۳۵۹۷۶۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تایم لپس سفر هواپیمای خورشیدی به دور دنیا

در این ویدیو که به شیوه تایم‌ لپس ضبط شده است مسیر حرکت سولار ایمپالس را مشاهده کنید. این هواپیما در پانصد ساعت پرواز خود به دور کره زمین، مسافت چهل هزار کیلومتری را بدون مصرف سوخت و با استفاده از انرژی خورشیدی به پایان رساند.

وب سایت آنا: در این ویدیو که به شیوه تایم‌ لپس ضبط شده است مسیر حرکت سولار ایمپالس را مشاهده کنید. این هواپیما در پانصد ساعت پرواز خودبه دور کره زمین، مسافت چهل هزار کیلومتری را بدون مصرف سوخت و با استفاده از انرژی خورشیدی به پایان رساند.
هواپیمای خورشیدی ایمپالس 2 قبل از طلوع آفتاب روز سه‌شنبه با فرود در فرودگاه ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، سفر تاریخی خود به دور دنیا را به پایان رساند. این سفر با هدف ترویج انرژی پاک از 18 اسفند 1393 از ابوظبی آغاز شد. ایمپالس 2 با عبور از سراسر آسیا و اقیانوسیه به امریکا و سپس اروپا رفت و آخرین مرحله را با پرواز از قاهره، پایتخت مصر، به ابوظبی به پایان رساند.

برتران پی‌کارد، خلبان سوئیسی و ماجراجوی این هواپیما، این سفر 504 روزه و پرهیجان را در ۱۷ مرحله با گذر از ۴ قاره، سه دریا و دو اقیانوس انجام داده است. البته آندره بورشبرگ نیز، خلبان سوئیسی به عنوان خلبان کمکی در هدایت این هواپیما، پیکارد را همراهی کرده است. تنها منبع تأمین انرژی در هواپیمای ایمپالس 2، خورشید بوده است. این هواپیما با 17 هزار سلول خورشیدی در بال‌های بزرگش قادر به ذخیره انرژی خورشید در طول روز و استفاده از آن در شب است.

بال‌های هواپیمای خورشیدی ایمپالس 2 نسبت به بدنه آن بسیار بزرگ است. طول بال‌ها به اندازه یک هواپیمای بوئینگ 747 است در حالی که بدنه تقریباً به اندازه یک خودرو است. پی‌کارد پس از فرود موفقش در ابوظبی گفت: «آینده پاک است، آینده شما هستید. آینده اکنون است.» طولانی‌ترین بخش این سفر به مسافت ۸.۹۲۴ کیلومتر از ناگویا در ژاپن تا هاوایی در امریکا انجام شد که تقریباً ۱۱۸ ساعت به طول انجامید و بورشبرگ رکورد طولانی‌ترین پرواز تک نفره و بدون وقفه جهان را شکست.

کار بر روی این پروژه از حدود 10 سال پیش آغاز شد و مشکلات و چالش‌های زیادی که بر سر راه آن وجود داشت نتوانستند مانع موفقیت آن شوند.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
تایم لپس سفر هواپیمای خورشیدی به دور دنیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج