۳۵۸۵۸۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

توانایی پیش بینی همه چیز ممکن است؟!

ما در زندگی روزمره‌مان به پیش‌بینی‌های قطعی عادت کرده‌ایم. وقتی توپی را به هوا پرتاب می‌کنیم، با حرکتی بیضی‌شکل دوباره بر زمین می‌افتد چتر خود را توی خیابان بگذارید، وقتی برگردید، هنوز هم یک چتر آنجا است. اما فیزیک کوانتوم اینگونه نیست؛ زیرا مکانیک کوانتوم به ما اجازه نمی‌دهد که آینده را به‌طور کامل پیش‌بینی کنیم و تنها احتمال چیزهای متفاوتی که قرار است بیفتد را را پیش‌بینی می‌کند و هیچ‌چیز درباره‌ این‌که کدام‌ یک اتفاق می‌افتد را به ما نمی‌گوید.

وب سایت ویدوآل: ما در زندگی روزمره‌مان به پیش‌بینی‌های قطعی عادت کرده‌ایم. وقتی توپی را به هوا پرتاب می‌کنیم، با حرکتی بیضی‌شکل دوباره بر زمین می‌افتد چتر خود را توی خیابان بگذارید، وقتی برگردید، هنوز هم یک چتر آنجا است. اما فیزیک کوانتوم اینگونه نیست؛ زیرا مکانیک کوانتوم به ما اجازه نمی‌دهد که آینده را به‌طور کامل پیش‌بینی کنیم و تنها احتمال چیزهای متفاوتی که قرار است بیفتد را را پیش‌بینی می‌کند و هیچ‌چیز درباره‌ این‌که کدام‌ یک اتفاق می‌افتد را به ما نمی‌گوید.
خب، ممکن است شما بگویید که پیش‌بینی آب‌ و‌ هوا هم همینطور است. هواشناس فقط می‌تواند به شما ‌بگوید که چقدر احتمال بارش وجود دارد و نمی‌تواند به‌طور قطعی بگوید که باران خواهد بارید یا خیر. اما شاید هواشناس فقط مشکلش این است که اطلاعات کافی درباره‌ این‌که به‌طور دقیق مولکول‌های آب‌ و‌ هوا در کجای دنیا هستند را نداشته یا الگوی مناسبی برای تشریح فعل و انفعالات آن‌ها یا کامپیوتری که به اندازه‌ کافی سریع باشد را در اختیار نداشته باشد تا بتواند تمام آن زیلیاردها (bajillion) فعل و انفعال را شبیه‌سازی کند. اگر در‌اصل اطلاعات کافی و یک کامپیوتر پرسرعت داشت، الگوی هواشناسی او به شما دقیقا نشان می‌داد که هر کدام از قطرات باران در کدام نقطه به زمین می‌خورند. درست است؟
این فرضیه‌ معقول که اگر فقط اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانستید برای همه‌چیز توضیحی بیابید، نقطه‌نظر «کلاسیک» و «جبرگرایانه»‌ جهان است و برای مدتی فیزیکدانان بسیاری از جمله آلبرت اینشتین فکر می‌کردند که این موضوع در مورد مکانیک کوانتوم هم باید حقیقت داشته باشد.
ممکن است ما تنها اطلاعات کافی نداریم تا در الگوهای کوانتومی خود قرار دهیم یا شاید متغیرهای کلاسیکی وجود دارند که از دید و آزمایش‌های ما پنهان مانده‌اند؛ داده‌هایی برای هر چیزی تعریف کاملی در خود دارند، بدون اینکه به مکانیک کوانتوم و تفکری اینچنینی مانند «من احتمال ۵۰-۵۰ می‌دهم که گربه مرده باشد» احتیاج داشته باشند. البته گویا ما در‌ واقع می‌توانیم وجود یا عدم‌ وجود این‌گونه توضیحات کلاسیک ضمنی فیزیک کوانتوم را حتی به‌طور فرضی مورد آزمایش قرار دهیم.
جزئیات این فرضیه موضوع ویدئوی دیگری هستند. اما این آزمایش به ما می‌گوید که هیچ‌گونه تفسیر کلاسیک، روزمره یا ضمنی از مکانیک کوانتوم وجود ندارد و آقای اینشتین این به آن معنی است که جهان بر‌اساس مکانیک کوانتوم است، حال می‌خواهد به احتمال ۵۰‌درصد خوشتان بیاید یا نه.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
توانایی پیش بینی همه چیز ممکن است؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج