۳۶۰۵۶۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

پاداش میلیاردی برای مشترکین کم مصرف

معاون مدیریت مصرف برق کشور گفت: وزارت نیرو برای کاهش و بهینه سازی مصرف برق در کشور مشوق هایی را در نظر گرفته که در صورت اعلام آمادگی مشترکین، از پاداش برخوردار می شوند.

خبرگزاری میزان: علیرضا احمدی یزدی در گفت‌وگویی در خصوص مصرف برق در تابستان امسال گفت: بیشترین مصرف برق در سال جاری در ۳۰ تیرماه با مصرف ۵۲ هزار و ۶۹۵ مگاوات رسیده که بیشترین مصرف در طول تاریخ صنعت برق تاکنون بوده است.

وی در ادامه به سهم هر یک از بخش‌ها اشاره و بیان کرد: مشترکین خانگی ۳۳ درصد، بخش صنعت ۳۲.۵ درصد، بخش کشاورزی ۱۶.۵ درصد، مشترکین عمومی و اداری ۹ درصد، ۷ درصد مشترکین سایر مصارف همانند مشترکین تجاری و ۲ درصد مربوط به روشنایی معابر اختصاص یافته است.

احمدی یزدی در خصوص مصرف بخش خانگی گفت: در بخش خانگی یک سوم مصرف در پیک روز مربوط به وسایل سرمایشی و در پیک شب روشنایی بیشترین سهم را دارد.

معاون مدیریت مصرف برق کشور در ادامه به ارائه راهکار در این زمینه پرداخت گفت: در پیک مصرف روزانه که در ساعات ۱۲ تا ۴ بعدظهر است با تنظیم درجه کولر بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد می توان تاثیر قابل توجهی بر روی مصرف بهینه برق بگذاریم، همچنین استفاده نکردن از چندین وسایل برقی به طور همزمان در ساعات اوج مصرف برق یکی دیگر از راهکارهای بهینه مصرف خواهد بود.

وی در ادامه به ارائه مشوق‌هایی برای مصرف بهینه اشاره و بیان کرد: در بخش صنعت تمام موتورهای الکتریکی در طول شبانه روز روشن نیستند. با مشترکین صنعتی قرارداد امضا شده که با توجه به کاهش مصرف از تخفیفات وزارت نیرو برخوردار می شود.

گفتنی است در سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ مشترک صنعتی با این طرح قریب به ۹۰ میلیارد تومان پاداش همکاری از وزارت نیرو و شرکت های برق و توزیع دریافت کردند.

احمدی یزدی در خصوص مشترکین بخش کشاورزی گفت: برای مشترکین کشاورزی در ۲ سال گذشته مشخص شد اگر ۴ ساعت اوج بار ( با توجه به شرایط جغرافیایی) با هماهنگی شرکت های توزیع موتورها و پمپ ها از مدار خارج کنند ۲۰ ساعت دیگر مصرف برق برای آنها رایگان حساب می شود، از همین رو در سال گذشته ۲۷ هزار مشترک کشاورزی از این راه ۵ میلیارد تومان از شرکت های توزیع پاداش دریافت کردند.

معاون مدیریت مصرف برق کشور افزود: همچنین برای تمام مشترکین صنعتی، خانگی، تجاری و کشاورزی اعلام شد در صورت دارا بودن موتورهای دیزلی در ساعات اوج مصرف با هماهنگی شرکت های توزیع، برق تولید خود را مصرف کنند و از شبکه برق سراسری استفاده نکنند ۴۰ صدم قمیت سوخت مصرفی با ارائه فاکتور و هزار و ۵۰۰ ریال به ازا هر کیلووات به آنها پرداخت می شود، که سال گذشته از این محل ۷۵۰ مشترک اعلام آمادگی کرده و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان پاداش به آنها اختصاص یافت.

این مقام مسئول در شرکت توانیر در پایان گفت: امیدواریم با تمام تدابیر اندیشیده شده تابستان امسال را بدون خاموشی برنامه ریزی شده سپری کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما باید صرفه جویی کنیم اصراف حرام است که برای آیندگان هم بماند

    • محمدرضا

      آقا عقل سالم در بدن سالم صادرات برق را قطع کنید و مشترکین بیچاره را اذیت نکنید بعد هم وزارت نیرو فقط در راستای اهداف خودش بدون توجه به رضایتمندی مشترکین طرح های غلطش را برنامه ریزی می کند و مخارج تبلیغاتی خود را از اضافه کردن هزینه‌های مصرف کننده بدست می آورد و به علت قدمت شبکه برق رسانی دو برابر مصرف از طریق شبکه فرسوده هدر می رود به دلیل افت ولتاژی که آن را با سیستم غیر استاندارد برنامه ریزی شده و باعث نوسانات الکتریکی شده و خرابی وسایل مصرف کنندگان را به دنبال دارد و د. بعضی اوقات هم با توجه به فشار زیاد ولتاژ کنتور های میزان مصرفی به آتش کشیده شده و باعث ضرر به مشترکین را در بر دارد که مسولین به گردن نمی گیرند و آن را به اشتباهات سیم کشی داخلی توجیه می کنند که دور از انصاف است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج