۳۵۹۸
۷۸۸۷
۷۸۸۷
پ

بهانه جديد كندي حركت

ساخت نخستين هتل ۷ستاره ایران

در حالي‌كه چهارمين سال از زمان كلنگ‌زني نخستين هتل ۷ستاره ايران مي‌گذرد اين بار عدم همراهي شركت برق رامسر در برق‌رساني به اين پروژه دليل حركت لاك‌پشتي آن اعلام شد.

ارديبهشت سال ۱۳۸۶ اسفنديار رحيم مشايي،‌ رئيس وقت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، كلنگ نخستين هتل ۷ستاره كشور را در روستاي سفيد تمشك شهرستان رامسر به زمين زد.

پروژه‌اي كه اگر از همان روز اول كلنگ‌زني آغاز مي‌شد طبق برنامه زمان‌بندي عموم پروژه‌هاي هتل‌سازي در كشور (معمولاً‌ دوره ساخت ۵ ساله‌اي را پشت سر مي‌گذارند) يك سال ديگر بايد به بهره‌برداري مي‌رسيد. مشايي نيز همان زمان كلنگ‌زني زمان اتمام اين پروژه را ۵ سال اعلام كرد.

اين در حالي است كه تا به امروز كه دقيقاً ۴ سال و يك ماه از زمان مراسم كلنگ‌زني اين پروژه مي‌گذرد اين پروژه هيچ‌گونه پيشرفتي نداشته است.

سرمايه‌گذار اين پروژه كه ايراني مقيم خارج از كشور است هر بار زمان آغاز اين پروژه را به دلايل مختلفي از جمله تأخير در صدور پروانه از سوي بخشداري،‌ خريد زمين‌هاي اطراف، تأمين مصالح خاص و... به تأخير انداخته است، اين بار نيز فاضلي؛ معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در گفت‌وگو با خبرنگار فارس علت تأخير را "عدم برق‌رساني به منطقه " عنوان مي‌كند.


ساخت نخستين هتل 7ستاره ایران


وعده‌ ساخت آكواريوم ۸ طبقه، باند هلي‌كوپتر و... در هتل "سماموس "
نام نخستين هتل 7 ستاره ايران "سماموس " است كه از نام بلندترين كوه منطقه رامسر با ارتفاعي بيش از 3600 متر الهام گرفته شده است، كوهي كه در تمام فصول سال پوشيده از برف است و در امتداد دريا بر شهرهاي رودسر، كلاچاي، چابكسر و رامسر اشراف دارد.

محمود طالبي،‌ مدير مجموعه هتل‌هاي زنجيره‌اي سماموس زماني كه كلنگ اين هتل 7 ستاره را بر زمين مي‌زند وعده ساخت اين هتل را در 7 سال مي‌دهد كه شامل 2 برج است و برج اصلي آن هزار واحد اقامتي را شامل خواهد شد.

وي ادامه مي‌دهد: اين هتل شامل دهكده گردشگري، پاركينگ طبقاتي در 10 طبقه كه هر طبقه آن گنجايش 100 ماشين را دارد و امكانات ارتباطي از طريق فيبرنوري است. 12 سالن همايش خواهد داشت كه مجهز به هزار دستگاه ترجمه همزمان است و PAD هليكوپتر آن از مقر سازمان ملل متحد الگوبرداري شده است.

سرمايه‌دار اين پروژه با اشاره به اين مطلب كه معماري اين هتل برگرفته از عناصر معماري اسلامي، ايراني از جمله زيگورات‌هاي چغازنبيل و شوش است و در طراحي گنبد آن نيز از مساجد اسلامي الگوبرداري شده است، تصريح مي‌كند: از مهمترين ويژگي‌هاي اين هتل آكواريوم 8 طبقه است كه از طبقه همكف تا هشتم هتل، آكواريومي از آبزيان درياي خزر تعبيه خواهد شد كه از آب دريا تغذيه مي‌كنند.

البته طبق تصوير ابتدايي كه در همان روز كلنگ‌زني پروژه منتشر شد، عده‌اي معتقد هستند شكل ظاهري اين هتل بيشتر از آنكه از عناصر معماري اسلامي بهره برده باشد يادآور نمادهاي فراماسونري است.

برآورد تأمين 100 ميليارد تومان بودجه توسط سرمايه‌گذار
در حالي‌كه سرمايه‌دار اين پروژه هزينه بهره‌برداري كامل از هتل را ۱۰۰ ميليارد تومان اعلام كرده است، حسين فاضلي؛‌ معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري عنوان مي‌كند كه " مهمترين موضوع در پيشرفت پروژه‌ها تأمين اعتبار است كه خوشبختانه سرمايه‌گذار اين پروژه كل هزينه‌ها را خودش تأمين مي‌كند و از تسهيلاتي استفاده نخواهد كرد. "

سرمايه‌گذار هتل سماموس در منطقه گردشگري سفيدتمشك رامسر بنابر تشريفات قانوني و اخذ استعلام‌ها و تأييد نقشه‌هاي معماري در كميته تخصصي بررسي نقشه‌هاي معماري در سال ۸۵ موفق به اخذ پروانه ساختماني هتل ۵ ستاره شد اما متقاضي تقاضاي واگذاري ۴ هكتار از اراضي منابع طبيعي را داشت و به دنبال احداث هتل ۷ ستاره بود كه اين موضوع در كميته فني بررسي طرح‌هاي گردشگري استان مازندران بررسي شد و با واگذاري ۲۱ هكتار به صورت مجتمع تفرجگاهي و هتل ۷ ستاره موافقت شد و موضوع در كارگروه شهرسازي و معماري مطرح و با تعيين كاربري اراضي واگذار شد و الحاق آن به روستاي سفيدتمشك موافقت شد و طي آن مقرر شد نحوه دسترسي به سايت، تهيه گزارش زيست محيطي و بهره‌برداري از چشمه‌هاي موجود در اراضي مزبور با مراجع ذي‌صلاح هماهنگ شود.

در نهايت نقشه‌هاي معماري هتل ۷ ستاره با مساحت زيربناي ۱۷۵ هزار متر مربع در ۵۲ طبقه و تاسيسات جانمايي به مساحت ۲۵ هزار و ۴۴۰ متر مربع و پاركينگ ۵ طبقه به ظرفيت ۴۸۰ واحد به تصويب رسيد كه سرمايه‌گذار تاكنون تنها با تعداد محدودي ماشين‌آلات از منطقه خاكبرداري كرده است و دليل عدم پيشرفت پروژه عدم تأمين برق توسط شركت برق رامسر عنوان شده است.

"سماموس " هتلي كه در هر گام به يك مشكل برمي‌خورد
پس از بارها اعلام زمان‌هاي مختلف براي آغاز پروژه ساخت هتل 7 ستاره سماموس، آخرين وعده‌اي كه از سوي حسين فاضلي؛ معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اعلام شد آغاز ساخت اين پروژه در بهمن‌ماه سال گذشته بود.

در جلسه مشترك سازمان ميراث فرهنگي با استانداري مازندران موانعي چون خريد زمين‌هاي اطراف پروژه و صدور پروانه از سوي بخشداري حل شد اما ظاهراً گويي قرار نيست اين پروژه آغاز شود.

معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مي‌گويد: كارگاه‌هاي پروژه هتل سماموس بايد با برق كار كنند كه در حال حاضر نيز در اين منطقه برق نيست و بايد شركت برق رامسر همراهي كند.

فاضلي با اشاره به بازديدي كه هفته گذشته از اين پروژه داشته است، تصريح مي‌كند: سرمايه‌گذار پروژه انتظار دارد براي برق‌رساني در اين منطقه دولت كمك كند كه اين موضوع در حال حاضر در دست پيگيري است.

7 ستاره‌هايي كه در آسمان يك ستاره هم ندارند
در حالي‌كه در كل كشورهاي دنيا كمتر از تعداد انگشتان دست، هتل ۷ ستاره وجود دارد در كشور ايران كلنگ‌هاي بسياري به نام هتل ۷ ستاره به زمين زده شده است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به هتل ۷ ستاره سماموس در رامسر، هتل ۷ ستاره اسپيناس در منطقه سعادت‌آباد تهران، هتل ۷ ستاره در كنار هتل قو و هتل ۷ ستاره كوروش در كيش اشاره كرد.

از ويژگي‌هاي هتل‌هاي ۷ ستاره دنيا مي‌توان منحصربفرد بودن آن‌ها را ذكر كرد يعني خدمات قابل ارائه در اين هتل‌ها از هتل‌هاي ۵ ستاره به مراتب بالاتر باشد. يكي از اين هتل‌هاي ۷ ستاره جهان برج‌العرب در امارات است.

در كشور ما در حالي پروژه‌هاي متعددي از هتل‌هاي ۷ ستاره كلنگ‌زني شده است كه اگر يكي از آن‌ها با معيارهاي جهاني به بهر‌ه‌برداري برسد تحول بزرگي در صنعت گردشگري كشورمان محسوب خواهد شد.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ساخت نخستين هتل 7ستاره ایران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج