جاباما
۳۶۱۹۹۷
۵۱۸۳
۵۱۸۳
پ

وقتی هندوانه ابوجهل هم رمانتیک می شود

حنظله میوه تلخ مزه ای است؛ آنقدر تلخ که ضرب المثل شده و زمانی که بخواهند شدت تلخی موضوعی را بیان کنند، می گویند تلخ تر از حنظله. جمع آن کلمه حنظل است و در زبان عامیانه به آن هندوانه ابوجهل می گویند.

وبسایت تابناک باتو: هندوانه ابوجهل از سموم قتاله، کشنده است، زیرا همه سم گیاه در آن جمع می شود؛ اما این سم کشنده اگر به اندازه و زیر نظر پزشک مصرف شود، می تواند فوایدی خاص برای برخی بیماران داشته باشد؛ از جمله هندوانه ابوجهل از یبوست جلوگیری می کند اما افراط در خوردن آن باعث اسهال خونی می شود.
حنظله میوه تلخ مزه ای است؛ آنقدر تلخ که ضرب المثل شده و زمانی که بخواهند شدت تلخی موضوعی را بیان کنند، می گویند تلخ تر از حنظله. جمع آن کلمه حنظل است و در زبان عامیانه به آن هندوانه ابوجهل می گویند.

این میوه تلخ با نام های دیگری از جمله خربزه روباه، کدوی تلخ، سیب تلخ، علقم و شرنگ و...نیز شناخته می شود.

در اینجا می خواهیم به این تلخ پربحث که برایش فوائد و مضرات بسیاری برشمرده اند، بپردازیم.

وقتی هندوانه ابوجهل هم رمانتیک می شود

هزار و اندی سال پیش، شاعر صحراگرد و خوشگذرانی معروف به شاهزاده سرگردان، در بیابان خالی شبه جزیره العرب، زمانی که خواست اندوه جدایی از معشوقه اش را بیان کند، چنین سرود:

صبحگاه رفتن و کوچ قبیله معشوقم
من در پشت درخت مغیلان
از دو چشمان خویش سیل اشک جاری کرده بودم
به مانند کسی که هندوانه ابوجهل ها را نصف می کند

اما همین شعر سالیان درازی است که سطوری از کتاب های منتقدین ادبی را اشغال کرده است. آنها می گویند، شاعر برای ملموس کردن پیچیدگی عشق خود و بیان اندوه عمیق ناشی از آن در وسط بیابان خالی و بایر ابزاری جز یک میوه تلخ نداشته است و او به آن میوه تلخ، رنگ و بوی رمانتیک داده است؛ رنگ و بویی که برای ما شاید کمی خنده دار به نظر برسد.

بر روی دیوارهای معبد

همچنین بر دیوارهای معبد کرنک اهرام که آن را تحتمس سوم بنا نهاده، سه تصویر رسم شده است:

انگور، انار و هندوانه ابوجهل

تاکنون هیچ کس نتوانسته رابطه عجیب این سه را که بر دیوارهای معبد کرنک رسم شده کشف کند، جز اینکه این ها برای مردمان آن زمان از اهمیت بالایی برخوردار بوده اند.

وقتی هندوانه ابوجهل هم رمانتیک می شود

هندوانه ابوجهل، تیغ دو لبه

در کتاب منتهی الارب آمده است که هندوانه ابوجهل از سموم قتاله، کشنده است، زیرا همه سم گیاه در آن جمع می شود؛ اما این سم کشنده اگر به اندازه و زیر نظر پزشک مصرف شود، می تواند فوایدی خاص برای برخی بیماران داشته باشد؛ از جمله هندوانه ابوجهل از یبوست جلوگیری می کند اما افراط در خوردن آن باعث اسهال خونی می شود.

هندوانه ابوجهل به دلیل داشتن مواد تلخ و عناصر خاص ضد قند خون است؛ اما افراط در خوردن آن از سوی افراد دیابتی باعث خونریزی معده می شود و به جداره های آن آسیب جدی وارد می کند.

اگر خیس کرده حنظله بر روی گزیدگی نیش عقرب و افعی قرار گیرد، می تواند مثل یک پادزهر عمل کند و اثر نیش را تا حدودی از بین ببرد.

حنظل ها یا همان هندوانه ابوجهل باعث کاهش وزن می شود و تراکمات زاید چربی را می سوزاند. خوردن ۲۵۰ میلی گرم از خیس کرده تخم هندوانه ابوجهل در روز، باعث سوختن چربی های اضافی بدن می شود و سطح ایمنی بدن را بالا می برد؛ اما زیاده روی در استفاده از آن به کبد، کلیه و قلب آسیب می رساند و سیستم حیاتی بدن را مختل می کند و آن سوی دیگر خود را به عنوان یک سم کشنده نشان می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج