۳۵۸۳۹۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سرقت‌های سریالی بعد از طرد از خانواده

مجرم حرفه‌ای بعد از آنکه از سوی خانواده‌اش طرد شد، بار دیگر دزدی‌های زنجیره‌ای را از سر گرفت و باز هم دستگیر و زندانی شد.

روزنامه شرق: مجرم حرفه‌ای بعد از آنکه از سوی خانواده‌اش طرد شد، بار دیگر دزدی‌های زنجیره‌ای را از سر گرفت و باز هم دستگیر و زندانی شد.

سرقت از دبیرستان پسرانه در منطقه پاسداران چندی‌قبل از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد شخصی تحت عنوان ولی یکی از دانش‌آموزان وارد دبیرستان شده و اقدام به سرقت گوشی ‌همراه و لپ‌تاپ دو نفر از کارمندان دبیرستان کرده است. مدیر دبیرستان بعد از معرفی به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران به کارآگاهان گفت: ساعت ١٣:٢٠ روز حادثه متوجه شدیم یک گوشی همراه و دو لپ‌تاپ سرقت شده است.

پس از بازبینی فیلم‌های دوربین‌های مداربسته مستقر در دبیرستان، مشخص شد فردی حدودا ٣٧، ٣٨ ساله با ریش پرفسوری و عینک موشی، با موهای کم‌پشت، قد متوسط با لباس قهوه‌ای اقدام به این سرقت کرده است. با بررسی بیشتر موضوع فهمیدیم این شخص به بهانه پرداخت شهریه فرزندش وارد دبیرستان شده و پس از ٤٥ دقیقه توقف در مدرسه با انجام سرقت فرار کرده است».کارآگاهان ضمن بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از محل سرقت و با بررسی پرونده‌های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مال‌باختگانی شدند که گوشی‌های همراه یا تبلت آنها به همین شیوه و شگرد از محل کارشان سرقت شده بود.

بررسی و جمع‌بندی اظهارات مال‌باختگان حکایت از آن داشت که در تمامی سرقت‌ها فردی عمدتا تحت عنوان پیک‌ موتوری به دفاتر نمایندگی بیمه، مراکز درمانی (دندان‌پزشکی، مطب پزشک)، مراکز آموزشی و شرکت‌های خصوصی مراجعه و در یک لحظه با استفاده از غفلت مال‌باختگان اقدام به سرقت مي‌کرده است.

یکی از این مال‌باختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «شخصی حدودا ٣٥-٣٠ ساله تحت عنوان پیک ‌موتوری به شرکت آمد و گفت می‌خواهد بسته‌ای را به مدیر تحویل دهد. او دقایقی در شرکت حضور داشت و پس از خروج وی از دفتر، متوجه سرقت گوشی همراه و تبلت شدیم».

مال‌باخته‌ای دیگر نیز به کارآگاهان گفت: «شخصی به بهانه بیمه‌کردن خودرو وارد دفتر نمایندگی بیمه محل کارم در کاشانک شد. در حال صحبت با تلفن دفتر بودم که در یک لحظه متوجه‌ نبودن گوشی همراه خود شدم که آن را روی میز گذاشته بودم. هم‌زمان مردی که برای بیمه‌کردن ماشین وارد دفتر شده بود نیز ناپدید شد».

کارآگاهان با شناسایی ده‌ها مال‌باخته و بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از برخی محل‌های سرقت و بهره‌گیری از سوابق مجرمان سابقه‌دار پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمان حرفه‌ای در زمینه سرقت از اماکن به‌نام علیرضا (٣٩ساله) شدند و فهمیدند او سال ١٣٩٣ نیز دقیقا به همین اتهام دستگیر و روانه زندان شده بود. با شناسایی محل سکونت «علیرضا» و تحقیقات از اعضای خانواده متهم، معلوم شد آنها در سال ١٣٩٣ پس از اطلاع از اقدامات مجرمانه این فرد او را از خانه اخراج کرده‌اند و درحال‌حاضر نیز وی جايي ندارد و خانواده‌اش هیچ خبری از او ندارند.

کارآگاهان هم‌زمان با ثبت اطلاعات «علیرضا» در سیستم جامع پلیس آگاهی به‌عنوان مجرم تحت تعقیب، اطلاع پیدا کردند «علیرضا» چندی‌پیش حین سرقت موبایل با یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مشکی، توسط مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران دستگیر شده است. بعد از انتقال «علیرضا» به پایگاه یکم پلیس آگاهی، ده‌ها مال‌باخته او را به عنوان سارق اموال خود به‌ویژه گوشی‌های همراه‌شان شناسایی کردند و متهم نیز به ده‌ها فقره سرقت به شیوه «کش‌روی» و همچنین «موبایل‌قاپی» با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مشکی اعتراف کرد.

با بررسی شکایات مال‌باختگان مشخص شد پرونده‌های متعددی علیه علیرضا در مراجع مختلف قضائی ازجمله شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ششم تهران، شعبه چهارم دادیاری ناحیه ٣٤ تهران، شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ١٦ تهران، شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ١١ تهران، شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ١١ تهران، شعبه سوم دادیاری ناحیه ٢١ تهران، شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ششم تهران، شعبه چهارم دادیاری ناحیه سه تهران، شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه شش تهران و... در حال رسیدگی است. «علیرضا» که چاره‌ای جز اعتراف و بیان واقعیت نداشت، به ده‌ها فقره سرقت در تمامی مناطق شهر تهران به‌ویژه در فرمانیه، آیت‌الله کاشانی، قیطریه، محلاتی، خیابان دولت، سهروردی، تهرانسر، شریعتی، قلهک، کریم‌خان، پاسداران، میدان هروی، تجریش، شهرک فرهنگیان، مجیدیه، شمیران‌نو، خیابان هنگام، نیاوران، کامرانیه، ستارخان، الهیه، چیذر، مینی‌سیتی، لشگرک، شهرک نفت، سیدخندان، شهرک کوثر و... اعتراف کرد.

متهم به کارآگاهان گفت: «پس از آنکه برای چندمین‌بار در سال ١٣٩٣ دستگیر شدم، تصویرم در روزنامه‌ها منتشر شد و اعضای خانواده نیز پس از دیدن عکس در روزنامه‌ها و اطلاع بستگان، دوستان و همسایگان از سارق‌بودن من، به طور کامل من را ترک کردند. پس از آزادی از زندان جای مشخصی نداشتم. گوشی‌های همراه و دیگر اموال مسروقه را در خیابان جمهوری به تعدادی از خریداران اموال مسروقه که آنها را از قبل می‌شناختم، می‌فروختم تا هزینه روزمره خود را تأمین کنم».

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرائم مختلف به‌ویژه کش‌روی از اماکن، اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره سرقت از شرکت‌های خصوصی و همچنین موبایل‌قاپی و شناسایی متهم از سوی ده‌ها مال‌باخته، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضائی صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در اتوبان شهید صدر (مسیر شرق به غرب) - ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج