۳۵۹۷۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

قلعه نویی خودش پدر تعطیلات لیگ بود!

سرمربی استقلال در حالی به تعطیلات لیگ برتر به خاطر تیم ملی اعتراض دارد که در دوره مربیگری خودش در تیم ملی تعطیلات زیادی را به لیگ برتر تحمیل کرد

قلعه نویی خودش پدر تعطیلات لیگ بود!

تماشا: «همه می بیننند که تعطیلی های لیگ چقدر ما را اذیت کرده است. اگر این اتفاقات زمان حضور من در تیم ملی می افتاد برخی روزنامه ها گردنم را می زدند. زمانی که هدایت تیم ملی را برعهده داشتم این همه تعطیلی وجود نداشت و بازی ها به موقع برگزار می شد. خود من هم یک سال در این جایگاه حضور داشتم و یک هفته هم لیگ را تعطیل نکردم. در آن زمان دو دوره هم در رقابت های غرب آسیا شرکت کردیم و تیم ب را هم تشکیل دادیم.»

این جمله ها تنها بخشی از اعتراضات مکرر و بلندبالای قلعه نویی به تعطیلات چندباره لیگ برتر است. البته در اینکه تعطیل شدن پی در پی لیگ اتفاق خوبی نیست شکی نیست و این اعتراضات هم تنها به قلعه نویی محدود نمی شود اما ادعای سرمربی استقلال درباره اینکه او هرگز در دوران سرمربیگری تیم ملی لیگ را تعطیل نکرد، چندان با واقعیت همخوانی ندارد.

اولین تعطیلی دو هفته ای برای بازی دوستانه با اردن و عراق!

عمر مربیگری قلعه نویی در تیم ملی به یک سال هم نرسید. او که در تاریخ 17 مرداد 1385 با خرد جمعی مسئولان فدراسیون و عده ای از کارشناسان فوتبال! برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب شد، در تاریخ 31 تیر 1386 با شکست در مقابل کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیای 2007، از تیم ملی کنار رفت. حدود یک ماه پس از آغاز به کار قلعه نویی در تیم ملی، در روز 18 شهریور 1385 ششمین دوره لیگ برتر آغاز شد.

این در شرایطی بود که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیای 2006 یعنی صبای قم و فولاد خوزستان هر دو قبل از شروع لیگ برتر، در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حذف شده بودند و دلیلی برای تعطیل کردن لیگ یا به تعویق افتادن بازی ها وجود نداشت.

با این حال بعد از هفته پنجم، لیگ برتر از روز 11 مهر تا 25 مهر، به مدت 14 روز تعطیل شد. در این مقطع تیم ملی برای حضور در تورنمنت سه چانبه ای نه چندان مهم با حضور اردن و عراق، به امان رفت. نکته مهم دیگر اینکه مسابقات تیم ملی در شهریور برگزار می شد و قلعه نویی آماده سازی تیمش را در تعطیلات پایان فصل لیگ برتر برگزار کرد.


یک تعطیلی دیگر قبل از نیم فصل

لیگ ششم یک بار دیگر به خاطر بازی تیم ملی در برابر کره جنوبی در مرحله انتخابی جام ملت های آسیا تعطیل شد. این بار بعد از هفته نهم و در تاریخ ۱۶ آبان به مدت ۱۴ روز شاهد تعطیل شدن لیگ بودیم. تعطیلاتی که صدای اکثر مربیان و مدیران باشگاه ها را درآورد. آنها معتقد بودند با توجه به قطعی بودن صعود تیم ملی به مرحله نهایی جام ملت ها نیازی به حضور بازیکنان اصلی نبود و نباید لیگ تعطیل می شد اما قلعه نویی با این استدلال که کره هم با تیم اصلی خود به این بازی می آید اعتراضات را نادیده گرفت. جالب اینکه کره هم با ترکیب اصلی خود بازی نکرد و بیشتر به بازیکنان جوان خود میدان داد. البته این آخرین تعطیلی این فصل نبود و لیگ ششم یک بار هم در نیم فصل و به مدت ۲۰ روز تعطیل شد.

مقطع تعطیلی

مدت تعطیلات

دلیل تعطیلی

بعد از هفته پنجم

۱۴ روز

تورنمنت سه جانبه اردن

بعد از هفته نهم

۱۴ روز

بازی با کره جنوبی

بعد از هفته پانزدهم

۲۰ روز

نیم فصل لیگ


امیر قلعه نویی در حالی به تعطیلات پی در پی لیگ اعتراض می کند که برنامه فدراسیون در سال جاری فشردگی بالایی دارد و گاهی چاره ای جز تعطیلی باقی نمی ماند. مسابقات مقدماتی جام جهانی و مرحله انتخابی جام ملت های آسیای 2015، رخدادهایی هستندکه کار برنامه ریزی را برای فدراسیون وسازمان لیگ سخت کرده اند اما در زمان سرمربیگری قلعه نویی در تیم ملی برنامه فدراسیون به این فشردگی نبود.

جام ملت های آسیا هم یک ماه بعد از پایان لیگ برتر آغاز شد و نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم خیلی زود در مرحله گروهی حذف شده بودند. فراموش نکنید قلعه نویی تیم ملی را برای جام ملت ها آماده می کرد در حالی که کروش و تیم ملی این روزها درگیر دور نهایی مرحله انتخابی جام جهانی هستند، آیا اهمیت این دو تورنمنت قابل مقایسه است؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج