۳۶۰۲۵۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ترکیه: سرکوب کودتاگران هنوز تمام نشده

نخست وزیر ترکیه از ادامه تلاش ها برای سرکوب مخالفان و کودتاگران خبر داده و اعلام کرده است که بازداشتهای بیشتری در راه خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: بن علی ییلدریم نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز تاکید کرد: سرکوب کسانی که در کودتای نافرجام اخیر شرکت داشته اند هنوز پایان نیافته است و بازداشت های بیشتری انجام خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: تحقیقات ادامه می یابد، افراد بیشتری تحت بازجویی قرار می گیرند. شاید بازداشت های بیشتری انجام گیرد. روند هنوز پایان نیافته است.

ترکیه روز چهارشنبه دستور بازداشت ۴۷ روزنامه نگار روزنامه زمان را صادر کرده است. این بازداشت ها نیز بخشی از تلاش دولت ترکیه برای سرکوب مخالفان و حامیان جنبش گولن بوده است.

پس از وقوع کودتای نظامی نافرجام در ترکیه، تاکنون بیش از ۹ هزار نفر بازداشت شده اند.

نخست وزیر ترکیه افزود: آنکارا مصمم است تا نسبت به بازگرداندن گولن از آمریکا، اطمینان حاصل کند. درخواست های زیادی برای وضع مجدد مجازات اعدام برای کسانی که در کودتای اخیر نقش داشته اند، مطرح شده و دولت نمی تواند از این درخواست ها چشم پوشی کند.

وی اظهار داشت: این تنها صدایی است که ما در همه میدان ها می شنویم. ترکیه یک کشور دموکراتیک است، این درخواستی از سوی مردم ترکیه است.

ییلدریم در این مصاحبه درباره روابط روسیه و ترکیه در آستانه سفر ماه آینده رجب طیب اردوغان به روسیه صحبت کرد و گفت: ما خواستار توسعه روابط با روسیه هستیم و این چیزی است که باید اتفاق بیفتد.

اردوغان قرار است ۹ آگوست یعنی ۱۹ مردادماه طی سفری رسمی از روسیه دیدن کند.

این نخستین سفر اردوغان به روسیه از زمان سرنگونی جنگنده روسی توسط هواپیماهای ترکیه در نزدیکی مرز سوریه و بحران در روابط دو کشور به شمار خواهد رفت.

نوامبر گذشته در پی سرنگون شدن یک فروند هواپیمای جنگنده روسی توسط جنگنده های ارتش ترکیه در مرز سوریه، روابط دو کشور به شدت متنشج شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج