۳۵۸۷۷۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اعتبار ۵ هزار میلیاردی بنیه دفاعی باقی ‌می‌ماند

نماینده مجلس گفت: دولت در پیشنهاد جدید برای اصلاح قانون بودجه سال ۹۵، موضوع حذف تبصره ۲۲ برای تقویت بنیه دفاعی را مطرح نخواهد کرد.

خبرگزاری فارس: پس از طرح اصلاحیه قانون بودجه سال ۹۵ کشور از سوی دولت در مجلس، این اصلاحیه در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار گرفت، تا در مورد کلیات و جزئیات آن نظر دهد.

براین اساس دولت در اصلاحیه معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ خود به بانک‌های و پیمان کاران و ۵ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های سازمان بیمه سلامت را از طریق انتشار اوراق مالی اسلامی تسویه خواهد کرد.

همچنین دولت ۴۵ هزار میلیارد تومان از محل حساب مازاد حاصله از ارزیابی خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی را برای پرداخت مطالبات بانک مرکزی و بدهی دولت به بانک‌ها و افزایش سرمایه دولت در بانک‌ها پیش بینی کرد.

طبق اصلاحیه بودجه یکی از بندهای مورد توجه مجلس که به ابعاد دفاعی کشور مربوط است، موضوع تبصره ۲۲ بودجه امسال بود که در اصلاحیه دولت خواستار حذف آن شد که با انتقاد‌های نمایندگان و مسئولان دفاعی کشور مانند رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همراه بود.

در تبصره ۲۲ قانون بودجه ۹۵ آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است کلیه وجوه ارزی مسترد شده ناشی از طرح دعاوی در مراجع بین‌المللی و کشورهای خارجی مربوط به قراردادهای نظامی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال را به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۶۵ جدول شماره ۵ این قانون واریز کند. معادل مبلغ واریزی از محل ردیف‌ها و جداول مربوطه در این قانون به مصرف می‌رسد.

به گزارش فارس در حال حاضر به دلیل مخالف اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کلیات این اصلاحیه رد شده و طبق آیین نامه داخلی مجلس دولت در صورتی که خواهان رسیدگی مجدد به این موضوع باشد، باید لایحه دیگر با محتوای جدید به صحن مجلس ارائه کند.

در این باره موسی الرضا ثروتی عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به آیین نامه داخلی مجلس گفت:‌ بر این اساس دولت برای اینکه بتواند مجددا لایحه اصلاحیه را در مجلس مطرح کند، باید نظر نمایندگان تامین شود و ماهیت اصلاحیه تغییر کند و یا بخشی از پیشنهادات را جرح و تعدیل کند.

بر اساس این گزارش همچنین یک نماینده مطلع مجلس دهم نیز با بیان اینکه دولت باید پیشنهاد جدید ارائه کند، تصریح کرد:‌ به نظر می‌رسد دولت ارقام پیش بینی شده را تغییر دهد.

این نماینده مجلس تاکید کرد:‌ براساس شنیده‌ها دولت با توجه به انتقادات شدید نمایندگان در مورد حذف تبصره ۲۲ مبنی بر اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای تقویت بنیه دفاعی،‌ این تبصره را حذف خواهد کرد.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد این تبصره از اصلاحیه بودجه حذف خواهد شد، بنابراین این رقم برای تقویت بنیه دفاعی باقی خواهد ماند.

پیش از این نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به نقل از سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفته بود: نیروهای مسلح و حوزه دفاع نباید دغدغه معیشت داشته باشد و فقط خواهان اجرای قانون و عملی شدن حقوق قانونی آن‌ها هستیم، ما روی تبصره ۲۲ بودجه ۹۵ حساب کردیم و نباید آن تبصره حذف شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج