جاباما
۳۵۸۴۲۷
۱۶ نظر
۵۰۰۸
۱۶ نظر
۵۰۰۸
پ

خودداری پزشکان از عمل جراحی یک کارگردان!

در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر بستری نیما طباطبایی و امتناع تیم پزشکی از انجام جراحی بر روی این مستندساز و کارگردان مستند "من ناصر حجازی هستم"، مدیرعامل بیمارستان بهمن، ضمن تکذیب این گفته‌ها، اعلام کرد که به دلیل عدم حضور جراح حاذق بیمارستان، آقای طباطبایی با آمبولانس ویژه به بیمارستان ایرانمهر منتقل شد و تمام مستندات درباره اقدامات تشخیصی و انتقالی این کارگردان کشومان موجود است.

خبرگزاری ایسنا: در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر بستری نیما طباطبایی و امتناع تیم پزشکی از انجام جراحی بر روی این مستندساز و کارگردان مستند "من ناصر حجازی هستم"، مدیرعامل بیمارستان بهمن، ضمن تکذیب این گفته‌ها، اعلام کرد که به دلیل عدم حضور جراح حاذق بیمارستان، آقای طباطبایی با آمبولانس ویژه به بیمارستان ایرانمهر منتقل شد و تمام مستندات درباره اقدامات تشخیصی و انتقالی این کارگردان کشومان موجود است.

دکتر محسن محور در واکنش به برخی اخبار منتشر شده درباره عدم جراحی نیما طباطبایی مستندساز کشورمان که در بیمارستان بهمن بستری شده بود، گفت: آقای طباطبایی سه روز قبل با عارضه سردرد به بیمارستان ما مراجعه کردند که توسط دکتر جلالیان در بخش، بستری شده و دستور انجام MRI برایشان داده می‌شود.

وی افزود: در MRI آقای طباطبایی تومور بزرگی در مغزشان تشخیص داده می شود و سابقه بیمار نیز گرفته می‌شود. بر این اساس در سابقه بیمار وجود تومور کلیه مشخص شده و اعلام می‌شود که این تومور، اکنون به تومور متاستاتیک تبدیل شده است. بر این اساس آقای طباطبایی به سرویس جراحی منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در آن زمان دکتر مهرداد مرادی در بیمارستان حضور داشته و آنکال بوده است، ادامه داد: بنابراین دکتر مرادی بالای سر بیمار حاضر می‌شود و بعد از دیدن نتیجه MRI می‌گویند که تومور آقای طباطبایی وسیع است.

محور با بیان اینکه همراهان آقای طباطبایی که خانم رویا تیموریان و آقای مسعود رایگان نیز جزء آن‌ها بودند، گفت: همراهان بیمار می‌گویند جراحی باید توسط دکتر سید محمد قدسی انجام گیرد. درحالیکه طبق تماسی که با دکتر قدسی گرفته شد، اعلام کردند که دکتر عازم سفر هستند و بر این اساس ما پیشنهاد یک جراح دیگر را دادیم که همراهان بیمار قبول نکرده و بر انجام جراحی از سوی دکتر قدسی اصرار کردند. از آن‌جایی که دکتر قدسی عازم سفر بوده‌اند، معاون‌شان آقای دکتر میرفلاح را می‌فرستند که بعد از معاینه بیمار از سوی دکتر میرفلاح اعلام می شود که بیمار نیاز به یک جراح حاذق دارد. از طرفی تنها کسی هم که در بیمارستان ما می تواند تومورهای سنگین مغز را عمل کند، دکتر قدسی است که عازم سفر بودند.

مدیرعامل بیمارستان بهمن همچنین اظهار کرد: بنابراین بیمارستان تلاش می‌کند تا آقای طباطبایی را به بیمارستان ایرانمهر منتقل کند و آقای دکتر برزویه عمل جراحی را رویشان انجام دهند، اما باز هم همراهان بیمار این موضوع را قبول نمی‌کنند. باید توجه کرد که دکتر قدسی در آن زمان عازم سفر بودند و نمی‌توانستند عمل را انجام دهند. درحالیکه جراح اگر بخواهد عملی را انجام دهد، خودش باید بالای سر بیمار بایستد نه اینکه یک شبه جراحی را انجام دهد و سپس برود.

محور با بیان اینکه نهایتا امروز صبح همراهان آقای طباطبایی با انجام جراحی از سوی دکتر برزویه موافقت کردند،گفت: بر این اساس ما خودمان هماهنگی‌ها را انجام دادیم و با یک آمبولانس ویژه آن‌ها را به بیمارستان ایرانمهر منتقل کرده و کارهایشان را هم پیگیری کردیم و امشب هم دکتر برزویه عمل جراحی‌شان را انجام دادند.

وی تاکید کرد که در این زمینه مدارک، پرونده‌ها، فیلم و حتی MRI آقای طباطبایی موجود است و حتی گفته‌ام که تمام دوربین‌ها و فیلم‌هایی که پزشکان بالای سرشان رفته‌اند موجود باشند.

وی ضمن تکذیب برخی اخبار اعلام شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر امتناع جراحان از جراحی نیما طباطبایی، گفت: برخی می‌گویند شما پزشکان با عباس کیارستمی همین کار را کردید و با هنرمندان مخالفید. این در حالی است که آقای مرتضی پاشایی مدت‌ها در بیمارستان ما تحت نظر بودند. تاکید میکنم که در این زمینه نیز تمام مستندات ما موجود است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اردشیر

      لطفا حساسیت ها رو کم کنید تا دو صنف رده بالای علمی و فرهنگی جامعه با هم به مشکل بر نخورند تا موجب اخبار و سوء استفاده غریبه ها قرار نگیرتد برای قشر تحسیلکرده افت شخصیتی دارد

      پاسخ ها

      • Mahdi

        یه راه خوب کم کردن تنش اینه که دوباره مثل دهه 60 اما البته این بار حساب شده تر و با قراردادهای سنجیده اجازه طبابت به پزشکان کشورهای دیگه مثلا هندوستان داده بشه. اینطوری هم تنش کمتر میشه و هم فضای رقابتی باعث احترام به حق انتخاب بیمار میشه.

    • مسعود

      اصلا مقصر کلیه بیمار بوده که بدون هماهنگی یک تومور توی خودش پنهان کرده !
      مدارکش هم موجوده!

    • ممد

      دروغ نگو. دکترا کلا بی مسئولیت شدن نسبت به جون آدم ها. بعد میگن سوگند پزشکی خوردیم.
      خود همراه های مریض گفتن هیچ دکتری نیومده و همشون اعتصاب کرده بودن. واقعا باید تاسف خورد به حال این مملکت که دکترش اینها هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حق داشتن تو خونه بابات بهت بگه تو قهر میکنی تا یه ماه میری تو اتاقت بیرون نمیای .

    • علی

      ایران بهشت پزشکان
      پزشکان در ایران بیشترین پول را در می اورند
      پزشکان در ایران مالیات درامد نمیدهند
      پزشکان در ایران مصونیت دارند
      هیچ بازخواستی از پزشکان در ایران در رابطه با قصورشون نمیشود
      حالا گستاخی شون به این حد رسیده که از قسم خود سرپیچی میکنند و بیماران را سلیقه ای انتخاب میکنند

    • بدون نام

      آدم باید به چیزی اعتقاد داشته باشه بعد به اون سوگند بخوره،خیلی از این جماعت پزشک نما به هیچ چیزی اعتقاد ندارن پس هی نگید سوگند خورده ن.

    • بدون نام

      خوب بره پيش داريوش مهر جويي تا عملش كنه خوب حق بدين ميترسن اگه يه كم زياد و كم شد ميگن قاتلن همه جاي دنيا عوارض عمل هست ميگن حتي برا مصرف يه دارو ساده كلي عارضه هست داروهايي كه تو ايران هم توليد نشده حتي يه بيهوشي ساده هم كلي عارضه ممكن داشته چه برسه به عمل در ضمن عارضه با قصور فرق داره

    • بدون نام

      كاش الكي يه جور نمينوشتيد كه خيلي ها بيخود جبهه بگيرن خوب پزشك هم مثل همه مسافرت ميره مرخصي داره اينا هم نگفتن عمل نميكنن گفتن اين دكتر نيستش اگر امروز كه ميخواد بره مسافرت عملش كنه بعد عمل كي ببينه مريض رو بعدشم مگه فقط تو اون بيمارستان يا اون شهر فقط يه دكتر عمل ميكنه كه اينا هم گفتن دكتر جايگزين داريم خودشون نخواستن

    • user

      والا توضیحات که کامل بود ولی کسی توجهی نمی کنه این که مشکلات پزشکی هست و باید رسیدگی بشه درست ولی دیگه قرار نیست هر مطلبی رو دست آویز قرار بدیم و یه صنف رو متهم کنیم اگه یه کارگردانی به اشخاصی توهین کرده یا دکتری نا بجا جبهه گرفته دلیل نمیشه که همه رو به یک چشم ببینین

    • مریم

      حتی اگر پزشکی عمدا نخواد مسئولیت عمل بیماری رو قبول کنه کسی نمیتونه مجبورش کنه که اون عمل رو حتما انجام بده کما اینکه توی هیچ شغل دیگه ای هم شما نمیتونید کسی رو وادار به انجام کاری بکنید مگر در مورد کارمندان دولت که موظف به انجام یکسری امورند وگرنه شما برو و به یک مهندس بگو باید ساختمون منو تو بسازی و اونم مختاره قبول کنه یا نه و بایدی وجود نداره اینقدر هم از موثوع یوگندنانه سو استفاده نکنید ضمنا با فحاشی و برخوردهای غیر منطقی این به اصطلاح هنرمندان و اسطوره ها توقع دارید پزشکان از خودشون دفاع نکنند؟؟؟

    • بدون نام

      لطفا یک دوره شش ماهه این پزشکان رو بفرستید تیمارستان بعد از معالجه دوباره برشون گردونید بیمارستان...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعد شما با این ادبیات و طرز فکر توقع داری مورد احترام واقع بشی احتمالا مریضم شدی به جای بیمارستان باید به تیمارستان مراجعه کنی

    • بدون نام

      در کل همه ی ما بی عاطفه شده ایم همین هنر پیشه های محترم تا پول کلان نگیرند حاضرند کار کنند؟ یک تعمیر کار برای تعمیر یک وسیله که20ثانیه وقت او را گرفت کلی پول گرفت بقیه اقشار هم همین جوری هستند.حالا علت این بی عاطفه گی و بی رحمی ما چیست از بزرگان بپرسید؟

    • ریحانه

      دکتری که اینقد از کارش مطمین نیست که بخاطر اینکه شهرتش خراب نشه فرار میکنه یا دست به عمل نمیشه باید پروانشو باطل کرد، مسیولیت پزشکی خونه خاله نیست که یکو دلت خواست ویزیت کنی اون یکیو نه. مثله اینه که کارمند اداره بیمه بین مراجعینش فرق بزاره...

    • بدون نام

      اللهم اشف کل مریض
      یا من اسمه دواء و ذکره شفاء

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج