۳۵۹۵۵۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حواشی عجیب در روز اول لیگ

سوت آغاز هفته نخست شانزدهمین دوره لیگ برتر ساعت ١٨ روز دوشنبه در تبریز به صدا درآمد تا انتظار ٧٠ روزه فوتبالدوستان برای مشاهده بازی‌های تیم محبوب خود به پایان برسد.

روزنامه شهروند: سوت آغاز هفته نخست شانزدهمین دوره لیگ برتر ساعت ١٨ روز دوشنبه در تبریز به صدا درآمد تا انتظار ٧٠ روزه فوتبالدوستان برای مشاهده بازی‌های تیم محبوب خود به پایان برسد. لیگ فوتبال ایران مثل هرساله این بار هم در همان روز نخست خود با حاشیه‌های جالبی همراه بود اما مهم‌ترین نکته نمایش نه چندان جالب تیم‌هایی بود که در نقل‌وانتقالات بمب‌های زیادی را منفجر کرده بودند و انتظارات بیشتری از آنها می‌رفت.

مشهدی‌ها، تنها برنده روز نخست

روز نخست لیگ شانزدهم با ٤ مسابقه در شهرهای مختلف پیگیری شد و تنها تیم برنده، نماینده مشهد بود که در لحظات پایانی لیگ قبلی مجوز حضور در لیگ شانزدهم را دریافت کرده بود. سیاه جامگان که با وجود کش‌وقوس‌های فراوان هنوز مجوز تغییر نامش به «مشهد» صادر نشده، توانست با ذوب‌آهن، شکست ٢ بر یک قهرمان سوپرجام ایران اولین شگفتی لیگ‌برتر را رقم بزند. در تهران و در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی استقلال نمایشی نسبتا ضعیف را ارایه کرد و یک امتیاز از نفت آماده علی دایی گرفت. در دیدار افتتاحیه لیگ نیز سرخپوشان تبریزی با وجود این‌که ٢ بار از قهرمان فصل قبل پیش افتادند اما درنهایت به تساوی ٢ بر ٢ رضایت دادند. در بازی نسبتا سرد ورزشگاه یادگار امام(ره) قم نیز صبا و نفت آبادان با تساوی بدون گل کار خود را به پایان بردند.

خبری از تبلیغات نبود

با وجود این‌که در سال‌های اخیر به‌ویژه در استادیوم آزادی شاهد نصب چند ردیف بنرهای تبلیغاتی هستم اما یکی از نکات جالب و عجیب در روز نخست لیگ شانزدهم نبود تبلیغات محیطی در ورزشگاه‌ها بود. غلامرضا بهروان، رئیس کمیته مسابقات دلیل این اتفاق را اینطور توضیح می‌دهد: «مسئولان بازاریابی سازمان لیگ قصد داشتند یک قرارداد محکم امضا کنند و این موضوع کمی باعث طولانی شدن کار شد. مطمئن باشید از هفته‌های آینده دیگر شاهد این اتفاق نیستیم.»

در تبریز اتفاقی نیفتاد

حدود ٥‌هزار نفر موفق شدند دیدار افتتاحیه لیگ شانزدهم را از نزدیک تماشا کنند و برخلاف پیش‌بینی‌ها اتفاق ناگواری هم در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی رخ نداد. با این‌که تراکتورسازان یکی از دلایل عدم توفیقشان در بازی نخست را محرومیت‌شان از بازی در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز می‌دانستند، به نظر می‌رسد آنها تجربه جدیدی را در یک ورزشگاه کم ظرفیت پشت سر گذاشتند و باید در هفته سوم بار دیگر در این ورزشگاه میزبانی کنند.

پیراهن‌های استقلال آب رفت!

با این‌که استقلالی‌ها قبل از آغاز لیگ با انتخاب یک شرکت چینی به‌عنوان اسپانسر البسه خود اعتقاد داشتند لباس‌هایشان نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار است اما تصاویری که البسه آبی‌پوشان منتشر شده نشان می‌دهد که پیراهن استقلالی‌ها در بازی اول آب رفته است. مسئولان استقلال هم با یک نوآوری عجیب تکه پارچه‌ای به پایین پیراهن دوختند تا شاید کسی متوجه این اتفاق عجیب نشود. از سوی دیگر برند پیراهن‌ها و شورت‌های ورزشی بازیکنان استقلال در این بازی تفاوت داشت.

تماشاگر ویژه در آزادی

در حالی که خیلی از هواداران استقلال حسرت عدم حضورشان در بازی نخست این تیم خوردند، یک سگ توانست خودش را به سکوهای آزادی برساند و سوژه خوبی برای عکاسان این مسابقه شود. این اتفاق درحالی رخ داد که در هفته‌های اخیر بحث حضور سگ‌های ولگرد در ورزشگاه آزادی به‌خاطر حمله آنها به ٢ ورزشکار حاشیه‌ساز شده بود.

درگیری مدافع استقلال با جانباز پرسپولیسی

امین حاج‌محمدی که با وجود تغییرات در کادرفنی باز هم نتوانسته بود در ترکیب اصلی استقلال قرار بگیرد، چهره پرحاشیه دیدار نخست آبی‌پوشان بود. او به شکلی عجیب از لیست استقلال خط خورد و حتی مجوز حضور روی نیمکت را هم بعد از دقایقی نداشت. مدافع استقلال وقتی روی سکوها با جانباز هوادار پرسپولیس در ورزشگاه خالی آزادی روبه‌رو شد، به وی اعتراض کرد که همین موضوع تبعات سنگینی را برای وی داشت. حاج‌محمدی البته این درگیری را رد می‌کند: «من در استادیوم اصلا جانبازی ندیدم. نمی‌دانم این خبر‌ها از کجا آمده و اصلا دلیلی برای درگیری وجود نداشت. چرا باید با یک جانباز درگیر شوم؟» با این حال موسی سلامت، جانباز پرسپولیس با تأیید درگیری سعی در آرام کردن فضا دارد: «بعد از این‌که از استادیوم به خانه آمدم همه چیز را فراموش کردم و فقط این را بگویم که من حاج‌محمدی را بخشیدم و از طرفداران پرسپولیس هم می‌خواهم دیگر به او حرفی نزنند.»

ذوب‌آهن فیرپلی را دور زد!

ذوب آهن که در اولین بازی خود برای پیروزی در مشهد به میدان رفته بود،‌ بعد از دریافت ٢ گل در شرایطی به گل رسید که بازیکنان حریف اعتقاد داشتند بازی جوانمردانه رعایت نشده است. محمد ناصری، دروازه‌بان سیاه‌جامگان دراین‌باره می‌گوید: «یک بازیکن مصدوم شده بود و ما توپ را بیرون زدیم. انتظار داشتیم تا بازیکن حریف هم توپ را به ما پس بدهد اما به یک باره دیدم که شوت زد و بازی جوانمردانه را رعایت نکرد و من هم غافلگیر شدم و دروازه‌ام باز شد.»

آبادان، کره جنوبیته!

هواداران تیم صنعت نفت آبادان که برای تماشای دیدار تیمشان مقابل صبا، به قم سفر کرده بودند، پرچمی از کره جنوبی را به عشق بازیکن کره ای تیمشان به ورزشگاه بردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج