جاباما
۳۵۹۹۴۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دورخیز یوونتوس برای فتح چمپیونزلیگ

یوونتوس موفق شد تا با خرید گونسالو ایگواین، خط حمله خود را برای حضوری قدرتمند در لیگ قهرمانان سال آینده تقویت کند. حالا با این بازیکنان، بانوی پیر در قامت یکی از مدعیان اصلی لیگ قهرمانان قرار دارد.

ورزش سه: سالها پیش، زمانی که مارادونا درلباس ناپولی هنرنمایی می‌کرد، هواداران متعصب این تیم شعاری با تکرار ممتد نامش برای ستایش او سر می‌دادند و فصل پیش هم این شعار دوباره از زبان تیفوسی‌ها ناپولی شنیده شد، اما این بار با جایگزین کردن نام ایگی به جای مارادونا.

دلیل محبوبیت ایگواین در سکوهای سن پائولو کاملا واضح بود. ایگواین بعد از هت تریک در آخرین دیدار برابر فریزنونه، موفق به انجام کاری شد که هیچ کس، حتی مارادونا هم در فوتبال ایتالیا انجام نداده بود. کسب عنوان آقای گلی با به ثمر رساندن ۳۵ گل.

دورخیز یوونتوس برای فتح چمپیونزلیگ

البته ایگواین دیروز کاری کرد که آن را هم مارادونا هرگز با هواداران پرشور آبی‌ها انجام نداده بود؛ ترک ناپولی و پیوستن به یک تیم ایتالیایی دیگر.

حتی در ابتدای دهه ۹۰، هنگامی‌که مارادونا موفق شد دومین اسکودتو را طی سه سال کسب کند، به شدت مورد توجه سیلویو برلوسکونی و میلان قرار گرفته بود، اما او هرگز راضی به ترک ناپولی نشد.

حتی در آن زمان ملاقاتی نیز بین شماره ۱۰ ناپولی و نخست وزیر وقت ایتالیا انجام شد و علیرغم ارائه پیشنهاد رویایی ۵۲ میلیون یورو در آن مقطع، مارادونا تاکید کرد که هرگز نمی تواند در ایتالیا لباس تیمی جز ناپولی را بر تن کند و خیانت کردن به هواداران این تیم، در فلسفه او جایی ندارد.

جای تعجب نیست که برلوسکونی موضوع را به شکل دیگری عنوان کرد و اذعان داشت که توافق برای خرید مارادونا تقریبا انجام شده بود اما چون دیگو کاپیتان ناپولی بود و میلان هرگز علاقه نداشت کاپیتان دیگر تیم ها را خریداری کند، این انتقال به سرانجام نرسید. البته این داستان را خیلی‌ها، حداقل هواداران ناپولی هرگز باور نکردند.

دورخیز یوونتوس برای فتح چمپیونزلیگ

اما امروز فضای فوتبال در سرزمین چکمه‌ای، مبتنی بر پول و رقم قرارداد است و عجیب نیست که ایگواین تصمیم گرفته با رقم نجومی ۹۰ میلیون یورویی، ناپولی را به مقصد تورین و یوونتوس ترک کند. دیروز فرانچسکو توتی هم اعتراف کرد که بازیکنان پول پرست شده‌اند و دیگر روال فوتبال ایتالیا مثل گذشته است.

البته مطابق انتظار، واکنش‌ها در ناپل بسیار تند و غیرقابل کنترل بود. بسیاری از تیفوسی‌ها پیراهن ایگواین را آتش زدند و خیلی از آن برای امور بهداشتی استفاده کردند. تظاهرات نسبتا بزرگی در خلال تمرینات ناپولی اتفاق افتاد و مردم این شهر جنوبی ایتالیا به هر طریق ممکن، خشم و نفرت خود را نسبت به این انتقال نشان دادند. همچنین آنها در شبکه‌های اجتماعی هم بیکار نبودند و به هر طریق ممکن، انزجار خود را از این اتفاق به نمایش گذاشتند.

اما شاید انگیزه اصلی ایگواین تنها مسائل مالی نباشد. احتمالا مهاجم ۲۹ ساله آرژانتینی علاقمند است تا در جایی بازی کند که شانس قهرمانی در اروپا و حضور در مراحل نهایی لیگ قهرمانان را داشته باشد.

پائولو روسی، ستاره بی چون و چرای آسمان آتزوری در مسابقات جام جهانی ۱۹۸۲ به گاتزتا دلوا اسپورت گفت: "من فکر نمی‌کنم ایگواین برای پول به تورین آمده باشد. او می‌خواست که بازی‌های خوبش منتج به کسب افتخار و قهرمانی نیز بشود. نه تنها در ایتالیا، بلکه او با یوونتوس می‌تواند قله‌های بلندی را در اروپا نیز فتح کند. اتفاقی که بعید بود با ماندن او در ناپولی رخ بدهد و حالا ایگواین آماده درخشش در لیگ قهرمانان اروپا می باشد".

دورخیز یوونتوس برای فتح چمپیونزلیگ

حضور چنین بازیکنانی می‌تواند بانوی پیر را به سمت موفقیت‌های برون مرزی هدایت کند. یوونتوس در طی پنج سال گذشته، فاتح مطلق رقابت‌های سری آ بوده است. آنها در شرایطی قهرمان سال گذشته ایتالیا شدند که ۹ امتیاز بیشتر از ناپولی داشتند و حالا با خریدن ایگواین، احتمالا آنها می‌توانند روال سال‌های گذشته را تکرار کنند. باید این را در نظر بگیریم که سال پیش، شاگردان آلگری یکی از ضعیف‌ترین شروع‌های تاریخ یووه را تجربه کردند و هر دو بازی اول را به حریفان واگذار کردند.

اگرچه هیچ تضمینی در دنیای فوتبال وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد حضور ایگواین در تیمی، ضامن به ثمر رساندن گل‌های زیاد می‌باشد. به ثمر رساندن ۷۱ گل در ۱۰۴ بازی سری آ، آماری رویایی به شمار می‌آید و احتمالا تلاش یوونتوس برای یافتن یک مهاجم شماره ۹ بزرگ به پایان رسیده است.

از سال ۲۰۰۷ که الکساندرو دلپیرو، مهاجم افسانه‌ای بیانکونری‌ها با زدن ۲۱ گل، آقای گل مسابقات کالچیو شد، هیچ بازیکنی دیگری از یوونتوس نتوانسته فاتح این عنوان شود اما احتمال دارد با ایگواین، این اتفاق دوباره تحقق یابد. البته هدف تورینی ها از پرداخت چنین مبلغی، مسائل مهم تری از کسب عنوان آقای گلی است. یوونتوس تشنه موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا است و با هیگواین، تحقق این امر شدنی‌تر به نظر می‌رسد.

دورخیز یوونتوس برای فتح چمپیونزلیگ

در یورو ۲۰۱۶، بارها عنوان شد که یوونتوس دارای بهترین خط دفاع حال حاضر دنیا است. حضور بارزاگلی، بونوچی و کیه لینی، نظم فوق العاده‌ای به این تیم بخشیده است و حالا با اضافه شدن مهدی بن عطیه، مدافع الجزایری و سابق بایرن و رم، احتمالا استحکام این دژ دفاعی بیشتر هم خواهد شد.

گرچه اخبار زیادی در مورد جدایی پل پوگبا، ستاره فرانسوی یوونتوس در تابستان امسال و پیوستن او یه منچستر یونایتد وجود دارد، اما هواداران یووه نباید خیلی نگران این موضوع باشند زیرا قطعا جایگزینی همانند نمانیا ماتیچ یا اکتسل ویتسل به این تیم خواهد پیوست. البته انتقال پوگبا از نظر اقتصادی خیلی به نفع بانوی پیر است. در نظر داشته باشید که یوونتوس این بازیکن را رایگان به خدمت گرفت و حالا ۱۲۰ میلیون یورو بایت انتقال او پرداخت خواعد شد.

گرچه احتمالا یک هافبک فوق‌العاده از جمع بازیکنان یوونتوس جدا شده است، اما در نظر داشته باشید که آنها در ابتدای تابستان، میرالیم پیانیچ از رم را به خدمت گرفته اند که می‌تواند جانشین فوق العاده برای پوگبا به شمار آید . بسیاری از هواداران بیانکونری امیدوارند این بازیکن بتواند خاطرات نه چندان دور هنرنمایی‌های آندره پیرلو را در میانه میدان برای آنها زنده کند.

دورخیز یوونتوس برای فتح چمپیونزلیگ

در خط حمله، بعد از درخشش قابل توجه دیابالا در فصل قبل، از همین حالا هم می‌توان در انتظار هنرنمایی های زوج آرژانتینی خط حمله یووه، دیبالا - ایگواین، بود. این دو بازیکن برای هر حریفی در اروپا تهدیدی بزرگ به شمار می‌آیند. البته یوونتوس نیمکت فوق العاده ای هم در اختیار دارد و به نظر می‌رسد دیگر می‌توان آنها را هم تراز قدرت هایی همانند بارسلونا و رئال مادرید محسوب کرد. ۱۱ بازیکن آلگری، می‌توانند ترکیب فوق العاده ای را برای فصل آینده اروپا تشکیل بدهند.

دورخیز یوونتوس برای فتح چمپیونزلیگ

اگرچه از دست دادن آلوارو موراتا برای هوادارن یوونتوس بسیار دشوار بود، اما آلوارو یک مهاجم قاتل به محسوب نمی‌شد ولی ایگواین را یکی از آماده ترین مهاجمان هدف دنیای فوتبال می‌دانند. این همان نکته‌ایست که باعث مسرت هواداران یووه و شکستن قلب تیفوسی‌های ناپولی شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج