جاباما
۳۶۴۸۵۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ماهی بخورید تا آلزایمر نگیرید

در تمام مقالات تغذيه اي و سلامتي خوردن ماهي، راهي براي سالم ماندن بيان شده است.اين حرف کاملا درست است و ماهي يکي از مواد غذايي لازم براي داشتن تغذيه اي سالم و متعادل است.

روزنامه آرمان: در تمام مقالات تغذيه اي و سلامتي خوردن ماهي، راهي براي سالم ماندن بيان شده است.اين حرف کاملا درست است و ماهي يکي از مواد غذايي لازم براي داشتن تغذيه اي سالم و متعادل است. اين ماده غذايي برآمده از آب به لاغري و داشتن بدني سالم کمک مي کند.در ادامه دلايل خوب آورده شده تا به مصرف ماهي اشتياق بيشتري نشان دهيد.ماهي منبع فوق العاده پروتئين است. تمام ماهي ها چه ماهي هاي روغني و چه ماهي هاي کم چرب تر سرشار از پروتئين هستند. ۱۰۰ گرم ماهي بين ۱۸ تا ۲۰ گرم پروتئين به بدن مي رساند که تقريبا برابر ميزان پروتئين همين مقدار گوشت است. تنها تفاوت اين دو گوشت در اين است که ميزان چربي ماهي کمتر است.

ماهی بخورید تا آلزایمر نگیرید

مفيد براي قلب و عروق

محققان به اين نتيجه رسيده اند که خوردن ماهي ضربان قلب را کنترل کرده و خطر بروز بيماري هاي قلبي و عروقي را کاهش مي دهد. براي اين منظور هم بهتر است به ماهي هاي چرب اعتماد کنيد. به عقيده متخصصان خطر گرفتگي عروق و سکته در افرادي که دو مرتبه در هفته ماهي ميل مي کنند به ميزان ۴۰ درصد کمتر است.دليل آن نيز وجود پروتئين و امگا ۳ هايي است که به وفور در ماهي وجود دارند و براي سلامتي فوق العاده هستند.

انرژي‌زا

ماهي منبع خوب ويتامين D است و باعث شادابي و افزايش قدرت بدن مي شود. اين ماده ي غذايي بدون تحميل کالري زياد انرژي بدن را افزايش مي دهد و باعث ايجاد احساس سيري زودهنگام و طولاني مدتي مي شود.اگر يک وعده ماهي ميل کنيد احتمال اينکه بعد از آن دچار ريزه خواري و دل ضعفه بشويد بسيار کم است.براي اين کار بهتر است از ماهي هايي که شاخص سيري بالايي دارند استفاده کنيد.

ضدافسردگي

اسيدهاي چرب امگا ۳ با افسردگي مقابله مي کنند. روغن ماهي شهرت زيادي در مقابله با حالت افسردگي جزئي و حتي پيشرفته دارد. ماهي به دليل دارا بودن امگا ۳ ها باعث بهبود تکثير هورمون هاي لذت و آرامش بخشي مانند سروتونين و ملاتونين و همچنين آندورفين مي شود و افسردگي را از فرد دور مي سازد.

کاهش استرس

ماهي يک ماده غذايي ضداسترس طبيعي است و ميزان استرس و عصبانيت را کاهش مي دهد؛ به خاطر اينکه سرشار از ويتامين E و B هست.اين ويتامين هاي آنتي اکسيداني با آسيب هاي راديکال‌هاي آزاد مقابله مي کنند و سرشار از تريپتوفان هستند که به توليد سروتونين و ملاتونين (هورمون هاي خوش خلقي) کمک مي کنند. مصرف ماهي اين امکان را فراهم مي کند که بدن به آرامش برسد و انرژي کسب کند.

مقابله با پيري پوست

ماهی بخورید تا آلزایمر نگیرید

ماهي حاوي زينک (روي) و سلنيوم است که باعث کاهش پيري سلول ها مي‌شوند. ويتامين هاي E و B موجود در آن نيز باعث بهبود جريان خون شده و به اين ترتيب به مرطوب ماندن و تغذيه پوست کمک مي کنند؛ در نتيجه پوست، جواني و شادابي خود را حفظ مي کند و مشکلاتي مانند چين و چروک، تيره و خسته شدن پوست و غيره ديرتر به سراغ آن مي آيد.

تقويت استخوان ها

فسفر موجود در ماهي براي سلامت استخوان ها و همچنين دندان ها مفيد است. ميزان فسفر موجود در ماهي حدود ۸۵ درصد است. بايد بدانيد که کمبود اين ماده ي معدني که به ندرت اتفاق مي افتد مي تواند باعث بروز دردهاي استخواني، کرخي، خستگي زياد، ضعف عضلاني و همچنين از دست دادن اشتها و تمرکز شود. براي مقابله با اين قبيل مشکلات و جذب فسفر کافي ماهي ميل کنيد.

جلوگيري از زوال عقل

خدا نکند که گذشته و خاطرات رنگ خاکستري گرفته و کم کم محو شوند. امگا ۳ ها باعث کاهش بروز زوال عقل مي‌شوند. اين بيماري در افراد مسن ديده مي‌شود. متاسفانه آلزايمر که نوعي زوال عقل هست روي منطق و رفتار افراد مسن تاثير گذاشته و باعث کاهش فعاليت‌هاي روزمره آن ها مي شود. نتايج پژوهش‌هاي متعدد نشان مي دهند که امگا ۳ روي حافظه تاثير مثبت مي گذارد و علائم مربوط به بيماري آلزايمر را به تاخير انداخته و کاهش مي دهد.

کم کالري

آخرين و دل گرم کننده ترين دليل براي مصرف ماهي بيشتر، کم کالري بودن اين ماده غذايي است. حتي چرب ترين ماهي‌ها نيز کالري کمي دارند به طوري که ميزان کالري موجود در ۱۰۰ گرم از اين ماهي‌ها از ۱۵۰ کالري تجاوز نمي کند.اگر قصد لاغر شدن داريد و يا به تناسب اندام‌تان اهميت زيادي مي دهيد بهتر است ماهي را وارد برنامه غذايی‌تان کرده و هر هفته حداقل دو مرتبه ماهي ميل کنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج