۳۶۳۸۸۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«لانتوری» بالاخره به اکران رسید، روایت نفس گیر و کوبنده رضا درمیشیان از اسیدپاشی و قصاص، فیلمی که به رغم تلخی و طعم گزنده ای که دارد تا انتها جذاب است

برترین ها - ایمان عبدلی:
اکران: «لانتوری» بالاخره به اکران رسید، روایت نفس گیر و کوبنده رضا درمیشیان از اسیدپاشی و قصاص، فیلمی که به رغم تلخی و طعم گزنده ای که دارد تا انتها جذاب است و میخش را در ذهن مخاطب می کوبد، درمییشان پس از نا کامی در اکران (عصبانی نیستم) حالا فرصتی پیدا کرده که از مخاطب عام دلبری کند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

در «لانتوری» با یک فیلم مستند نما طرفیم، تلاش فیلمساز در مستند نمایی یک پدیده نا به هنجار اجتماعی که قربانیان زیادی طی این سال ها داشته و پیوند موفق روایت با مضامین سیاسی این سال ها چون با بازی های یکدستی مواجه شده موفق نشان می دهد، نکته ی خاص در مورد «لانتوری» این که در اکران های جشنواره فجر توانسته بود مخاطب را درگیر کند آرای پس از تماشای فیلم و چهره ی مخاطبان حس نفرت و شعف را در یک دوگانه ی درگیر کننده همراه داشت، عده ای خشمگین از چنین فیلم تند و گزنده ای منتقد فیلم بودند و عده ای دیگر فیلم را تمام ستایش می کردند.

آلبوم: «منشور» کاری از کاوه یغمایی منتشر شد و کاوه یغمایی هم پس از یک رفت و برگشت به کانادا داخلی و مجاز شد، آخرین کاری که از او در داخل ایران منتشر شده بود آلبوم« مترسک بود و حالا بعد از گذر سال ها آلبوم «منشور» به بازار آمده، به هر حال بعد از حواشی که اجرای ناکام یغمایی در جشنواره موشیقی فجر داشت بازگشت او به فضای رسمی خبر مهمی در زمینه موسیقی پاپ است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

یغمایی در آلبوم «منشور» که آهنگسازی آن را خود برعهده داشته است، از اشعار روزبه بمانی، حسین غیاثی، میثم یوسفی و همسرش نیلوفر فرزند شاد استفاده کرده و به زودی قرار است این آلبوم را منتشر کند، مطمئنا علاقه مندان راک از شنیدن منشور پشیمان نخواهند شد.

تماشاخانه: «راپورت های شبانه دکتر مصدق» در تالار وحدت در حال اجراست به کارگردانی اصغر خلیلی، سوژه ای مثل مصدق در ذات خودش جذاب است و تماشچی را با خودش با سالن می کشاند، در وهله اول « راپوت های شبانه...» به واسطه سوژه اش موفق می شود تماشاچی را دنبال خودش بکشاند، انتخاب تالار وحدت به عنوان سالنی که هر نمایشی با هر کیفیت دیگری در آن اجرا نمی شود عامل دوم اطمینان بخش کار است و خلیلی از این بستر برای ریسک در کار استفاده کرده، نمایشی که مستند نشانمان می دهد و عامدانه از داستان پرهیز می کند خب کمی کار برای جلب تماشاچی سخت می شود اما ذات دراماتیک جریانات آن سال ها باعث می شود ارتباط مخاطب با کار قطع نشود.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

در هر صورت «راپورت های شبانه...» چون در روایت ماجرا تقریبا بی طرفانه عمل کرده موفق است گرچه که همین بی طرفانه بودن کمی رادیکال های دو طرف (نگاه های افراطی ستایش آمیز و یا تکفیر کننده به مصدق) را رنجانده اما خب نمایشی است که ارزش دیدن دارد البته که کمی قیمت بلیط هایش متعارف نیست.

کیوسک: «مهرنامه» شماره 48 به روی کیوسک آمده، نشریه ی پر قدرت حوزه علوم انسانی که همچنان نامنظم منتشر می شود، تصویر روی جلد نیم رخ عباس کیارستمی است و صفحات زیادی را هم به سینمای او و دنیای فکری او اختصاص داده اند، ابراهیم اصغر زاده و سعید لیلاز ماجرای فیش های حقوق یرا موشکافی کرده اند، اعلام موجودیت دهه هشتادی ها به تفصیل واکاوی شده است، از خصوصیات این نسل تا بررسی شکل وب گردی آن ها به شکل آماری کمی جلوتر سید جمال الدین اسد آبادی و نسبت فکری او با حرکات تندروانه تفسیر شده، در بخش فرهنگی هم توجه ویژه ای به حمید سبزواری و دنیای فکری اش شده، جالب این جاست که مهرنامه هم میارستمی را تحویل گرفته هم حمید سبزواری را دو هنرمند از دو دنیای متفاوت.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

ایستاده در غبار و مکتب گل آقا از دیگر خواندنی های بخش فرهنگ و هنر این شماره مهر نامه است، در بخش کتاب نامه هم هابرماس و امر روزمره در جامعه پسا انقلابی عباس کاظمی موضوعات خاص هستند، در پرسه این شماره هم از آلبوم محسن چاوشی تا نمایش های روی صحنه تاریخ بیهقی و فروغی خوانی در زندان با احمد توکلی از موضوعات قابل توجه است.

کتاب: « تکنیک کودتا» اثر کورتسیو مالاپارته به ترجمه کاشیگر در نشر قصه. کودتای نافرجام ترکیه بهانه ی خوبی است برای خوانش کتابی که روایت های متفاوت از تاکتیک های کودتایی در اعصار مختلف پیش رو می گذارد، در تکنیک کودتا، کودتا در اشکال مختلف بدون در نظر گرفتن اخلاق به معنای متعارف بررسی شده، یعنی ماکیاولیستی است نگاه مالاپارته.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کتاب جالبی است این که متوجه بشویم چرا برخی کودتا ها شکست می خورند؟ چرا برخی دیگر به سرعت کامیاب می شوند و البته کتاب غیر از این که تصویر روشنی از مفهوم کودتا عرضه می کند، مفاهیم دیگری چون انقلاب و ضد انقلاب را هم به شکلی متفاوت عرضه می کند، می ارزد بخرید و بخوانید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج