۳۵۹۵۷۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

قاليباف سوار بر«بی آرتی» پاستور

شايد بيراه نباشد اگر او را از كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۶ بدانيم. او تجربه حركت در مسير رسيدن به پاستور را دارد، اگرچه هيچ‌گاه اتومبيلش بنزين كافي نداشته كه به رياست‌جمهوري برسد.

روزنامه آرمان - مطهره شفيعي: شايد بيراه نباشد اگر او را از كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۶ بدانيم. او تجربه حركت در مسير رسيدن به پاستور را دارد، اگرچه هيچ‌گاه اتومبيلش بنزين كافي نداشته كه به رياست‌جمهوري برسد.

اكنون اما شايد اتومبيلش را تغيير داده باشد و يا باك بنزينش را تا نهايت پر كرده كه بتواند از مسیر بهشت به پاستور برسد. محمد باقر قاليباف كه در سال ۸۴ خواست بخت خود را در رقابت با محمود احمدي‌نژاد بيازمايد، ۴۰۹۵۸۲۷ راي آورد كه در قبال ۵۷۱۱۶۹۶ راي احمدي‌نژاد دردور اول رقمي محسوب نمي‌شد. البته پس از اين ناكامي چندان ناراحت نشد چون كرسي احمدي‌نژاد در بهشت به او رسيد و شهردار پايتخت شد!

اما چند سال بعد یعنی در سال ۹۲ براي حضور در انتخابات رياست جمهور ثبت نام كرد كه اين‌بار رقيب او حجت‌الاسلام روحاني بود. در آن مقطع بسياري به او توصيه كردند كه به دليل تعدد كانديداهاي اصولگرا شانسي براي پيروزي ندارد، پس بهتر است مانند حدادعادل انصراف دهد اما هواي بهشت ديگر به آقاي شهردار نمي‌ساخت و درعرصه ماند تا شكست بخورد. حالا هم مي‌گويند كه براي انتخابات ۹۶ تمايل به ثبت نام دارد و شايد معتقد است تا ۳ نشود بازي نشود! ديروز سایت «پايش» چنين نوشت كه«يك منبع مطلع گفت قاليباف به اصولگرايان اعلام كرده است، در صورتي كه در جناح اصولگرا بر روي كانديداتوري وي اتفاق نظر وجود داشته باشد در انتخابات سال آينده نامزد خواهد شد.

اصولگرايان هنوز درباره انتخابات رياست‌جمهوري تصميم‌گيري نكرده‌اند. گفته مي‌شود شهردار تهران با اشاره به فرصت كم تا زمان انتخابات از آنها خواسته برنامه خود را براي انتخابات سريع‌تر مشخص كنند.» محمد حسين قربانزاده دبيركل جمعيت پيشرفت و عدالت، حزب نزديك به قاليباف و مديرمسئول روزنامه همشهري هم از تاييد و يا رد خبر نامزدي قاليباف خودداري كرد و گفت: تصميم‌گيري در اين باره هنوز زود است.

وي با بيان اينكه سخنگوي شهردار تهران نيست و نمي‌تواند از طرف وي اعلام نظر كند، در عين حال افزود: از نظر شخصي، بنده مدل مديريتي ايشان را براي بالاترين سطح مديريتي هميشه مفيد به حال كشور و مردم مي‌دانم. وی افزود: البته حضور در رقابت انتخاباتي به عوامل مختلفي بستگي دارد كه هنوز تصميم‌گيري درباره آن زود است.

فعاليت هاي اين روزهاي آقاي شهردار

اين روزها اخبار ديگري به «آرمان» مي‌رسد كه احتمال حضور قاليباف در عرصه رياست‌جمهوري را پررنگ مي‌كند. نخست اينكه شنيده شده مديران مياني آقاي شهردار ماموريت دارند تا ديدارهايي را با مديران هم سطح خود، البته در نهادهايي كه مسئولانشان از افراد سرشناس هستند برگزار كرده و به طور غيرمستقيم اقدام به ارائه برنامه‌هاي مشترك در حوزه‌هاي غيرسياسي و به ويژه امور خيريه كنند.

آن‌طور كه مي‌گويند اين برنامه چنين تدوين شده است كه تيم قاليباف برخي از نيازهاي برنامه مشترك كه نياز به حمايت مالي يا مجوز و غيره دارد را بر عهده مي‌گيرد و از سويي كارشناسان خبره در هر بخش را به عنوان نماينده خود به طرف ديگر مذاكره معرفي مي‌كند تا اعتماد لازم كسب شود. دومين مسيري كه از سوي حاميان قاليباف برنامه‌ريزي شده است در رسانه‌هاي آنها وجود دارد چنان كه انتقاد به اصلاح‌طلبان و اعتداليون ممنوع شده است و بيشتر سعي شده در اين رسانه‌ها خط تبليغي اخلاق مداري پيگيري شود كه البته اين مسير در تبليغات شهري شهرداري هم نمود دارد.

برخي با تاكيد بر اينكه حضور قاليباف در انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۶ ايرادی ندارد، به اين نكته اشاره دارند كه نبايد جایگاه شهرداري تهران به عنوان برگ برنده او محسوب شود و اگر امروز تبليغات شهري و غيره به واسطه جايگاه شهرداري تحت مدیریت قاليباف است، نبايد از آنها استفاده تبليغاتي شود. البته در اين مقطع نمي‌توان به صراحت چنين رفتاري را از سوي قاليباف پیش بینی کرد بلكه هشداري بود كه در آينده چنين نشود.

تكرار دوقطبي‌سازي احمدي‌نژاد

با توجه به اينكه اگر قاليباف عزم حضور در انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم را داشته باشد تمام مسيري كه روساي جمهور قبل پيمودند را بررسي خواهد كرد و شايد به تكرار يكي از آنها براي تضمين پيروزي خود بپردازد، به نظر می رسد اكنون در حال تكرار پروژه احمدي‌نژاد است. بدين نحو كه بسياري آگاه هستند بخشي از آراي احمدي‌نژاد در سال ۸۴ و تا حدودي سال ۸۸ دوگانه‌سازي او بود يعني خود را منتقد جدي سياستمداران با سابقه مانند آيت‌ا... هاشمي نشان داد و سعي كرد آراي مخالفان و منتقدان او را به نام خود كند.

هر چند بعدها داماد احمدي‌نژاد به خوبي مسير دفتر آيت‌ا... هاشمي و پسران او را ياد گرفت و سعي داشت خودش را به آنها نزديك كند. اكنون هم برخي معتقدند مشي مخالفت‌هاي پياپي قاليباف با روحاني در اين مسير است و او تصور اين را دارد كه بخشي از جامعه از عملكرد كانديداي قطعي اصلاحات رضايت ندارند، پس بايد سوار بر اين موج نارضايتي‌ها شود و در سخنراني‌هاي خود در سال ۹۴ بگويد كه مثلا امروز از بي‌عملي و سوءمديريت بيشتر از فشار دشمن رنج مي‌بريم، بي‌برنامگي و ضعف مديريت در اين دولت و دولت پيشين از تحريم‌ها هم موثرتر است و يا انرژي مسئولان به‌ جاي حل مشكلات صرف مساله‌سازي‌هايي مي‌شود كه هدف از آن گريزناپذيرنشان‌دادن توافق به هر قيمت است كه هيچ ارتباطي با وظيفه شهرداري ندارد.

قاليباف در نظر دارد كه هر از چند گاهي كنايه‌هايي به روحاني بزند تا شايد بتواند آراي منتقدان او را جذب كند اما ظاهرا شهردار مشغله كاري زيادي دارد و آن چنان نگاه ریزبینانه ای وجود ندارد که مردم سال ۸۴ همان مردم سال ۹۶ نيستند و ديگر مانند سال ۸۴ عمل نمي‌كنند؛ به گونه‌ای كه امروز حاميان سخت احمدي‌نژاد به منتقدان درجه اول او تبديل شده‌اند. به هر حال شاید قاليباف باور دارد كه اگر تاريخ تكرار شود، او رئيس‌جمهور مي‌شود. چنانكه احمدي‌نژاد شهرداري بود كه رئيس‌جمهور شد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج