۳۶۰۳۷۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

از محصولات این برندها استفاده نکنید

محققان اخیراً موفق به کشف روش جدیدی شدند که به هکرها این امکان را می دهد تا تمامی فعالیت ها و دکمه های فشرده شده بر روی کیبوردهای وایرلس را ثبت و ضبط کنند.

وب سایت تک شات: محققان اخیراً موفق به کشف روش جدیدی شدند که به هکرها این امکان را می دهد تا تمامی فعالیت ها و دکمه های فشرده شده بر روی کیبوردهای وایرلس را ثبت و ضبط کنند.

از محصولات این برندها استفاده نکنید

هکرها با استفاده از این تکنیک که "Keysniffer" نامگذاری شده است، می توانند با تشخیص دکمه های فشرده شده بر روی کیبوردهای وایرلس، به اطلاعاتی از قبیل پسوردهای ایمیل، شبکه های اجتماعی و سایر اطلاعات محرمانه دسترسی داشته باشند.

گفته می شود که محصولات برندهای بزرگی همچون اچ پی و جنرال الکتریک در برابر این شیوه، آسیب پذیر هستند و همین امر موجب نگرانی بسیاری از کاربران شده است. جالب اینجاست که این حمله از سوی هکرها با هیچ علامت و نشانه ای همراه نیست و به گفته این محققان، هکرها می توانند از فاصله تقریباً ۷۶ متری، اقدام به هک کیبورد فرد قربانی کنند.

بر این اساس، با فشار دادن هر دکمه، اطلاعات به کامپیوتر هکر که به کیبورد وایرلس کاربر متصل است، بدون هیچگونه رمزگذاری ارسال می شود و در واقع، یک کپی از تمامی فعالیت ها بر روی صفحه کلید برای هکر فرستاده می شود.

محققان این شیوه نفوذ را بر روی محصولات ۱۲ کمپانی تولید کننده کیبوردهای وایرلس مورد تست و بررسی قرار دادند، و علاوه بر دو شرکت نام برده، کیبوردهای وایرلس کمپانی های دیگری همچون Anker، EagleTec، Kensington، Radio Shack و Toshiba نیز در برابر این شیوه آسیب پذیر هستند. نام و مشخصات این کیبوردها را می توانید در این لیست مشاهده کنید.

ناگفته نماند که در این لیست تنها کیبوردهایی را مشاهده می کنید که توسط محققان مورد تست قرار گرفتند و قطعاً شامل تمامی محصولاتی که از این ضعف امنیتی برخوردارند، نمی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج