جاباما
۳۶۹۵۰۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

دیلی نیوز:

۵۰۰ روز جنگ در فقیرترین کشور عربی

یمن بیش از ۵۰۰ روز در آتش جنگ می سوزد و جامعه جهانی به رنج مردم این کشور اعتنایی نمی کند.

خبرگزاری ایرنا: یمن بیش از ۵۰۰ روز در آتش جنگ می سوزد و جامعه جهانی به رنج مردم این کشور اعتنایی نمی کند.

روزنامه انگلیسی زبان دیلی نیوز مصر روز شنبه در گزارشی، نقطه نظرات «ماتیوس فون هاین» مفسر آلمانی را بازتاب داد و نوشت: اعتبار آمریکا و اروپا به واسطه این بی اعتنایی از بین می رود.

در این گزارش آمده است: ثروتمندترین کشور جهان عرب از 26 مارس 2015 فقیرترین کشور عربی را بمباران و با خاک یکسان کرد، روندی که هیچ واکنشی از سوی جهان خارج به همراه نداشت.

آنچه اوضاع را بدتر می کند، این است که عربستان به تنهایی وارد این تجاوزگری نشد، بلکه هدایت ائتلافی از ۹ کشور را در دست داشت و از حمایت لجستیکی آمریکا و انگلیس برخوردار شد.

هر چند درگیری ها در یمن قدیمی تر از 500 روز گذشته است، اما وخامت گسترده اوضاع انسانی در این کشور قطعا به واسطه حملات هوایی ائتلاف نظامی سعودی به وقوع پیوست.

ابعاد رنج مردم در این کشور ۲۵ میلیون نفری، فجیع است. بیش از شش هزار نفر از آغاز درگیری ها کشته، ۱۵ میلیون نفر به کمک های انسانی محتاج، ۳ میلیون نفر در داخل یمن آواره و یک میلیون و ۵۰۰ هزار کودک دچار سو تغذیه شدند، ضمن این که زیرساخت های یمن تا حد زیادی از بین رفت و مدارس، بیمارستان ها و اردوگاه های آوارگان نیز بمباران شد.

در این میان، صرفا گروه های افراطی و تروریستی همچون القاعده و شاخه یمنی داعش از این ناآرامی و بلوا نفع بردند.

جامعه جهانی زمانی که ائتلاف سعودی بمب های خوشه ای ممنوعه را بر سر مردم یمن فرو ریخت، روی خود را به طرف دیگری برگرداند و عربستان با تهدید سازمان ملل به قطع تامین مالی برنامه های این سازمان، به این نهاد حق السکوت داد.

این هشدار از طرف ریاض پس از آن داده شد که دبیر کل سازمان ملل نام عربستان را در فهرست کشورهایی قرار داد که کودکان را می کشند و از آنها به عنوان سرباز استفاده می کنند، اما در نهایت بان کی مون نیز در برابر تهدید سعودی ها تاب نیاورد و نام عربستان را از این فهرست بیرون کشید.

در همین حال، گزارشی که از طرف سازمان ملل منتشر شد، نشان داد که ائتلاف سعودی مسئول کشته شدن بیش از ۶۰ درصد از کودکان یمنی است.

اما عربستان توانست از نفوذ خود بر شورای حقوق بشر سازمان ملل استفاده کند تا تحقیقات در زمینه موارد نقض حقوق بشر از سوی این کشور در یمن را عقیم گذارد.

هفته گذشته نیز جدیدترین تلاش ها برای یافتن یک راهکار دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران در یمن به جایی نرسید. اما حملات هوایی و بمباران های ائتلاف سعودی از سر گرفته شد، حملاتی که به ظاهر در طول مذاکرات صلح یمن در کویت متوقف شده بود و یکبار دیگر این غیر نظامیان بودند که قربانی این حملات شدند.

در این میان، آمریکا به جای این که بر عربستان فشار آورد، با فروش تسیلحات بیشتر و خودروهای نظامی به ریاض موافقت کرد.

شرکت های اسلحه سازی آلمان نیز به این افراط گرایی تسلیحاتی عربستان دامن زدند و صادرات سلاح آلمانی به ریاض افزایش یافت.

ماتیوس فون هاین در پایان نوشت: حال حداقل کاری که آلمان می تواند و باید انجام دهد تا وجهه جهانی اش را حفظ کند، این است که همه نوع صادرات سلاح به عربستان را متوقف کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج