۳۶۴۸۹۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سوء‌تغذیه تا سال ۲۰۳۰ ریشه‌کن نمی‌شود

فعالان حمایت از حقوق کودکان اعلام کردند که طی قرن آینده میلیون‌ها کودک در نتیجه سوء‌تغذیه به عقب ماندگی‌های روانی و جسمی دچار می‌شوند.

ایسنا: فعالان حمایت از حقوق کودکان اعلام کردند که طی قرن آینده میلیون‌ها کودک در نتیجه سوء‌تغذیه به عقب ماندگی‌های روانی و جسمی دچار می‌شوند.

"صندوق نجات کودکان" در بررسی جدیدی اعلام کرد که به رغم تعهد رهبران جهان مبنی بر ریشه‌کن کردن تمام انواع سوءتغذیه تا سال ۲۰۳۰ میلادی میلیون‌ها کودک همچنان طی یک قرن آینده از مشکلات جسمی و روانی ناشی از سوءتغذیه رنج خواهند برد.

"رابرتو کابررا" از اعضای این صندوق در گواتمالا گفت: سوءتغذیه موضوع اضطراری روز است. تغذیه مناسب با موضوع مرگ و زندگی ارتباط دارد چرا که ۴۵ درصد مرگ و میر کودکان زیر پنج سال با سوءتغذیه مرتبط است.

پیش بینی این موسسه نشان می‌دهد با روند فعلی تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۱۲۹ میلیون کودک به سوء تغذیه دچار خواهند بود و معضل سوء تغذیه در کودکان بیش از ۵۰ کشور جهان تا قرن آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

یافته‌های بدست آمده توسط این موسسه خیریه نشان می‌دهد در روند کنترل سوء تغذیه کودکان جهان بخصوص در آفریقای سیاه و جنوب آسیا پیشرفت کوچکی بدست آمده است. همچنین آمار سوء تغذیه کودکان از سال ۲۰۰۰ در ۱۳ کشور از جمله گینه نو و اریتره افزایش یافته است.

به گزارش روزنامه گاردین، در سطح جهان از سال ۱۹۹۰ میزان سوء تغذیه کودکان حدود یک سوم کاهش یافته هر چند این پیشرفت کاملا منحرف شده و گروه‌های خاصی بیش از دیگران در معرض ناامنی غذایی هستند.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج