۳۶۵۶۹۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پایتخت جدید، دقیقه ای هشت میلیون!

می گویند سریال تازه سیروس مقدم و محسن تنابنده با بودجه معادل مختارنامه ساخته می شود.

هفته نامه تماشاگران امروز - علی نیک خواه: می گویند سریال تازه سیروس مقدم و محسن تنابنده با بودجه معادل مختارنامه ساخته می شود.

هفته گذشته سریال «علی البدل» پشت درهای بسته ساختمان «جام جم» توفانی به پا کرد و به خاطر حاشیه هایش خبرساز شد اما افرادی که در ماجرا دخیل بودند، نگذاشتند که خبری از اتفاقات پیش آمده به بیرون درز کند. یک منبع مطلع که اطلاعات محرمانه اش را در اختیار ما می گذارد این بار از رازی پنهانی پرده برداشت و خبر داد که بر سر بودجه سریال «علی البدل» چه کشمکش هایی ایجاد شده است. ماجرا از این قرار است که برآورد بالای سریال «علی البدل» برای چند تن از مدیران تلویزیون سوال برانگیز شده است. مسئولان نظارتی سازمان سه نفر از مدیران را خواسته اند و از آنها پرسیده اند که چرا برای این سریال دقیقه ای هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برآورد در نظر گرفته اید؟ و حالا ادامه ماجرا!

پایتخت جدید، دقیقه ای هشت میلیون!

تولید «علی البدل» با بودجه «مختارنامه»

منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، گفت: «احتمالا این وسط اتفاقاتی افتاده و چیزهایی رد و بدل شده که مدیران حاضر شده اند دقیقه ای هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرارداد ببندند. در حالت معمول خرج سریال ها دقیقه ای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تا سه میلیون تومان است. یک تهیه کننده اگر کلی بالا و پایین برود شاید بتواند به رقم سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم برسد ولی رقم دقیقه ای هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان یک عدد عجیب و غریب است. با این رقم می توان مختارنامه ساخت، نه علی البدل!»

بودجه معمول سریال های ایرانی چقدر است؟

سیروس مقدم کارگردانی است که همیشه سریال هایش با استقبال زیاد مخاطبان مواجه شده. در تعطیلات نوروز و ماه رمضان که ایام طلایی تلویزیون هستند، جای خالی این کارگردان کاملا حس می شد. او، هم زبان کمدی را به خوبی می شناسند و هم می تواند درام های تلخ و تاثیرگذاری بسازد. با این اوصاف عجیب نیست که مدیران سیما بودجه سریال های او را اندکی چرب تر در نظر بگیرند. البته اندکی چرب تر و نه دو و نیم برابر دیگران. شاید به خاطر داغ بودن بحث فیش های نجومی در روزهای اخیر، مسئولان نظارتی صدا و سیما تصمیم گرفته اند که قرارداد سریال «علی البدل» را دوباره بررسی کنند.

درباره اینکه سریال چه سرنوشتی پیدا می کند هم حرف و حدیث های زیادی شنیده می شود. منبع مطلع گزارش ما می گوید: «حسین کرمی، رییس مرکز امور نمایشی سیما جلسه ای گذاشته و گفته از این به بعد برای هیچ سریالی بیشتر از دقیقه ای دو و نیم میلیون تومان نمی دهیم. درباره سریال «علی البدل» هم نمی توانیم دقیقه ای هشت میلیون و ۱۰۰ بدهیم. ما در حد توان مان پول می دهیم و باید بقیه اش را خودتان با اسپانسر جمع کنید.»

بازیگران گران قیمت حذف می شوند؟

منبع مطلع ما در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی برای سریال می افتد، توضیح می دهد: «احتمالا از این به بعد چند نفر از بازیگران گران قیمت مجموعه ها حذف می شوند چون با دستمزدهای پایین نمی توانند کار کنند. فرض کنید شما با کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی به سفر کیش رفته اید. وقتی متوجه می شوید که داخل این کارت دو میلیون تومان است مجبور می شوید با احتیاط بیشتر خرج کنید و ترمز مخارج را بکشید.»

اگر خبر کاهش پرداختی سریال ها درست باشد، باید منتظر تحولات زیادی در سریال سازی تلویزیون مان باشیم. ظاهرا قرار است بودجه پایین بیاید و تعداد سریال ها بیشتر شود. پس از آمدن سرافراز، تلویزیون با مشکل قحطی سریال مواجه شد و در فرصت های طلایی سریال مطرحی برای عرضه نداشت.

برنامه های ترکیبی و گفتگومحور ارزان قیمت جای سریال ها را گرفتند و آنتن، خالی از کارهای نمایشی شد. تصمیم جدید را می توان در راستای پر کردن خلأ موجود ارزیابی کرد. نکته جالب اینکه رقم اعلامی برآورد برای هر سریال، نسبت به پارسال و دو سال پیش کاهش یافته است! این تصمیم در حالی گرفته شده که خرج و مخارج تولید سریال نسبت به گذشته بیشتر شده است.

با این حساب باید منتظر بروز و ظهور بازیگران ارزان قیمت و کنار رفتن باتجربه ها باشیم. این دومینو در حوزه های فیلمنامه نویسی، کارگردانی، تصویربرداری، تدوین و ... هم اتفاق خواهد افتاد و ارزان سازها جای قدیمی ها را خواهند گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج