جاباما
۳۶۰۸۷۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

۳۰۱ شهر کشور درگیر تنش آبی

مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه شرایط آبی بسیار سختی داریم و تلاش می‌شود تا کار به قطعی نکشد گفت: ۳۰۱ شهر دچار تنش آبی (تولید و مصرف آب برابر است)، شد.

خبرگزاری مهر: مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه شرایط آبی بسیار سختی داریم و تلاش می‌شود تا کار به قطعی نکشد گفت: ۳۰۱ شهر دچار تنش آبی (تولید و مصرف آب برابر است)، شد.

حمیدرضا جانباز با اعلام اینکه ۳۰۱ شهر با تنش آبی دست و پنجه نرم می کنند گفت: ۳۰۱ شهر در استان های فارس، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و بخش هایی از سیستان و بلوچستان با تنش آبی مواجه هستند و در اصفهان چون آورد آب و کاهش بارش در زاینده رود داریم، وضعیت مطلوب نیست و بستر رودخانه خشک است.

وی اضافه کرد: آب سامانه بزرگ اصفهان و تعدادی از شهرهای استان یزد که از این سامانه تأمین آب می کند، چاهای فلمن از مدار خارج شده و تقریبا حدود ۳۰ درصد از آب را در اصفهان از دست دادیم.

مشاور وزیر نیرو با اشاره به اینکه شرایط بسیار سختی داریم و در حال مدیریت آب هستیم تا دچار قطعی آب نشویم افزود: تعداد زیادی از مشترکان در این مناطق با کاهش فشار آب مواجه هستند. در اصفهان و در کل کشور با رشد ۲ تا ۳ درصدی مشترکان مواجه ایم اما از اول امسال ۲ دهم درصد رشد مصرف داشتیم.

وی افزود: در استان فارس نیز دچار مشکل جدی آب هستیم و اکثر شهرهای این استان مشکل کمبود آب دارند. این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: در کرمان هم وضعیت همین گونه است و در یزد گرمای هوا شرایط را سخت کرده است.

جانباز ادامه داد: در یکی از روزهای هفته گذشته در تهران ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب آب توزیع کردیم، در حالی که در سال قبل در همان روز مشابه ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب آب توزیع شده که بخشی از این رشد مصرف به دلیل افزایش دما است.

وی از مشترکان درخواست کرد مانند سال های گذشته اندکی از مصرف آب خود را کاهش دهند تا دچار قطعی آب نشوند. همزمان با افزایش دما در مناطقی که رطوبت کم بوده و کولر آبی پاسخگوی مشکل مشترکان است، دچار مشکل کمبود برای تأمین آب شرب می شویم.

جانباز گفت: به طور مثال با ارزیابی استان هایی مانند کرمان و یزد اگر یک کولر آبی معمولی به مدت ۱۶ ساعت در شبانه روز روشن باشد بیش از ۴۰۰ لیتر آب تبخیر می شود که معادل مصرف آب یک خانوار در روز است و این مقدار آب از دسترس خارج می شود.

مشاور وزیر نیرو تاکید کرد: استانداردهای کولر آبی مورد استفاده مشترکان مربوط به ۴۰ سال پیش است و به همین دلیل طرحی با انجمن کولرسازان کشور داریم که درباره پمپ ها، موتور و مسائل مربوط به حفاظت کولر بازنگری شود تا مصرف آب را کاهش دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نظر من این است فورا باید یک نیروی با عنوان پلیس اب تشکیل شود ونگهبان اب شود ودر همه جا حضور یابد جلو اصرافهارا سریعا بگیرد،ضمنا مقاله ای مفصلی را در این رابطه حقیر نوشتم ولی نمیدانم به کجا ارایه دهم واز کجا اغاز کنم،بسیار مفید خواهد بود،شهرری،سید فلاحی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج