۳۶۵۴۶۶
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

خواندنی ها با برترین ها (۹۰)

در این شماره از خواندنی ها با رمانی از آرتو پاسیلنیا نویسنده ی فنلاندی، تاریخ یک فرقه مهم در تاریخ اسلام: کیسانیه، تاریخ فلسفه راتلج دوره ایدئالیسم آلمانی و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رمانی از آرتو پاسیلنیا نویسنده ی فنلاندی، تاریخ یک فرقه مهم در تاریخ اسلام: کیسانیه، تاریخ فلسفه راتلج دوره ایدئالیسم آلمانی و... آشنا شوید.

سال خرگوش

  • آرتو پاسیلینا
  • ترجمه ی فرناز تیمورازف
  • کتاب سرای نیک
  • چاپ اول: ۹۵

خواندنی ها با برترین ها (90)

کتاب های پاسیلینا بازتابی از زندگی روزمره ی فنلاند و اغلب زندگی مردهای روستایی میان سال این کشور است. زبان صریح، بی پیرایه و شوخ و شنگ او دربسیاری از داستان هایش، نمایانگر نوعی رندی در کلام است که سبک «پیکارسک» را تداعی می کند رمان هایش روایتی واقع گرا دارند و ساختاری اتفاقی و تصادفی و شکل گرفته از ماجراهایی هستند که به دلیل وجود شخصیتی واحد، یک پارچه و منسجم جلوه می کنند. لحن هجوآمیزش برای خواننده جذابیتی تاثیرگذار دارد.

در رمان «سال خرگوش» که آن را رمانی به سبک مدرن می دانند، روزنامه نگار شغلش را رها می کند و در جستجوی زندگی واقعی و ارزش های راستین و برای مقابله با پوچی و بی معنایی زندگی مدرن، رهسپار جنگل های فنلاند می شود. نارضایتی کارلو واتانن، قهرمان داستان، روز به روز از زندگی قبلی اش بیشتر می شود و دست کشیدن او از زندگی مدرن و پناه بردن به جنگل، به معنای فرار از اجتماع است.

پاسیلینا در کتاب هایش جامعه یا سیاست را به طور مستقیم مورد خطاب قرار نمی دهد و همه ی موارد را با طنز بیان می کند. همین امر باعث می شود خواندن کتاب سهل و لذت بخش باشد و درک آن مشکل...


کیسانیه؛ تاریخ، ادبیات

  • وداد القاضی
  • ترجمه ی احسان موسوی خلخالی
  • کتاب رایزن
  • چاپ اول: 95

خواندنی ها با برترین ها (90)

«کیسانیه؛ تاریخ، ادبیات» پژوهشی در تاریخ اسلام است که به فرقه ی کیسانیه می‌پردازد؛ فرقه‌ای که نام آن با مختار ثقفی و قیام او پیوند خورده است و به چند علت، جایگاهی ویژه در تاریخ اندیشه ی دینی‌اسلامی دارد؛ نخستین فرقه‌ای است که در قرن نخست هجری به صحنه ی حوادث جهان اسلام پای نهاد؛ نخستین فرقه‌ای است که ایده «مهدی منتظر» را پرورش داد و برای آن مصداق مشخص کرد و از اصلی‌ترین کانون‌های غلو است. این پژوهش تلاش کرده تا با اتکا به منابع متقدم، روند تطور این فرقه را شناسایی کند.

وداد القاضی، نویسنده این کتاب، استاد بازنشستۀ دانشگاه شیکاگو، سرویراستار دایره‌المعارف قرآن و عضو شورای علمی دایره‌المعارف اسلامی ‎ (دانشگاه پرینستون) است.


تاریخ فلسفه راتلج عصر ایده آلیسم آلمانی (جلد6)

  • گروه نویسندگان
  • ترجمه ی حسن مرتضوی
  • نشر چشمه
  • چاپ اول: 95

خواندنی ها با برترین ها (90)

آغاز سده ی نوزدهم حاکی از یکی از غنی ترین و هیجان انگیزترین غلیان های انرژی و استعداد فلسفی بود و شاید حتی با دوره ای قابل مقایسه باشد که ظهور سقراط، افلاطون و ارسطو انجامید. عظمت انقلابی که امانوئل کانت در فلسفه برپا کرد، بنا بر ارزیابی خود او، با انقلاب کوپرنیکی سده های میانه را به پایان رساند، قابل مقایسه است. جنبشی که کانت ایجاد کرد، یعنی دیالکتیک پرشتاب و اغلب ستیزه جوی «ایده آلیسم آلمانی» الهام بخش برخی از خلاق ترین فیلسوفان دوران جدید هگل و آرتور شوپنهاور بود،...

مجموعه‌ی «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» به ترتیب زمانی به بررسی تاریخ فلسفه‌ی غربی از آغازگاه‌های آن در سده‌ی ششم پیش از میلاد تا دوران کنونی می‌پردازد. در این مجموعه تمامی تحولات عمده‌ی فلسفی عمیقا بحث می‌شود. قسمت بیشتر این مجلدات به افرادی اختصاص داده شده که عموما از فیلسوفان بزرگ تلقی می‌شوند. اما چهره‌های کم‌اهمیت‌تر فراموش نشده‌اند و همراه با آن‌ها ده جلد تاریخ حاضر شامل اطلاعات پایه‌ای و انتقادی درباره‌ی فیلسوفان مهم گذشته و حال است.


لی لا

  • مریلین رابینسون
  • ترجمه ی مرجان محمدی
  • نشر قطره
  • چاپ اول: 95

خواندنی ها با برترین ها (90)

مريلين رابينسون، برنده ي جايزه ي پوليتزر براي رمان گيلياد، جايزه ي بنياد همينگوي براي رمان خانه داري و جايزه ي اورنج براي رمان خانه، اين بار با داستان لي لا به شهر کوچک و خيالي گيلياد در آيووا برمي گردد. داستان با دزديده شدن لي لا در کودکي آغاز مي شود. او تحت حمايت زني بي پناه و سرگردان روزگار مي گذراند و سرانجام از کليساي عاليجناب جان ايمز سر درمي آورد.

رابينسون داستان عشق کشيش به لي لا را با ظرافتي بي نظير تعريف مي کند. ـ مريلين رابينسون يکي از بزرگترين رمان نويسان معاصر است. ساندي تايمز :لي لا داستان ژرفانديشي در اخلاقيات و روانشناسي است و با نثر صريح خود ما را با اين واقعيت هراسانگيز رو به رو مي کند که فقر، جهالت و بي پناهي چه بر سر شخصيت انسان ها مي آورد.


چهار کوارتت

  • تی. اس. الیوت
  • ترجمه ی جواد دانش آرا
  • انتشارات نیلوفر
  • چاپ اول: 95

خواندنی ها با برترین ها (90)

چهارکوارتت پس از سرزمین بی‌حاصل، مهم‌ ترین شعر الیوت و البته نه تا اندازه دشوارگوی و دیریاب است. این شعر که ساختار موسیقیایی دارد به گونه‌ ای «کارنامه‌ی» شعری تی. اس. الیوت به شمار می‌رود. در کتاب حاضر علاوه بر ترجمه‌ ی چهار کوارتت، شرح و نقدهای معتبر و روشنگری نیز گنجانده شده که همگی از آثار جاافتاده‌ ی شماری ازبرجسته‌ ترین الیوت‌ پژوهان معاصر گزینش شده اند. اکنون زمان آن رسیده است که الیوت خوانی درست با الیوت‌ پژوهی دقیق به کمال رسد.

«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره ۲۳۰۵۱۴۹۲ تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی و تشکر

    • بدون نام

      سال خرگوش فوق العاده س.خوندنش رو به جامعه کتابخوان توصیه میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج