جاباما
۳۵۷۶۸۱
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

تشریح رفتار ایرانیها در فضای مجازی؛

ایرانی‌ها چقدر در شبکه های اجتماعی هستند؟

رئیس مرکز رسانه های دیجیتال ضمن ارائه آمار استفاده کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی و بازی های رایانه ای گفت: ایرانیها حدود ۵ تا ۹ ساعت وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز رسانه های دیجیتال ضمن ارائه آمار استفاده کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی و بازی های رایانه ای گفت: ایرانیها حدود ۵ تا ۹ ساعت وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند.
ایرانی‌ها چقدر در شبکه های اجتماعی هستند؟

سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در همایش فرصتهای سرمایه گذاری و کسب و کار در فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار داشت: ۴.۵ میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد آنها را دانشجویان رشته های مهندسی تشکیل می دهند و از این تعداد ۱۷ درصد، دانشجویان حوزه برق و کامپیوتر هستند.

۵۳ درصد ایرانیها عضو یکی از شبکه های اجتماعی

وی با اشاره به تغییر روند قطب های اقتصادی بازار به سمت توسعه خدمات و جایگزینی خدمات با ۴۸ درصد به جای صنعت و کشاورزی، گفت: آمارهای غیررسمی از ضریب نفوذ ۸۰ درصدی اینترنت در کشور حکایت دارد و این درحالی است که متوسط استفاده از اینترنت در دنیا ۴۶ درصد است. درهمین حال این آمارها از وجود ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور حکایت دارد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اضافه کرد: ۵۳ درصد مردم ایران حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند و ۷۲ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال در این شبکه های اجتماعی عضویت دارند. بررسی ها نشان می دهد که به صورت میانگین ایرانیها ۵ تا ۹ ساعت در روز در شبکه های اجتماعی حضور دارند و میانگین این حضور در دنیا ۱۶ ساعت در ماه است.

۱۴ میلیارد ساعت صرف بازی می شود

وی گفت: پیش بینی می شود تا ۴ سال دیگر، میانگین حضور در شبکه های اجتماعی در دنیا به ۱۲۰ ساعت در ماه رشد پیدا کند.

موسویان با بیان اینکه ۲۰ میلیون کاربر گیم در کشور وجود دارد، گفت: سالانه بالغ بر ۱۴.۶ میلیارد ساعت صرف بازی های رایانه ای و موبایل در ایران می شود.

مشاور وزیر ارشاد با تاکید بر ظرفیت بالقوه بازار فناوری اطلاعات ایران برای سرمایه گذاری به ۸ برابر شدن ظرفیت پهنای باند کشور طی ۳ سال اخیر اشاره کرد و گفت: هم اکنون وبگاههای پربازدید در ایران، متعلق به وبگاههایی است که در داخل ایران، میزبانی می شود و بعد از وب سرورهای ایرانی، سایتهای ایرانی که در آمریکا میزبانی می شوند در رده دوم قرار دارند.

علاقه ایرانیها به جستجوی «خبر» در فضای مجازی

وی در مورد پرمخاطب ترین محتواهای سایتهای ایرانی نیز گفت: کاربران ایرانی به ترتیب از وبگاههای ارائه کننده خبر، تبلیغات، بازی و نرم افزار، شبکه های اجتماعی و محتوای آموزشی، استقبال می کنند.

موسویان خاطرنشان کرد: این آمار نشان می دهد مردم به سمت فرهنگی شدن و ارتقای سواد رسانه ای در حال حرکت هستند و بررسی منابع داده ای از پرمخاطب ترین محتوای دیجیتال نیز نشان می دهد که علاوه بر استفاده از گوگل و یوتیوب، ایرانیها بیشترین عضویت را در شبکه های اجتماعی تخصصی دارند.

ایرانیها بیشترین مخاطبان «لینکدین»

رئیس مرکز رسانه های دیجیتال ادامه داد: کاربران ایرانی بیشترین عضویت را در شبکه اجتماعی لینکدین در میان کشورهای منطقه دارند و این نشان از آن دارد که کاربران ایرانی به دنبال تخصص هستند. در همین حال بیشترین رجوع به نرم افزارهای کاربردی و نقشه در میان سرویس های خارجی، از علاقه آنها به محتوای فرهنگی حکایت دارد.

وی با اشاره به وجود این ظرفیت و فاصله سهم ایران در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان، تصریح کرد: نگاه کلی به بودجه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور نشان می دهد که رقم اعتبارات ICT به ۲ درصد کل بودجه رسیده و این در بودجه سال ۹۳ حدود ۱.۶ برابر بوده است اما تا رسیدن به ۲۰ درصد مانند سایر کشورها، فاصله زیاد است.

ایجاد شبکه همکاری کسب و کار فناوری اطلاعات در خانه های فرهنگ

موسویان با انتقاد از سهم کم تولید محتوا در بودجه کشور، گفت: جایگاه ایران در رتبه بندی خدمات الکترونیم و تولید محتوا مطلوب نیست.

وی از تشکیل شبکه همکاری فعالان کسب و کارهای تولید محتوا در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بستر ۴۰۰ خانه فرهنگ دیجیتال خبر داد.

رئیس مرکز رسانه های دیجیتال از افزایش سرعت شبکه سازی مجازی با ایجاد « شبکه ابر فرهنگ» تا ۹۰ برابر خبر داد و در زمینه حمایت از پروژه های این بخش گفت: تنها ۲۳ درصد از حمایتهای انجام شده به هدف رسیده و ۶۷ درصد از حمایتهای انجام شده از بخش خصوصی، محقق نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هوشنگ جان بیچاره

      بعد از مدتها که فکر نکرده بودم امروز داشتم فکر میکردم که کلا واقعا از کار و زندگیم افتادم اصلا سبک زندگیم عوض شده .. واقعا آدم معتاد میشه با این وضعیت ... باید بیشتر فکر کنم بلکه بتونم یه چاره ای پیدا کنم ... التماس دعا لدفن

    • بدون نام

      خب کمی تو مملکت آزادی بزارن تا همه سر ها نره تو گوشی موشی! والا ^_^

      پاسخ ها

      • سلی

        والا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج