جاباما
۳۶۰۷۰۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

بیانی: پول، باعث اختلاف تیم رویایی شد

کاپیتان آخرین تیم قهرمان استقلال در آسیا خاطرات جالبی از بالا بردن جام دارد.

ورزش سه: ۲۵ سال از آخرین قهرمانی استقلال در آسیا می گذرد. تیمی رویایی که می توانست دو سال پیاپی قهرمان آسیا شود اما الهلال این اجازه را به آن نداد. استقلال سال ۹۰ قطعا یکی از بهترین تیم های لیگ برتر بود که توانست به جام قهرمانی قاره کهن دست پیدا کند.

شاهین بیانی،کاپیتان آن تیم قهرمان استقلال در سالگرد آن قهرمانی تاریخ ساز در گفت و گو با "ورزش سه"، صحبت های جالبی را بر زبان می آورد.

حسرت دومین قهرمانی متوالی روی دلم مانده

دقیقا 25 سال از آن روز تاریخی گذشته است. تیم ما تیم خیلی خوبی بود. آن سالها کمتر تیم ایرانی می توانست قهرمان آسیا شود و به همین خاطر لذت خاصی داشت. ما سال بعد هم باید قهرمان می شدیم اما در فینال به الهلال باختیم. هنوز که هنوز است حسرت آن فینال روی دلم مانده است. به هر حال کاپیتان آن روزهای استقلال بودم و می توانستم برای دومین سال پیاپی جام را بالای سر ببرم.

مثل آلمان بازی می کردیم

تیم سال 1990 استقلال یک تیم رویایی بود. آن سال 10 هافبک خوب داشتیم و کادرفنی برایش سخت بود 5 نفر را روی نیمکت بنشاند. استقلال آن دوران اولین تیمی در ایران بود که با سیستم 2-5-3 بازی می کرد. سیستم بازی ما مثل تیم ملی آلمان بود که آن روزها قهرمان جهان و اروپا شد. از نظر مهره ای عالی بودیم و یادم هست 50 بازی شکست نخوردیم که این رکورد تا همین حالا هم بی سابقه است.
مهم ترین عامل موفقیت، رفاقت بود

مهم ترین موضوع در استقلال ۲۵ سال قبل، رفاقت بود. منصور پورحیدری اجازه نمی داد هیچ حاشیه ای در تیم به وجود بیاید. واقعا پول هیچ نقشی در تیم ما نداشت و به خاطر هواداران بازی می کردیم.

بیانی: پول، باعث اختلاف تیم رویایی شد

خوب نیست بازیکنان آن تیم اختلاف دارند

از آن تیمی که قهرمان آسیا شد، حالا چند نفر دو به دو با هم اختلاف دارند. من زیاد از فوتبال دور نیستم و می دانم که مادیات باعث این اختلاف ها شده است. البته اینطور نیست که بچه ها چشم دیدن هم دیگر را نداشته باشند ولی به هر حال مسائلی وجود دارد. همین حالا خود من با شاهرخ برادرم مشکلاتی دارم. با این حال نباید به خاطر اختلاف های الان، قهرمانی استقلال در آسیا را لوث کنیم.

برای شاهرخ کاپیتانی مهم بود

استقلال قبل از اینکه من از قطر برگردم، ۴ کاپیتان داشت! شاهرخ بیانی، رضا احدی، جعفر مختاری فر و مجید نامجو مطلق، یک بازی در میان بازوبند استقلال را بر دست می بستند و این مساله مشکلاتی را ایجاد کرده بود. وقتی منصور پورحیدری برگشت، گفت کاپیتان تیم باید بیشترین سابقه را داشته باشد و طبیعتا شاهرخ بیشترین سابقه را داشت اما چون او یکسال به پرسپولیس رفته بود، هواداران قبولش نمی کردند. بازوبند کاپیتانی به من رسید و این را هم بدانید که واقعا ادعایی نداشتم ولی برای شاهرخ مهم بود که هیات مدیره موافقت نکرد.

با 50 دلار، 25 پیراهن خریدم

تاکید می کنم تیم ۲۵ سال پیش ما با کمترین امکانات قهرمان شد. ما در زمین خاکی تمرین می کردیم و بعد به قهرمانی آسیا رسیدیم. به یاد دارم بعد از قهرمانی خبر رسید که قرار است هواداران، برخی وزرا و مسئولان به فرودگاه بیایند. تیم ما یک لباس فرم نداشت. اولیایی مدیرعامل باشگاه به من ۵۰ دلار پول داد تا برای بازیکنان لباس تهیه کنم. من ساعت ها در خیابان گشتم تا بتوانم با این پول کم لباس فرم بخرم و در نهایت هم موفق شدم ۲۵ پیراهن یک شکل خریداری کنم که فقط در فرودگاه آبرویمان نرود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تاج قهرمان شده استقلال تو خواب قهرمانی آسیا رو ببینه، اون ستاره های جعلی هم باید پاک بشه، جعل کار خیلی زشتیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج