جاباما
۳۶۱۰۶۸
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

سوغات ظریف از آفریقا برای اقتصاد ایران

سفر وزیر امور خارجه کشورمان به غرب آفریقا دستاوردهای اقتصادی مهمی به دنبال داشت؛ برقراری روابط بانکی، صادرات خودرو و تعاملات گمرکی از جمله این دستاوردها است.

خبرآنلاین: سفر وزیر امور خارجه کشورمان به غرب آفریقا دستاوردهای اقتصادی مهمی به دنبال داشت؛ برقراری روابط بانکی، صادرات خودرو و تعاملات گمرکی از جمله این دستاوردها است.

طی این سفر با مدیران عامل بانک ها و روسای بانک مرکزی چهار کشور افریقایی نیجریه، غنا، کینه کوناکری و مالی توافق شد تا بار دیگر کارگزاران بانکی ایران در این کشورها به منظور فعالیت های بانکی فعال شوند.

در این سفر مذاکراتی با طرف‌های بانکی درباره گسترش مناسبات مالی و بانکی در دو سطح صورت گرفت؛ در سطح نخست، این مذاکرات توسط وزیر خارجه انجام گرفت و ظریف با روسای جمهور، نخست وزیران و وزرای امور خارجه چهار کشور افریقایی در ارتباط موضوع گسترش مناسبات بانکی گفت و گو کرد و قرار شد آنان گسترش همکاری بانکی با ایران را با مسوولان بانکی خود مطرح کنند.

سطح دوم گسترش روابط بانکی و راه اندازی کارگزاری های بانکی با مدیران عامل بانک ها و روسای بانک های مرکزی این چهار کشور انجام شد و توافقاتی نیز با بانک های مختلف بدست آمد. بر این اساس بنا شد با مبادله اطلاعات بانکی و ارزیابی پس از آن نسبت به انتخاب کارگزاری بانکی توسط بانک توسعه صادرات ایران اقدام شود و همین موضوع زمینه گسترش مبادلات بانکی را فراهم خواهد کرد.

آغاز صادرات خودروهای ایرانی به غرب آفریقا

مدیرعامل شعبه ایران خودرو در غرب آفریقا از آغاز صادرات خودروهای ایرانی به برخی کشورهای آفریقایی خبر داد.

هادی ناصری گفت: شعبه ایران خودرو در غرب آفریقا از سال ٢٠٠٦ میلادی در سنگال شروع به فعالیت کرد و صادرات خودرو ایرانی را به برخی از کشورها آغاز کرد.:ما در غرب آفریقا توافق نامه هایی در زمینه همکاری های اقتصادی داریم و تلاش می کنیم از فرصت های موجود در این قاره بهره ببریم.

در سفر وزیر امور خارجه به غرب آفریقا پروتکل همکاری با کشور گینه کوناکری به امضا رسید و مقرر شد که خودرهای ایرانی همچون سمند، دنا و رانا از شعبه سنگال - ایران به این کشور صادر شود. تاکسی های دوگانه سوز ایرانی در کشورهای غرب آفریقا مخاطبان زیادی دارند. این پروتکل با کشور نیجریه هم منعقد شد و صادرات خودرو به این کشور نیز آغاز می شود.

امضای موافقت نامه گمرکی با ۴ کشور غرب آفریقا

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران هم از امضای موافقت نامه گمرکی ایران با چهار کشور غرب آفریقا خبر داد.

عبدالرضا غلامی ر گفت: در این سفر در راستای افزایش ارتباطات سیاسی و اقتصادی موافقت نامه گمرکی در امور همکاری متقابل اداری، فنی و حُسن اجرای صحیح مقررات گمرکی به امضا رسید.

دیدارهایی نیز با روسای گمرک کشورهای نیجریه، غنا،گینه کوناکری و مالی انجام و پیش نویس موافقت نامه همکاری با این کشورها امضا شد. در این سفر در راستای آموزش گمرکی، بخش های فنی، طبقه بندی و ارزش گذاری کالا وموضوعات ترانزیتی مذاکراتی انجام شد و طرف های آفریقایی از گسترش مناسبات با ایران استقبال کردند.

این موافقت نامه در راستای ارایه سامانه های جامع الکترونیکی به کشورهای آفریقایی در راستای تسهیل تجارت و کاهش زمان انجام تشریفات گمرکی انجام شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همین اقایون که سفرهای دولت قبل به کشورهای افریقایی راسفربیهوده به کشورهایه بی ارزش میدونستن. امریکا واروپا بهشون رکب زدن دل بستن حالا به افرقا خخخخ

    • بدون نام

      فکر کردم دو تا آج فیل آورده

    • بدون نام

      کاربر عزیز نظر اول توجه داشته باشیم‌که آقای احمدی‌نژاد باج می‌داد به آفریقایی ها اونم بلاعوض! اما روحانی بازار آفریقا رو گرفت واسه صادرات

    • بدون نام

      اول مطالب بخونین درک کنین بعد اطهار نظر کنین حرف بیهوده الکی نزنین لطفا اگر بی سوادی بهتره ...

    • بدون نام

      آقای ظریف دانشمندن اندیشمندن با کسی بخصوص احمدی نژاد مقایسه نکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج