جاباما
۳۶۸۹
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

در یک مدرسه آنلاین، عکاسی بیاموزید

به دور و بر خود نگاه کنید، شیوه زندگی و علایق مردم را از تحصیل‌کرده‌ها تا آدم‌هایی با کار یدی از نظر بگذرانید، روزمرگی و تلاش برای کسب عایدی و هزینه‌های زندگی چنان بیشتر مردم جامعه ما را درگیر کرده است که زندگی بیشتر مردم جامعه‌مان کاملا تک‌بعدی و کم‌ژرفا شده است.

ما کمتر فرصت می‌کنیم که مهارت‌هایی در ابعاد دیگر پیدا کنیم و دل‌مشغولی‌هایی جدی بیابیم که روحمان را التیام دهد و آنی ما را از روتین‌های زندگی جدا کند.

بسیاری از ماها اگر سر سوزن ذوقی داشته باشیم، از عملی کردن و پرورش دادن استعدادهایمان باز می‌مانیم، چرا که نه شهامت دنبال کردن جدی کردن این استعدادها را داریم و نه فرصت و انرژی لازم را برای تمرکز بر کاری دیگر داریم.

اما شاید اینترنت بتواند این شرایط را دگرگون کند. اگر کسی از شما بپرسد که اینترنت چه فواید و کاربردهایی دارد، به احتمال فراوان در یکی دو جمله اول عبارت‌های زیر را از دهانتان خواهد شنید: دسترسی به اطلاعات، آموختن، یادگیری.

بله! هر کس به تناسب تحصیلات و علایقی که دارد می‌تواند با جستجویی ساده، به دریایی عظیمی از اطلاعات متصل شود. در این میان، سایت‌های و سرویس‌های متعددی هم به صورت اختصاصی کوشیده‌اند که به صورت مجازی شرایط کلاس‌ها درسی را شبیه‌سازی کنند تا یک کاربر بتواند به صورت منسجم و نظام‌مند از سطح پایه و مقدماتی در مورد یک موضوع خاص آموزش ببیند و مهارت پیدا کند.

چند سال قبل در مورد i Tunes U برایتان نوشتم، سرویسی از اپل که به کمک آن می‌شد به دوره‌های درسی از پزشکی و ادبیات گرفته تا اقتصاد و جامعه‌شناسی را از دانشگاه‌های معتبر دنیا دسترسی پیدا کرد، آنها را دانلود کرد و از آنها بهره برد.

وقتی آن پست را می‌نوشتم، متأسف بودم که چرا در ایران و در وب فارسی کمتر شاهد تلاش‌هایی از این دست هستیم، چرا باید اینترنت برای بسیاری تنها جنبه وقت‌گذرانی و سرگرمی‌سازی داشته باشد و چرا با توجه به کیفیت اینترنت در ایران نمی‌توانیم از دوره‌های درسی آنلاین، حتی به زبان فرنگی استفاده کنیم.

خوشبختانه مدتی است که شاهد هستیم در وب فارسی هم تلاش‌هایی در زمینه برگزاری کلاس‌های مجازی در حال شکل‌گیری است. یکی از کلاس‌های آنلاینی که به تازگی شکل گرفته، مدرسه آنلاین سایت عکاسی است. از به راه افتادن این آموزشکده آنلاین بسیار خوشحال شدم.

در یک مدرسه آنلاین، عکاسی بیاموزید


شخصا مدت‌هاست که به دنبال یاد گرفتن اصول پایه‌ای عکاسی بوده‌ام و چند بار واقعا مشتاق شده‌ام به دانلود ای بوک‌ها یا پیدا کردن کتاب‌هایی به زبان فارسی، اندکی با عکاسی آشنا شوم. اما همیشه وقتی فتوبلاگ‌های خوب ایرانی را نگاه می‌کنم، رسیدن به مهارت‌های عکاسی در آن سطح، برایم بسیار دور از دسترس می‌نماید.

اما تصدیق کنید که هیچ چیز جای یک کلاس را نمی‌گیرد. بله! با کمی جستجو در اینترنت می‌توان به مقالات بسیار خوبی در زمینه عکاسی دست پیدا کرد، اما مسلما درس آنلاین به این دست مقالات تفاوت بسیاری دارد.

در کلاس‌های آنلاین سایت عکاسی، محیط یک کلاس واقعی به صورت آنلاین شبیه‌سازی می‌شود یعنی مدرس عملا تک‌تک شاگردانش را می‌شناسد و بر کار آنها نظارت می‌کند، از پایه و به صورت درس به درس آموزش آنها را برعهده می‌گیرد، از آنها امتحان می‌گیرد و به سؤالاتشان پاسخ می‌دهد. شیوه ارائه درس هم به صورت چندرسانه‌ای است. به علاوه در پایان هر دوره، به هنرآموز گواهی شرکت به صورت PDF‌ داده می‌شود.

در یک مدرسه آنلاین، عکاسی بیاموزید

درس‌هایی که در حال حاضر در مدرسه آنلاین سایت عکاسی ارائه می‌شوند، اینها هستند:


  • مبانی عکاسی دیجیتال
  • فتوشاپ برای عکاسان، دوره مقدماتی
  • پردازش فایلهای خام RAW
  • عکاسی HDR دوره مقدماتی
  • عکاسی HDR دوره پیشرفته
  • دیستورشن‌ها و خطاهای اپتیک در عکاسی و روش اصلاح آنها

البته به زودی دوره‌های درسی دیگری هم شروع خواهند شد.

مروری مختصر بر مدرسه آنلاین عکاسی، نشان می‌دهد که برای برپایی آن تلاش‌های زیادی صورت گرفته و انرژی زیادی صرف شده است. مسلما باید وقت زیادی برای نوشتن مطالب درسی و مرتب کردن آنها، افزودن فایل‌های چندرسانه‌ای، طراحی سؤالات کوییز، طراحی سایت و سیستم ارائه محتوای آن گذاشته شده باشد.

بله! مدرسه آنلاین عکاسی رایگان نیست و شما باید مبالغی برای شرکت در هر دوره بپردازید. اما اگر نظر من را بخواهید این مبالغ در مقابل هزینه‌ و انرژی و زمانی که برای شرکت در کلاس‌های غیرآنلاین صرف می‌کردید، بسیار کم و جزئی هستند.

در یک مدرسه آنلاین، عکاسی بیاموزید

مثلا تصور کنید که برای یادگیری مبانی عکاسی عکاسی دیجیتال بخواهید در کلاسی شرکت کنید. اول باید کلاس مناسب و باکیفیت را پیدا کنید، بعد باید ببینید که زمان برپایی آن کلاس با زمان کلاس‌های دانشگاه یا زمان کاری شما تداخل نداشته باشد. دست آخر بعد از پرداخت شهریه باید برای شرکت در هر کلاس، مدت زیادی در ترافیک باشید. تازه همه اینها در صورتی است که در شهر بزرگی باشید که چنین کلاس‌هایی عملا وجود داشته باشند!

یکی از مزایای این کلاس آنلاین این است که بدون دغدغه زمانی، هز زمانی که که اراده کردید، می‌توانید ثبت‌نام کنید و بر خلاف کلاس‌های آفلاین، با این نگرانی مواجه نیستید که ممکن است مهلت ثبت‌نام در یک کلاس به پایان برسد، ۲۴ ساعت بعد از ثبت‌نام هم می‌توانید به درس‌های روی فضای وب دسترسی داشته باشید.

امیدوارم که در آینده نزدیک شاهد کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مشابهی باشیم. مثلا من خیلی علاقه‌مندم کلاس‌های آنلاینی در زمینه آشنایی مقدماتی با موسیقی کلاسیک، سبک‌های نقاشی، زبان‌های خارجی، داستان‌نویسی و شعر را ببینم و در همین وبلاگ به شما معرفی کنم.


منبع: ۱pezeshk

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

در یک مدرسه آنلاین، عکاسی بیاموزید



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابراهيم سپهري راد

      با سلام و خسته نباشيد
      من عكاسي دارم
      از سايتي كه جهت اموزش عكاسي معرفي كرده ايد بسيار ممنون و خوشحال شدم
      براي ثبت نام در اين كلاسها هر چه قدر از طريق سايت شما تلاش كرده ام به نتيجه اي نرسيدام لطفا راهنماييم كنيد

    • ابراهيم سپهري راد

      با سلام و خسته نباشيد
      من عكاسي دارم
      از سايتي كه جهت اموزش عكاسي معرفي كرده ايد بسيار ممنون و خوشحال شدم
      براي ثبت نام در اين كلاسها هر چه قدر از طريق سايت شما تلاش كرده ام به نتيجه اي نرسيدام لطفا راهنماييم كنيد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج