جاباما
۳۶۸۲۷
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

پذیرش دانشجوی دکتری پولی در پزشکی

معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از برنامه های این وزارتخانه برای پذیرش دانشجوی پولی در دوره های مازاد ظرفیت دانشگاههای علوم پزشکی در مقطع دکتری و براساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر: معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از برنامه های این وزارتخانه برای پذیرش دانشجوی پولی در دوره های مازاد ظرفیت دانشگاههای علوم پزشکی در مقطع دکتری و براساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور خبر داد.

محمد علی محققی از بررسی پذیرش دانشجویان پولی در دوره های مازاد ظرفیت در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری توسط دانشگاهها خبر داد و اظهار داشت: براساس تصمیم شورای گسترش دانشگاهها، برای پذیرش دانشجویان در این دوره ها، باید استانداردهای فضای آموزشی و نسبت استاد به دانشجو رعایت شود.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه دوره های مازاد ظرفیت دانشگاههای علوم پزشکی با دوره های معمولی تفاوت ماهوی ندارد، ادامه داد: پذیرش دوره های مازاد ظرفیت، مصوب قانون برنامه پنجم توسعه است که در دانشگاههای علوم پزشکی کشور به تدریج اجرایی می شود.

دکتر محققی با اشاره به تلاش وزارت بهداشت برای به عمل رساندن زمینه تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به صورت مازاد ظرفیت و به صورت قانونی تصریح کرد: طرح جذب و پذیرش دانشجویان مازاد ظرفیت و پولی برای دوره های دکتری (PHD) نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در همین حال شرایط و جزئیات پذیرش دانشجویان پولی و مازاد ظرفیت در مقطع کارشناسی نیز از طریق کنکور سراسری سال ۹۲ و اطلاعیه های سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

محققی با تاکید براینکه پذیرفته شدگان دوره های مازاد ظرفیت دانشگاههای علوم پزشکی از ترم دوم سال تحصیلی ۹۱-۹۲ و براساس شهریه های مدنظر تحصیلات خود را آغاز خواهند کرد، افزود: اولویت پذیرش پولی در دانشگاههای علوم پزشکی فعلا با تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد است.

وی با بیان اینکه ۵۱ رشته کارشناسی ارشد به صورت قانونی می توانند در ظرفیت مازاد دانشگاههای علوم پزشکی پذیرش شوند اظهار داشت: ایجاد دوره های تحصیلات تکمیلی به صورت مازاد مرهون سیستم، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و فضای آموزشی است که براین اساس دانشگاهها باید آمادگی خود را برای پذیرش دانشجویان مازاد ظرفیت اعلام کنند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان اینکه با جمع بندی مجموع پیشنهادها، شرایط پذیرش دانشجوی پولی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای علوم پزشکی برای داوطلبین اعلام خواهد شد، ادامه داد: سقف ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان پولی حدود ۶ هزار نفر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دود برشما
      من دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته میکروبیولوژی و کارشناسی زیست شناسی هستم.30 سالمه و مشکل نظام وظیفه هم ندارم.
      آیا راهی هست که باتوجه به شرایطم وعلاقه بسیار به رشته پزشکی بتونم دراین رشته ادامه تحصیل بدم.
      باسپاس فراوان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج