۳۶۷۴۳۱
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

شکایت از ۹۰ طنز سال یا فرار رو به جلو؟

مسئولان باشگاه پرسپولیس به جای شفاف‌سازی درباره حضور دو بازیکن اوکراینی در این تیم بحث شکایت از یک برنامه تلویزیونی را مطرح کردند که عنوان کردن آن چیزی شبیه طنز سال است.

خبرگزاری فارس: بحث حضور دو بازیکن اوکراینی در تیم فوتبال پرسپولیس هنوز از داغ‌ترین بحث‌های روز فوتبال کشورمان به حساب می‌آید به طوری که بیشتر رسانه‌های ورزشی هنوز روی چرایی حضور این دو بازیکن در بین سرخ‌پوشان پایتخت به بحث و بررسی می‌پردازند اما چیزی که در این میان گم شده صداقتی است که برای جذب این دو بازیکن در نظر گرفته نشده است و به همین دلیل هر از چند گاهی اخبار ضد و نقیضی در خصوص این دو بازیکن به گوش می‌رسد.

برنامه ۹۰ دو شب پیش به بحث ورود عجیب دو بازیکن اوکراینی به پرسپولیس پرداخت و به طرفیت ماجرا فرصت داد تا بتوانند درباره حضور این دو بازیکن صحبت‌هایشان را مطرح کنند اما ترکاشوند معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس روز گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که قصد شکایت از برنامه ۹۰ را دارند و ما رسانه‌ای‌ها نمی‌دانیم این صحبت‌های این فرد را طنز سال بدانیم یا یک فرار رو به جلو چرا که چیزی که در این میان مشخص است این است که این دو بازیکن با اما و اگرهای زیادی با سرخ‌پوشان قرارداد بسته‌اند.

شکایت از 90 طنز سال یا فرار رو به جلو؟

در حالی که قرارداد این دو بازیکن در اوکراین در حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار دلار بوده مشخص نیست چطور با ورود به پرسپولیس این مبلغ رشد صعودی داشته و در حدود ۲۵۰ هزار دلار برای جذب هر کدام از آنها هزینه شده است! موضوع عجیب این است فردی که این دو بازیکن اوکراینی را به ایران آورده در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که به احتمال فراوان رقم ثبت شده در سازمان لیگ واقعی نیست. شاید فاکتور " آقای مامور خرید" بعدها بهتر فاش بشود.

نکته جالب‌تر اینجاست که وقتی پرسپولیس در اوکراین اردو داشت چرا این دو بازیکن که دست بر قضا اوکراینی هم هستند در تمرینات این تیم شرکت نکردند تا برانکو از نظر فنی آنها را مورد ارزیابی قرار دهد؟ چرا این دو بازیکن بدون حتی یک جلسه تمرین با پرسپولیس با این تیم قرارداد بستند؟ چرا قبل از اینکه جواب تست‌های پزشکی این دو اوکراینی بیاید با آنها قرارداد بسته شد؟ چرا تا این دو بازیکن قرارداد نبستند در تمرین سرخ‌پوشان حاضر نشدند؟ همه این سوال‌ها و ابهامات در حالی وجود دارد که مسئولان پرسپولیس به جای پاسخگویی به اخبار عمومی سیاست سکوت و یا فرار رو به جلو را در پیش گرفته‌اند به طوری که علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس در نشست خبری هفته گذشته‌اش به هیچ ابهامی در خصوص این دو بازیکن پاسخ روشن نداد آن هم در حالیکه مدیران قرمز و آبی در حالی از سوی وزارت ورزش تغییر کردند که قرار بود کارها بر اصل شفاف‌سازی استوار باشد.

زیاد بیراهه نمی‌رویم؛ حافظه هواداران پرسپولیس از این دست نمونه‌ها زیاد به خود دیده است. دی‌کارموی کبوترباز (!)، رافائل هپاتیتی، سامبوجوچی پیرمرد و ... همگی از خارجی‌های بی‌کیفیت پرسپولیس بودند که در این سال‌ها به این تیم آمده و همه جور ضرر مالی و حتی امتیازی به این تیم زدند و رفتند تا در نهایت پرسپولیس بماند و تهدیدهای گاه و بیگاه کمیته انضباطی فیفا به جهت شکایت آنان. پس، در این میان باید حق را به رسانه‌ها و هواداران پرسپولیس داد که نگران باشند این دو بازیکن اوکراینی هم یکی دو سال بعد قوز بالای قوز شده و پرونده آنها باعث قطورتر شدن پرونده انضباطی پرسپولیس در فیفا شود. یک نکته مبهم دیگر اینجاست که چرا باید با بازیکنان چاق و به احتمال فراوان بی‌کیفیت قرارداد دو ساله بسته شود؟
شکایت از 90 طنز سال یا فرار رو به جلو؟

از طرف دیگر ترکاشوند در حالی صحبت از شکایت از برنامه 90 می‌کند که جعفر کاشانی رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس انجام شکایت علیه برنامه 90 را مناسب نمی‌داند و این نشان می‌دهد که تصمیمات در این باشگاه با خرد جمعی گرفته نمی‌شود و هر کسی برای خود سیستمی را پیاده می‌کند. شاید باید نهادهای نظارتی (که به حضور دو بازیکن اوکراینی در پرسپولیس ورود کرده‌اند) با جدیت و حساسیت بیشتری به پرونده این دو بازیکن جنجالی ورود کنند تا در این میان نه پول بیت‌المال هدر برود و نه اینکه راه را بر جوانان مستعد ایرانی که مترصد فرصتی برای پیشرفت هستند بسته شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استقلال سروره

    • بدون نام

      عزیزم همه چی معلومه پول پول پول پول.

    • بدون نام

      نود یه برنامه مردمیه، شکایت کنن، به ضرر خودشون تموم میشه.

    • بدون نام

      کاش این نهادهای نظارتی بتونن کاری بکنن تا ما هوادارای پرسپولیس از دست ترکاشوند راحت بشیم تا کی باید دلالی وهدر دادن پول بیت المال ادامه داشته باشد الان سه هفتست که این اوکراینیهای چاق تو لیست هستن وجوونایی مثل زاهدی والوان زاده بیرون هستن دلیلشم کسی نمیدونه

    • زهرا

      نودانگشت کوچیکه پرسپولیس هم نمیشه یه بار عادل ...سوالش درباره پرسپولیس نباشه اون موقه امار نظرسنجی دیدن داره شاید 3هزارنفرشرکت کنن هههههههههه عادل یادت باشه برانکو سرورته

    • amir

      واقعا برای فردوسی پور متأسفم که تاب دیدن پرسپولیس و تو صدر جدول نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج