جاباما
۳۵۸۲۵۷
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

ادعای تازه؛ صدام هنرمند بوده است

رغد حسین دختر صدام فکر می کند فکر می کند پدرش نماد پیروزی سنی ها در جنگ با ایران و امریکا است. این همان ذهنیتی است که داعش هم می خواهد از خود ایجاد کند.

خرداد: شاید انتشار خبر چاپ آخرین رمان صدام حسین دیکتاتور عراق به زبان انگلیسی برای افکار عمومی غرب جذاب باشد مردمانی که می خواهند بدانند او چه شخصیتی داشته است. قرار است هسپروس یک ناشر مستقل بریتانیایی این کتاب را در ماه ماه دسامبر ۲۰۱۶ میلادی منتشر کند آن هم همزمان با دهمین سالگرد اعدام صدام.

ادعای تازه؛ صدام هنرمند بوده است

این کتاب در عنوان عربی اش اهریمنان دور شوید نام دارد. گفته شده که نسخه خطی این کتاب در دست دختر صدام رغد حسین بوده است. او در سال ۲۰۰۵ میلادی در اردن گفته بود که قصد انتشار این کتاب ۱۸۶ صفحه ای را داد اما بلافاصله با ممنوعیت مواجه شد. در سال ۲۰۰۶ میلادی نیز توکوما شوتن یک ناشر ژاپنی این کتاب را منتشر کرد.

این کتاب به زبان ترکی نیز منتشر شده است. گفته شده که نگارش این کتاب پیش از حمله نیروهای امریکایی به عراق به پایان رسیده است. مضمون این کتاب درباره توطئه "مسیحی - صهیونیستی" علیه اعراب و مسلمانان است. مضمون این کتاب آن است که ارتش عرب توطئه دشمنانش را خنثی می کند و دو برج دوقلو را نابود می کند که اشاره به حوادث یازدهم سپتامبر دارد. شخصیت های این داستان شامل راوی، ابراهیم برای نسبت دادن کاراکتر به یهودیان، مسیحیان و مسلمانان و سه پسر عمو به نام های حزقیال، یوسف و محمد است که نماینده یهودیان مسیحیان و مسلمانان هستند.

ادعای تازه؛ صدام هنرمند بوده است

این کتاب داستان قبیله‌ای را روایت می‌کند که سال‌ها پیش در ساحل رود فرات مستقر بودند و همواره مورد هجوم قرار می‌گرفتند؛ اما بخش سیاسی داستان به آنجایی مربوط می‌شود که یک نجیب‌زادهٔ عرب بر دشمنان فائق می‌آید؛ دشمنانی که به وضوح نمادی از اسرائیل و آمریکا هستند. (دو برج نیز وجود دارند که به نظر می‌رسد نمادی از برج‌های مرکز تجارت جهانی باشند.)

داستان که به زبان عربی است درباره یک دختر رهبر و یک جنگجوی عرب است. حزقیال یک مهاجم شیطانی است که می خواهد رهبر قبیله را سرنگون کند اما توسط قهرمانان شکست می خورد.

در همین باره نشریه "نشنال ریویو" به تازگی با انتشار گزارشی به کتاب صدام پرداخته است. این نشریه به نقل از "حنان مکیه" یکی از روشنفکران شناخته شده عراقی و نویسنده رمان های متعددی درباره صدام تایید می کند که رمان های مذکور واقعا توسط صدام نوشته شده اند. او می گوید:"من با نویسندگان سخنرانی های صدام و فعالان رسانه ای نزدیک به او دیدار داشته ام. آنان گفته بودند که این اثار نوشته او بوده اند و اکثرا از سال ۱۹۹۰ میلادی به این سو نوشته شده اند. البته نوع نگارش رمان ها نشان می داد که نویسنده آماتور و غیر حرفه ای بوده است. صدام دوست داشت خود را هنردوست نشان دهد. او در زمینه مجسمه سازی خود را صاحب نظر می دانست. برای مثال، قوس النصر یا شمشیر قادسیه که نماد ضد ایرانی ساخته شده در بغداد درباره جنگ ایران و عراق بوده است نیز طرح اولیه اش را صدام ارائه کرده بود".

ادعای تازه؛ صدام هنرمند بوده است

این نشریه در ادامه اشاره می کند که یک مترجم عراقی از بصره نیز در این باره می گوید:"من پیش از آن که کتاب های صدام به طور رسمی در مدارس به دانش اموزان درس داده شوند فارغ التحصیل شدم. در آن زمان همه چیز متوقف شد چرا که حمله علیه کویت پیش آمده بود. هچ شواهدی وجود ندارند که ثابت کنند او خود رمان ها را نوشته است".

این فرد عراقی می گوید که در عراق هیچ کسی فکر نمی کند که صدام خود رمان ها را نوشته باشد.

یک مترحم عراقی نیز می گوید که رغد صدام دختر دیکتاتور پیشین عراق بسیار تلاش دارد تا از طریق انتشار کتاب های صدام نام او را زنده نگه دارد. او می گوید:"او فکر می کند صدام نماد پیروزی سنی ها در جنگ با ایران و امریکا است. این همان ذهنیتی است که داعش هم می خواهد ایجاد کند".

کتاب دیگر صدام سنی با مضمون های حماسی

در طول زندگی صدام حسین سه رمان با نام مستعار از او منتشر شدند. در سال ۲۰۰۰ میلادی او "زبیبه و شاه" را نوشته که زبیبه نماد مردم عراق بود و همسر متجاوز و وحشی او که نماد امریکا محسوب می شد.

البته سیا بر این باور است که او این کتاب را نوشته است. داستانی عشقی است و مربوط به زمان حکومت یک حاکم قدرتمند در قرون میانه عراق و زنی زیبا با نام زبیبه است. این کتاب تکریت قرون هفتم یا هشتم میلادی را روایت می کند. قهرمان زن داستان (عراق) از چنگ همسر شیاد و فاسدش‌ (آمریکا) فرار می‌کند و عاشق پادشاه خشن ولی در عین حال پرعاطفه (نویسنده) می‌شود.

یکی دیگر از رمان های صدام "قلعه مستحکم" بود که یک رمان سیاسی بود و در سال ۲۰۰۱ میلادی منتشر شد . این کتاب ۷۱۳ صفحه است و یکی دیگر از کارهای تمثیلی صدام است که مرتبط با به تعویق افتادن ازدواج یک قهرمان عراقی با یک دختر کرد در جریان جنگ ایران و عراق است.

در این کتاب سه شخصیت حضور دارند. صباح و محمد که دو برادر از ناحیه ای روستایی در غرب رودخانه فرات و از خانواده ای کشاورز هستند و یک زن جوان به نام "شترین" از سلیمانیه. انها همگی به دانشگاه بغداد می روند. صباح قهرمان جنگ است و پس از نبرد قادسیه جدید (اصطلاحی که صدام برای جنگ ایران و عراق به کار می برد و در توهم پیروزی اعراب بر ایران با بیانی تاریخی بود) از ناحیه پا دچار جراحت شده و در ایران بازداشت می شود و در نهایت توسط دوستان نزدیکش فرار می کند. مضمون این کتاب وحدت ملی است.


هم چنین یک اتوبیوگرافی با عنوان "مردان و شهر" نیز در سال 2002 میلادی منتشر شد که درباره ظهور حزب بعث در تکریت است.

از زمان مرگ صدام کتاب های او جنجالی بوده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت برروحش درکشتارمردم بی دفاع هنرمندبودمردک آشغال عوضی

    • عبدالوند

      چرا درباره جنگ قادسیه 1 چیزی نمینویسین تا مردم اطلاعاتشون بره بالا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج