خونه و متوجه شدن که از مادر اصرار از دختر خانوم انکار میگن بیرون نمیام که نمیام بعد به منم گفتن که برم تو خونه منم از سر ناچاری رفتم تو خونه که انصافا مادر دختر ازم از بابت کنسل شدن قرار بیرون معذرت خواهی کردمنم گفتم اشکال نداره شاید مصلحت نبود و بعد از اینکه دخترخانوم چایی اوردن مامان من پیشنهاد داد که حالا که بیرون رفتن کنسل شد تو خونه حرف های باقی مونده رو ادامه بدین تا واسه بعد حرفی حدیثی نمونه منم قبول کردم ولی بازم دختر خانوم گفتن که ما دیه حرفی نداریم و همه ی حر ف هامونو هم زدیم بعد مامانش گفت اگه حرفی نداشتی چرا برا امروز قرار گذاشتی و اینا کشوندی اینجا و از کارو زندگی معطل کردی هیچی دیه اونم ساکت موند بدون حرف زدن مامان بیچاره من بجای ما شروع کرد به حرف زدن در مورد طرز رفتار ما باهم که اینجوری بکنید اونجوری باهم باشید ......... چون من هم کارمو تعطیل کرده بودم به مامانم اشاره کردم تا برگردیم خونه حالا شما اگه جای من بودین جواب خاستگاریو چی میدادین لطفا راهنمایی کنین ممنون

      پاسخ ها

      • nazanin

        ریجکت کن خلاص

      • ترانه

        خب نپسندیده تو رو .لابد اشکالی داشتی . شما اقایون چرا هیچ وقت توی خودتون عیب نمی بینید؟

      • الف

        دوست خوبم مساله يه عمر زندگيه. اين خانم بعداً با همين بچه بازياش پدرتو در مياره. بي خيال شو. پشت سرتم نگاه نكن. دو نفر كه با هم ازدواج ميكنن بايد به همديگه يه چيزي اضافه كنن نه دست و پاگير هم باشن. شك نكن كه بعدا باهاش به مشكل ميخوري

      • میم

        به نظر من دنبالشو نگیر

      • هانیه

        خب رفتار دختر خانم خیلی عجیب بوده مخصوصا که اصلا دوسنداشته بیاد بیرون شاید خیلی خجالتیه یا اعتماد به نفس کافی برای حضور در اجتماع رو نداره ویا هستن کسایی که سوار ماشین میشن دچار حالت تهوع میشن شاید نخواسته بیاد بیرون که شما متوجه نشید به هرحال اگه هر کدوم از این موارد اصلا براتون مهم نیست باهاش ازدواج کنید در غیر اینصورت حتما باهاش بیرون قرار ملاقات بذارید

      • فافا

        ازت خوشش نیومده و یکی دیگه رو دوس داره والسلام

    • ایرانی منطقی

      صبور باش فدات..علتشو بپرس همین

    • سارا

      از من به همه پسرا نصیحت خواهش میکنم میرید خواستگاری نمی پسندین تماس بگیرین علتش بگید یا حداقل بگید که به درد هم نمیخورید نه اینکه خانواده دختر معطل بزارید رو هوا بخدا اذیت میشن دخترا خیلی احساسین به روحیه شون لطمه وارد میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره واقعا خیلی بده من همچین ضربه ی خوردم

      • ستاره

        کاملا درست هست، اطلاع دادن خوبه حتی جواب منفی باشه.

      • ستایش نیکو

        ایول بچه ها زدین تو خال

    • sara

      دوستان
      من تقریبا دوساله با یه پسری دوستم خیلی همو دوست داریم و قصدمون ازدواجه. اما ما فاصله ی زیادی داریم حدودا۸۰۰ کیلومتر!
      و ما تا این دوسال همدیگه رو تا حالا ندیدیم و قصد داریم یه قرار ملاقات بزاریم
      بنظرتون بزارم این هنه راهو بیاد و با جونش بازی کنم یا نه؟
      دلم خیلی شور میزنه در این مورد
      لطفا کمک کنید

    • بدون نام

      چرا یک پسرمی ره خواستگاری بعد زنگ نمی زنه اگه دخترخوشگل باشه متوسط بالا چکارکنیم خواستگارزنگ بزنه

    • فاطمه 444

      منم موافقم باید آغاپسرا اگه نپندیدن تماس بگیرن ودلیلشو عنوان کنن بخدا دختراگناه دارن خیلی ضربه میخورن وفکرای بد درمورد خودشون میکنن

    • لیلا

      باسلام
      خیلی ممنونم از راهکارها ولی من یک سوال دارم و می ترسم به مشکل بر بخورم
      کاش بیشتر در مورد رفتار های دخترخانوم در اولین جلسه خواستگاری توضیح بدن حتی موبه مو..
      ببینید من خواستگار زیاد داشتم ولی در همون تماس تلفنی جواب رد دادم و تا حالا فقط یه بار به یک پسر اجازه دادیم که بیان خونمون..یه جاهایی تو فکرم به مشکل برمی خورم مثلا آیا بهتره وقتی آقا پسر با مادرشون میان خونه من برای سلام دادن برم جلو در تا اونا وارد شن یا مثل فیلما بمونم تو آشپزخونه و بگن دخترم چایی رو بیار اون موقع برم حضور خواستگارا و سلام کنم خیلی سخته میخوام رفتارام از رو بی تجربگی نباشه آها یه چیز دیگه آشپزخونه مون اوپنه و روبروی حال پذیرایی نمیشه که خودمو پنهون کنم خخخ برا اون خواستگارمم رفتم جلو در و سلام دادم..آیا درسته؟؟
      سوال بد تا کجا آقا پسر و مادرشونو هنگام خداحافظی من بدرقه شون کنم؟ مثلا دم در حال پذیرایی؟ یا بدرقه کردن تا پله ها؟ یا بدرقه تا دم در حیاط؟ شاید براتون خنده دار باشه ولی من باید درست رفتار کنم خواهش میکنم اگه تجربه دارین بگین مرسی

    • یه مادر

      دختر گلم خانواده خواستگار مهمان شما هستن واحترام مهمان واجبه.پس بهتره از همون اول باهاشون سلام و علیکی داشته باشین.چون از توی اشپزخونه سلام و علیک کردن زیاد قشنگ نیست.بعد نیازی نیست خانواده ازتون درخواست چایی کنن.خودتون میتونید بعد از سه چهار دقیقه چاییشون رو ببرین.متانت در رفتار همراه با لبخند هم فراموش نشه.چون هیچکس عروس اخمو دوست نداره.موقع خداحافظی هم تا نزدیک در اپارتمان برید کافیه.براتون ارزوی خوشبختی میکنم.

    • سعید

      لیلادخانم
      بنظر من واسه سلام علیک وایسا تا بهت بگن بعد برو
      وقت خداحافظیم تا دم در پذیرایی برو

    • maryam

      khastegar chist aslan?,,

    • یه خواستگار

      تو جلسه آشنایی اگه از دختر خانم شماره شونو بگیرم بد نمیشه ؟؟؟؟

    • میم

      میخوام بدونم اگر خواستگاری اومد و صحبت شد و در نهایت خوششون اومد لزومی داره از گذشته ده سال پیش خواهرم که از همسرش جدا شد و الان دوباره سالهاست ازدواج کرده بچه هم داره و زندگی خوبی داره به خواستگار گفت و در جریانشون گذاشت

    • آراز

      سلام دوستان این زیادم درست نبود اا حتی بنظر من اشتباه بود مثلا این گه گفته کودک درون پنهون کنید !!؟ ما کودک درون دخترارو بیش از همه چی دوس داریم اگه خوب و بامزه ایفا کنن بعضی حرکتهای بامزه هم میتونه خیلی خیلی جذاب باشه هم‌ میتونه جو صمیمی و راحت کنه ولی اینکه از مادیات سوال نکنید درسته ابدا نپرسید حال آدم خیلی بد میشه بعدم میتونید این کار کنید و خنده و خوش رنگ و رویی و آرایش خفیف ما رو تقریبا ...

      پاسخ ها

      • Ati

        نه عزیزم مهم نیست قطعا تو تحقیقات میدونن

    • آراز

      نه هیچ لزومی نداره ذاتا خواهون اصلا دوباره ازدواجم‌نکرده باشه تصمیم خودشه نیار نیس‌خودتون اذیت کنید

    • صنم

      سلام دوستان. به نظر شما علت اینکه یه پسر با خانواده اش در مورد دختر حرف میزنه و حتی جواب مثبت از خانواده خودش میگیره اما نمیتونه پا پیش بذاره و بره خواستگاری چیه؟

    • M.m

      دوستان من طرف مقابلم با اینکه بهم علاقه داره خیلی کم حرفه خیلی کم سوال میکنه .نمیدونین دلیلش چیه ؟

      پاسخ ها

      • A

        خب اگه آقا باشن طرف مقابل اصلا نشونه خوبی نیست،چون به نظر میاد که اهمیتی نداره براش یا جدی نمیگیره رابطه رو،اما اگه خانوم باشه تا حد زیادی طبیعیه چون خانوما معمولا خجالتی هستن تو این موارد یا خیلی حجب و حیا دارن

      • Sasa

        یه مورد مهم هم میتونه باشه، اینکه درونگرا هست، ادمای درونگرا کم حرفن، من خودم درونگرام، کلا ترجیح میدم کم حرف بزنم اما واسه اشنایی و ازدواج درست نیست، باید ازش سوال بپرسی و توضیح بخوای، باعث میشه کم کم صحبت کنه

    • تاتر

      بلهههه

    • شغول

      مطلب با نظرای بقیه کمک کرد ممنون ولی خدایی خواستگاری مراسمش خیلی حس مزخرفی داره مخصوصا اگ سنتی باشه حس گوسفند بودن ب ادم دس میده

    • الهه

      باور کنید همه جوره با خواستگارهام راه اومدم ،نشد که نشد ،دقیقا مثل اون پدر و پسر خر سواری شدم که از هر روستایی رد میشد هر کی یه چیزی میگفت ،خیلی خیلی خسته شدم ،اصلا خودم و گم گردم ،دیگه اعتماد به نفسی ندارم ،

    • رعنا

      شمارو بقرآن هرکی نظرمو میخونه جواب بده چون خیلی خیلی برام مهمه
      به نظر شما این درسته که اولین دیدار دختر و پسر در بیرون از خونه باشه؟
      من این آقا رو تا حالا اصلا ندیدم و به وسیله یه واسطه قراره که با هم آشنا شیم
      همون واسطه از من خواست که برم و مادر این آقا پسر منو ببینه
      من هم رفتم و منو دید و پسندید
      الان قراره منو پسره هم همو ببینیم که من میگم دیدنمون توی منزل ما باشه ولی این خانم و پسرشون اصرار به بیرون رفتن و دیدار در بیرون دارن
      من واقغا موندم که چیکار کنم
      خواهشا خواهشا راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • محمد

        به نظرم با خانواده تون مشورت کنید اگه موافق بودن قبول کنید

      • بدون نام

        ن در منزل باشه

    • رعنا

      شمارو بقرآن هرکی نظرمو میخونه جواب بده چون خیلی خیلی برام مهمه
      به نظر شما این درسته که اولین دیدار دختر و پسر در بیرون از خونه باشه؟
      من این آقا رو تا حالا اصلا ندیدم و به وسیله یه واسطه قراره که با هم آشنا شیم
      همون واسطه از من خواست که برم و مادر این آقا پسر منو ببینه
      من هم رفتم و منو دید و پسندید
      الان قراره منو پسره هم همو ببینیم که من میگم دیدنمون توی منزل ما باشه ولی این خانم و پسرشون اصرار به بیرون رفتن و دیدار در بیرون دارن
      من واقغا موندم که چیکار کنم
      خواهشا خواهشا راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • هانیه

        اگر مادر طرف مقابل شمارو دیده و پسندیده پس قرار دوم حتما باید با حضور والدین شما و در منزل شما باشه این کار به شما و خانوادتون ارزش میده و از همون اول متوجه میشن که شما به خانوادتون ارزش قایلید

    • الناز

      سلام‌عزیزم بله مشکلی نداره الان‌ خیلی ها مراسم اشنایی رو بیرون میذارن تو کافی شاپ یا جای شلوغی باشه با مادرتون برید و پسرشون رو ببینید من خودم هم با مادرم فراره برم یه اقا پسر رو ببینم خیلی استرس دارم ولی خوب نگرانی نداره چون بامادرتون میخوای بری و هیچ حرف و حدیثی نیست ولی تنهایی ب هیچ وجه نرو چون دید بدی ممکنه ایجاد کنه

      پاسخ ها

      • mahtab

        من اصلا موافق با این عمل به قول بعضیها روشنفکرانه نیستم من خودم فقط19سال سن دارم و در ظاهر وباطن یه ادم کاملا امروزی هستم و روشنفکر،با سن کمم به جرات میگم دنیا دیدم و این جور ادم هایی ک از سبک اروپایی وامریکایی«ک دختر و پسر باهم قرارمیزان در نهایت ب خانواده میگن یا به قول دوستنون با مادر فقط میرن و هیچ اطلاعاتی در مرحله اول در مکان زندگی طرف یا سبک زندگیشون سنتی با امروز»متوجه نمیشن اصلا قبول ندارم،و با اینکه خیلی کشورارفتم همراه پدرم،ترجیح میدم ب سبک ایرانی وسنتی خواستگار داشته باشم.من از راهنمایی به خاطر ظاهرم ک یکم معقولانه و بزرگ تر میزنه خواستگار داشتم وهمین امروزم با منزلمون تماس گرفتن...ولی چون تا امسال کنمور داشتم وسن کم و...شرایطی از این قبیل خانوادم مخالفن چون تک فرزندم هستم...ولی ترجیح میدم درابتدا با پدر ومادر طرف بیان خونمون واشنا بشم در مرحله اول...درحضور خانوادم نه اینکه با طرف قرار بزارم ب نظرم معقولانه نیست...

    • غزلل

      بیا منو بگیر

    • غزلل

      بیا منو بگیر

    • امیر

      بیشتررررررررررررررررررر ازدواج ها در ایران لعنتی فقط بخاطر هوس و شهوته در این کشور کثیف چیزی به اسم جنتلمن بودن مرد ها و عشق واقعی وجود ندارد وسلام

      پاسخ ها

      • یه پسر خوب

        این که شما خوب نیستی اصلا دلیل نمیشه که آدم خوب هم وجود نداره

      • عاشق ایران

        کافر همه را به کیش خود پندارد

    • بدون نام

      نکته ای که خیلی یدرد بخوره شکسته نفسی نکردنه
      من خواستگارای زیادی داشتم حدودا 8 مورد با پسرا حرف زدم (شهر ما رسم اینه جلسه دوم پسر میاد)
      البته بیشترشونو خودم رد کردم ولی آخرین مورد رو که پسندیدم رفتن و زنگ نزدن
      واقعا ناراحت شدم و از اون موقع خواستگار قبول نکردم کلا(حدود 4 ماه)
      بعد از کلی فکر کردن ک چه ایرادی در من دیدن که زنگ نزدن به این نتیجه رسیدم ک من زیادی از راستگو بودم و یکم شکسته نفسی کردم. مثلا به طرف گفتم من خجالتی و کم حرفم و طرف فک کرده کلا از اجتماع گریزانم
      وقتی یکی ازم تعریف میکنه میگم نه شما لطف دارین و...
      بعد از 3 سال که خواستگار برام میاد تازه اینو فهمیدم
      دختر پسرا هم لطفا بیخودی گارد نگیرین که بدون هم کامل نیستیم. دربرابر نیازی که خداوند درون ما قرار داده باید درست عمل کنیم
      من خودم بخاطر این لجبازی ها 7 سال از بهترین دوران شادابیم رو از دست دادم لطفا منطقی باشین و اشتباهمنو انجام ندید

    • مبینا

      هیچ به دردم نخورد. خخخخخخخ

    • ریما

      عالے

    • علیرضا

      چطوری به خونوادم بگم برید برام با دختری که دوستش دارم حرف بزنید تورو خدا زود جواب بدید من سربازی نکردم به نظرتون خانواده دختر به سربازی نرفتن گیر میدن یا نه

    • لاله

      من چیکارکنم احساس میکنم همه منوبخاطره بدنم میخان باسن وسینه اینا هیشکی منوبخاطره خودم نمیخاد

    • مونا

      پسرا خیلی خیلی نامردن
      ایشالا که هیچ دختری گیر نامرد نیفته چون مرد خیلی کمه
      انقد که وجود داشته باشه انسان باشه

    • بدون نام

      من از اینجور قرارها متنفرم ندیده و نشناخته. فقط یک بار رفتم و حتی یک کلمه هم حرف نزدم در عوض طرف مقابل محل خواستگاری رو با جلسه برای کارمندانش اشتباه گرفته بود کلی سخنرانی کرد برای من.

    • بی نام

      پسرا از دخترای پرحرف خوششون میاد. فکر نمی کنم مورد سه خیلی درست باشه.
      مورد 9 از همشون بامزه تر بود:))

      پاسخ ها

      • مهدی

        نه به خدا من از دختر پر حرف خوشم نمیاد ولی اینکه بیشتر از یه پسر حرف بزنه عیبی نداره

    • mansour09182998638

      زۆر جوانە دستان خۆش بێ
      خیلی عالی

    • هانیه

      من دوسدارم ازدواج کنم ولی اول از دروغهای طرف مقابلم میترسم و بعد هم از مسایل مالی

    • ستایش نیکو

      اگر پسری تورو دوست داشنه باشه این چیزا مهم نیست من خومم اینجوری هستم

    • عاشقانه

      سلام دوستان من دختری ۱۵ ساله هستم لطفا به این سوال پاسخ بدین من عاشق شدم دلم میخواد برم به پسر مورد علاقه ام بگم که عاشقشم آیا بگم یا نه خواهشا منو راهنمایی کنید لطفا لطفا جواب بدین بگم یا نه

    • sara

      بنظرم شما 15سالته و هنوز درک کافی از عشق و ملاک هاش ندارین در ثانی مورد های خیلی بهتری هست که در اینده با عزت نفس و صبوری خودشون ازتون درخواست کنن نه که شما سمتشون بری و ابراز علاقه کنی..شما سعی کی موفق بشی بهترین مورد هارو پیش رو دارین و دیدگاهتون نسبت به یه پسرو ملاک های انتخابش از بیست سالگی به بعد کاملا تغییر میکنه..موفق باشین

    • فرشاد

      سلام
      من ٣٠ سالمه , كارمند هستم خونه و ماشين هم دارم يه نصيحت به پسرهاي كم سن و سال ميكنم زندگي همش پول نيست زود ازدواج كنيد من رفتم اينها رو بدست بيارم از أصل ماجرا عقب افتادم الان نه زني نه بچه اي نه شوقي
      الان وقتي ميرم خواستگاري حوصله حرفاي بچه گانه و توقعات بي جا دخترخانوما رو ندارم

    • *

      سلام
      خب سی سال سن زیادی نیست شما احتمالا از همون اول حوصله ی این چیزارو نداشتید

    • سارا

      سلام ب همگى

    • سعید

      چند شب اینده اولین جلسه برای دیدنمون هست.. ازدواج ما سنتی هست..نه من دختره رو دیدم و نه اون منو... از طریق واسطه که اشنای نزدیکمون هست قراره بریم جلو... ایا توی جلسه اول که فقط قصد دیدن چهره همدیگر هست نیاز به صحبت پسر با دختر هست؟ استرس در حد بمپ😀

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج