۳۵۸۴۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

رسوایی‌ های اخلاقی معروف در آمریکا+عکس

رسوایی اخیر دیوید پترائوس حلقه‌ای جدید را به زنجیره رسوایی‌های جنسی مقامات و سیاستمداران آمریکایی اضافه کرده است؛ زنجیره‌ای که از سال‌ها پیش تاکنون ادامه داشته و گویا هر سال حلقه جدیدی به آن اضافه می‌شود.

خبرگزا ری ایسنا: رسوایی اخیر دیوید پترائوس حلقه‌ای جدید را به زنجیره رسوایی‌های جنسی مقامات و سیاستمداران آمریکایی اضافه کرده است؛ زنجیره‌ای که از سال‌ها پیش تاکنون ادامه داشته و گویا هر سال حلقه جدیدی به آن اضافه می‌شود.

در این گزارش به شرح مختصری از هشت مورد از جنجالی‌ترین رسوایی‌های جنسی سیاستمداران آمریکایی در دو دهه اخیر پرداخته شده است.

رسوایی‌ های اخلاقی معروف در آمریکا+عکس

۱-گری هارت - ۱۹۸۸:

گری هارت، سناتور سابق ایالت کلرادوی آمریکا، در سال ۱۹۸۳ نتوانست در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها به کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۸۴ دست پیدا کند، اما برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۸۸ اصلی‌ترین گزینه برای کاندیداتوری حزب دموکرات بود.

در سال ۱۹۸۷ در حالی که انتخاب درون حزبی نزدیک بود، نشریه آمریکایی میامی هرالد دو عکس از گری هارت منتشر کرد که اولی نشان می‌داد زن ۲۹ ساله غریبه‌ای به غیر از همسرش در حال خارج شدن از منزل وی است.

دومین عکس نیز گری هارت و این زن ۲۹ ساله را که "دونا رایس" نام داشت در کنار یکدیگر نشان می‌دهد. افشای این رابطه نامشروع باعث از بین رفتن امیدهای گری هارت برای رسیدن به ریاست جمهوری و کناره‌گیری وی از کاندیداتوری در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها شد.


رسوایی‌ های اخلاقی معروف در آمریکا+عکس

۲- بیل کلینتون- ۱۹۹۷:

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در سال ۱۹۹۸ هنگامی که روابط جنسی نامشروع وی با مونیکا لوینسکی، کارآموز جوان در کاخ سفید فاش شد، به درد سر بزرگی افتاد.

وی به دلیل انکار این رسوایی در حالی که مدارک غیرقابل انکاری آن را ثابت می‌کردند توسط مجلس سنای آمریکا به شهادت دروغ و تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت متهم شد اما با کسب یک رای اضافی توانست از برکناری رهایی یابد.


رسوایی‌ های اخلاقی معروف در آمریکا+عکس

۳-لری کریگ- ۲۰۰۷:

این سناتور جمهوری خواه آمریکایی از ایالت آیداهو به خاطر مواضع بسیار محافظه‌کارانه‌اش بر سر طرح اخلاق و خانواده شناخته شده بود.

وی در سال ۲۰۰۷ در دستشویی فرودگاه بین‌المللی مینیاپولیس-سنت پل به دلیل پیشنهاد رابطه جنسی به یک مامور مخفی پلیس مرد که او را ردگیری می‌کرد و به اتهام "رفتار زننده" دستگیر شد. وی اتهام خود را پذیرفت اما در عین حال همجنس‌باز بودن را رد کرد. لری کریگ، تحت فشار حزبش پس از این رسوایی از مجلس سنا استعفا کرد.


رسوایی‌ های اخلاقی معروف در آمریکا+عکس

۴-الیوت اسپیتزر- ۲۰۰۸:

وی که دادستان کل نیویورک تا سال ۲۰۰۶ و فرماندار این ایالت تا سال ۲۰۰۸ بود از نظر نیویورکی‌ها الگوی اخلاق و عفت بود. اما در سال ۲۰۰۸ فاش شد که الیوت اسپیتزر، مشتری ثابت شبکه‌های روسپیگری که علیه آنها اعلام جنگ کرده بود، است.

دو روز پس از آن که وی به داشتن این روابط اعتراف کرد به دلیل تهدید به استیضاح توسط قانونگذاران ایالت، از مقام فرمانداری ایالت نیویورک استعفا کرد و آینده سیاسی درخشانی که در انتظار وی بود، بر باد رفت.


رسوایی‌ های اخلاقی معروف در آمریکا+عکس

۵- جان ادواردز- ۲۰۰۸:

وی سناتور ایالت کارولینای شمالی بود و در سال ۲۰۰۸ در رقابت‌های انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها از باراک اوباما شکست خورد. جان ادواردز پس از شکست خوردن از اوباما و در حالی که دو هفته به آغاز گردهمایی حزب دموکرات باقی مانده بود اعتراف کرد که از دو سال پیش تاکنون با زنی به نام "ریل هانتر" رابطه نامشروع داشته است.

وی در سال ۲۰۱۰ در بیانیه‌ای پذیرفت که حتی از این زن صاحب یک فرزند است. افشای این رابطه در سال ۲۰۰۸ موجب شد او بخت خود برای تصدی برخی سمت‌ها در دولت اول باراک اوباما نظیر معاون رئیس‌جمهور و یا دادستان کل را از دست بدهد.


رسوایی‌ های اخلاقی معروف در آمریکا+عکس

۶-مارک سانفورد- ۲۰۰۹:

در سال ۲۰۰۹ در حالی که مارک سانفورد، فرماندار ایالت کارولینای جنوبی بود، گمانه‌زنی‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه وی کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه برای سال ۲۰۱۲ خواهد بود.

در حالی که زمینه‌های قدرتمندی برای کاندیداتوری مارک سانفورد در این انتخابات در حال فراهم شدن بود وی در ماه ژوئن ۲۰۰۹ به طور غیرمنتظره‌ای به مدت یک هفته در آمریکا ناپدید شد.

پس از آنکه وی در ۲۴ ژوئن در فرودگاهی در آمریکا دیده شد، تحت فشار رسانه‌ها اعتراف کرد که این یک هفته را نزد معشوقه خود در کشور آرژانتین سپری کرده است. وی در اظهاراتی علنی گفت: حقیقت این است که من همسر خود را فریب دادم. به دنبال این رسوایی سانفورد از مقام ریاست انجمن فرمانداران جمهوری خواه آمریکا استعفا کرد و هیچگاه از تبعات این رسوایی خلاصی پیدا نکرد.


رسوایی‌ های اخلاقی معروف در آمریکا+عکس

۷-آنتونی وینر- ۲۰۱۱:

وی که نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا بود با افشاگری نسبت به این که عکس‌هایی زننده از خود را از طریق وب سایت توییتر برای چند زن فرستاده، روبرو شد و به همین دلیل در ماه ژوئن ۲۰۱۱ اعلام کرد که از کنگره آمریکا استعفا می‌دهد. به دنبال این رسوایی امیدهای وی که برای رسیدن به شهرداری نیویورک در سال ۲۰۱۳ برنامه‌ریزی کرده بود، از بین رفت.


رسوایی‌ های اخلاقی معروف در آمریکا+عکس

۸- هرمان کین- ۲۰۱۱:

وی سناتور فوق محافظه‌کار و یکی از بخت‌های اصلی کاندیداتوری حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ بود. در ماه اکتبر ۲۰۱۱ چهار زن وی را متهم به آزار جنسی کردند و زن دیگری نیز اعلام کرد ۱۳ سال معشوقه وی بوده است.

این زن مدعی شد هرمان کین کمی پیش از آنکه کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند به رابطه ۱۳ ساله‌اش با وی پایان داده است.

با وجود آنکه هرمان کین اعلام کرد که طرح این اتهامات برای ترور شخصیتی وی انجام شده اما در ماه دسامبر ۲۰۱۱ گفت که از کاندیداتوری برای ریاست جمهوری انصراف می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • می می

      همگی خسته نباشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج