۳۵۷۶۴۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حمله ترامپ به اصول «ناتو»

نامزد جمهوریخواهان آمریکا در اظهاراتی عنوان داشت که در صورت رئیس جمهور شدن در مورد حمایت واشنگتن از اعضای ناتو در برابر تهدیدات روسیه تجدید نظر می کند.

خبرگزاری مهر: «دونالد ترامپ» در این رابطه گفت: من درباره حفاظت و حمایت از کشورهای بالتیک در برابر تجاوزات روسیه بر این اساس تصمیم گیری خواهم کرد که آیا این کشورها به تعهداتشان در قبال ما عمل کرده‌اند بر همین اساس آمریکا شاید از برخی کشورهای ناتو در برابر اقدامات تجاوزکارانه و حملات احتمالی روسیه، دفاع نکند.

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا همکاری دفاعی کشورش با اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را مشروط به تعهد آنها در قبال واشنگتن دانست.

یکی از اصول مهم پیمان ناتو ماده ۵ آن است که تاکید می کند حمله به یک کشور عضو به منزله حمله به همه اعضا است. این ماده به دنبال حمله ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به برج های دوقلو در آمریکا، به عنوان بهانه ای از سوی این کشور برای پیشبرد اهدافش مورد استفاده قرار گرفت.

ترامپ با بیان این که سایر کشورهای جهان یاد خواهند گرفت که خود را با رویکرد او تطبیق دهند، گفت: ترجیح می دهم به توافقات کنونی ادامه دهم اما فقط در صورتی که کشورهای هم پیمان از امتیاز گرفتن از آنچه که دوران بزرگی و عظمت آمریکا توصیف کرد، خودداری کنند.

این در حالی است که پیشتر پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرده بود: واشنگتن و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دنبال رویارویی با روسیه نیستند اما درباره اصول بین المللی اساسی برای حفظ امنیت اروپا و آمریکا با این کشور مصالحه نخواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج