۳۵۷۶۱۵
۵ نظر
۵۰۹۴
۵ نظر
۵۰۹۴
پ

نوار ویدئو رسما مُرد!

VHS زمانی برای خودش انقلابی به پا کرد و باعث شد تا بتاماکس را خیلی‌ها را به فراموشی بسپارند. اما روز جمعه ۲۲ جولای آخرین تولید کننده کاست‌های VHS هم اعلام کرد که به تولید خود پایان می‌دهد.

خبرآنلاین: VHS زمانی برای خودش انقلابی به پا کرد و باعث شد تا بتاماکس را خیلی‌ها را به فراموشی بسپارند. اما روز جمعه ۲۲ جولای آخرین تولید کننده کاست‌های VHS هم اعلام کرد که به تولید خود پایان می‌دهد تا مرگ این استاندارد نوارهای آنالوگ به صورت رسمی اعلام شود.
نوار ویدئو رسما مُرد!

سیستم ویدئو خانگی (Video Home System)که به اختصار به VHS خوانده مي‌شود استانداردی برای کاست های ضبط آنالوگ برای مصارف خانگی بر پایه نوار مغناطیسی بود که توسط شرکت جی‌وی‌سی توسعه داده‌شد. در دهه 1970 ضبط ويدئويي مهمترين رقابت شركت‌هاي صوتي و تصويري بود. در نهايت اما جنگ براي توسعه استاندار نوارهاي ويدئويي به دو فرم بتاماكس و وي‌اچ‌اس رسيد و پس از رقابتي سخت در نهايت برنده بازي وي‌اچ‌اس بود.

اما اين فناوري قهرمان هم با ورود تکنولوژی‌های نو و معرفی و پذیرش جهانی فرم پخش ویدئویی دی‌وی‌دی در سال ۲۰۰۰ اوضاعش به هم ريخت. اكنون فوناي الكتريك،تنها توليد كننده باقي مانده نوارهاي وي‌اچ‌اس هم اعلام كرده تا آخر ماه جاري ميلادي به توليد خود پايان مي‌‌دهد. اين كارخانه پس از توقف توليد پاناسونيك در چند سال قبل تنها شركت توليد كننده نوارهاي كاست باقي مانده بود. در رقابت براي باقي ماندن پس از نبردي ۴۰ ساله هم وي‌اچ‌اس حداقل ۹ ماه بيشتر از بتاماكس دوام آورد. هر چند فناوري‌ها يكي از پس از ديگري به پايان راه خود مي‌رسند و جديدها جايشان را مي‌گيرند اما خيلي‌ها هنوز خاطرات بسياري بر روي نوارهاي وي‌اچ‌اس و بتاماكس دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبر

      یادش بخیر .یادم 20 سال پیش ویدو داخل گونی کردیم و با فرغون بردیم ی کوچه پایین تر که کسی نبینه تازه سر کوچه هم 3ه نفر نگهبانی میدادیم وقتی هم خواستیم نگاه کنیم تا حدش خرابه

    • علی

      یادش بخیر.فیلم بروسلی

    • هوشنگ جان بیچاره

      نظر غیر قابل انتشار جهت اتلاف وقت خودم : یادش بخیر چقدر فیلمای ................ میدیدیم

    • محمد شیراز

      یادش بخیر چه قدر التماس بابام کردیم تا بالاخره موافقت کرد و ویدئو خریدیم فروشنده دو سه تا فیلم هم بهمون داده بود که یکی از اونا فیلم شعله بود و هرروز سه بار بخاطر فامیل که می‌آمدند فیلم 3ساعته شعله رو میدیم افسوس که گذشت ...بابام هم یادش بخیر برای همیشه رفت پیش خدا

    • بدون نام

      واقعا یادش بخیر چه خاطراتی با هاش داشتیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج