جاباما
۳۶۰۶۱۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هیلاری، نامزدی حزب دموکرات را پذیرفت

هیلاری کلینتون پنجشنبه شب طی نطقی در خاتمه همایش ملی حزب دموکرات نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت.

خبرگزاری ایسنا: هیلاری کلینتون پنجشنبه شب طی نطقی در خاتمه همایش ملی حزب دموکرات نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت.

او روز سه شنبه در دومین روز همایش حزب دموکرات آرای لازم برای کسب نامزدی را به دست آورده بود.

خانم کلینتون گفت:‌ "با فروتنی، عزم، و اطمینان بی‌پایان به آینده آمریکاست که نامزدی شما برای ریاست جمهوری ایالات متحده را می‌پذیریم."

کلینتون سعی دارد افکار عمومی را قانع کند در حالی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هنوز بخش‌های بزرگی از جامعه آمریکا می گویند مطمئن نیستند که وزیر سابق خارجه "ارزش اعتماد" دارد یا نه.

بخشی از این مشکل کلینتون به مساله استفاده از یک ایمیل شخصی به عنوان وزیر خارجه بر می‌گردد؛ اقدامی که پلیس فدرال، اف‌بی‌آی، "به شدت غیرمحتاطانه" به خصوص در زمینه مبادله اطلاعات محرمانه توصیف کرد.

کلینتون با یادآوری تولد آمریکا در شهر فیلادلفیا، محل برگزاری همایش حزب ملی دموکرات که او در آن سخنرانی کرد، گفت وقت آن است سیاستمداران با سازش مسائل را حل کنند: "آمریکا بار دیگر در لحظه سرنوشت قرار گرفته. نیروهای قدرتمندی هستند که تلاش دارند ما را متزلزل کنند. پیوندهای اعتماد و احترام درحال گسستن است. و درست مثل زمان بنیانگذاران آمریکا، هیچ تضمینی (برای موفقیت) وجود ندارد. این به عهده ماست. باید تصمیم بگیریم آیا همه با هم کار خواهیم کرد تا همه با هم بتوانیم اوج بگیریم یا خیر."

به گزارش بی.بی.سی کلینتون در ستایش باراک اوباما نیز گفت: "آمریکا به خاطر ریاست جمهوری باراک اوباما کشوری قوی تر است، و دوستی او مرا هم آدم بهتری کرده است."

او همچنین سعی کرد نظر هواداران رقیب سابق خود برنی سندرز را جلب کند: "می‌خواهم از برنی سندرز تشکر کنم. برنی، کمپین تو به میلیون‌ها آمریکایی الهام بخشید، به خصوص جوان هایی که روح و جانشان در خدمت رقابت های مقدماتی گذاشتند. شما مسائل عدالت اجتماعی و اقتصادی را در صدر و کانون مباحثات قرار دادی جایی که باید باشند."

محتوای سخنرانی کلینتون بر این اصل متکی بود که آمریکا وقتی در اوج است که همه مردم این کشور بتوانند استعدادهای ذاتی خود را شکوفا کنند.

محتوای آن بر این اصل متکی باشد که آمریکا وقتی در اوج است که همه مردم این کشور بتوانند استعدادهای ذاتی خود را شکوفا کنند.

وزیر سابق خارجه آمریکا همچنین گفت افتخار می‌کند که "آمریکا توانسته بدون شلیک حتی یک گلوله برنامه هسته‌ای ایران را مهار کند."

او در انتقاد از دونالد ترامپ گفت:‌ "بیشتر ما آمریکایی‌ها حرف کسی را که می گوید:‌ من به تنهایی می‌توانم مشکلات را حل کنم باور نمی‌کنیم. اما اینها حرف‌های دونالد ترامپ در کلیولند است. و این باید زنگ خطری برای همه باشد."

او به سخنرانی هفته پیش دونالد ترامپ در گردهمایی ملی حزب جمهوری‌خواه اشاره داشت.

ناظران می‌گویند که این مهم‌ترین سخنرانی زندگی سیاسی خانم کلینتون است و او چند هفته برای تنظیم متن آن کار کرده است.

نامزد دموکرات‌ها همچنین به نامزدی خود به عنوان یک زن اشاره کرد:‌ "امشب ما به یک نقطه مهم در تاریخ کشورمان به سوی دستیابی به ملتی کامل تر رسیده‌ایم. این اولین بار است یک حزب عمده یک زن را نامزد ریاست جمهوری می‌کند. من به عنوان دختر مادرم، مادر دخترم اینجا ایستاده‌ام، پس خوشحالم چنین روزی از راه رسیده."

یکی از سخنرانان عصر پنجشنبه خضر خان، پدر همایون خان یک سرباز مسلمان کشته شده در جنگ بود. او درباره میهن ‌پرستی مسلمانان در آمریکا صحبت کرد.

او گفت که پسرش آرزوی وکیل نظامی شدن را کنار گذاشت "تا زندگی‌اش را در راه نجات جان هم‌رزمان خود ایثار کند."

اما او گفت که اگر تصمیم با دونالد ترامپ بود پسرش هرگز در آمریکا نمی‌بود.

او سپس از ترامپ پرسید: "سوال من این است که آیا شما اصلا قانون اساسی آمریکا را خوانده ای؟"

خان سپس یک نسخه از قانون اساسی را از جیبش خارج کرد و گفت "با اشتیاق آن را به شما (دونالد ترامپ) قرض می‌دهم".

همین موقع جمعیت با سر و صدای زیاد برای او هورا کشید.

دونالد ترامپ رقیب خانم کلینتون از حزب جمهوری خواه صبح پنجشنبه در ایمیلی به هوادارانش آنها را ترغیب کرد سخنرانی خانم کلینتون را تماشا نکنند. او و نامزد معاونتش، مایک پنس، همزمان با رویدادهای امشب همایش حزب دموکرات برنامه‌های مبارزات انتخاباتی ترتیب دادند تا بخشی از توجه عمومی را نصیب خود کنند.

او پیشتر در واکنش به گزارش‌ها درباره "درخواست از روسیه" برای هک کردن ایمیل هیلاری کلینتون گفت این جملات را از سر "طعنه و کنایه" بر زبان رانده است.

یکی از سخنرانان شب گذشته ژنرال جان آلن بود که برای مدتی به عنوان فرستاده امور مبارزه با داعش خدمت می‌کرد.

منتقدان جمهوری خواه خانم کلینتون دموکرات‌ها را متهم کرده اند که تهدید گروه موسوم به داعش را در گردهمایی خود کمرگ جلوه داده‌اند.

ژنرال آلن به نمایندگی از کلینتون تجربه او در سیاست خارجی و خطرات ریاست جمهوری دونالد ترامپ را تشریح کرد.

این ژنرال بازنشسته گفت که کلینتون "دقیقا همان فرمانده کل قوایی است که آمریکا لازم دارد."

او پیشتر در هفته جاری گفته بود:‌ "شکی ندارم که او رهبری است که در این دوره برای تامین امنیت کشور به او نیاز داریم، و من مطمئنم که او از عهده پست بسیار مهم فرمانده کل قوا برمی‌آید."

چلسی کلینتون دختر بیل و هیلاری کلینتون هم شب پنجشنبه سخنرانی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج