۳۶۹۸۸۵
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

کارخانه کرم سازی در منزل

چگونه در خانه بهترين مرطوب‌كننده‌ها را بسازيد

با راهکارهای خانگی در خانه خود و بادستان‌تان کرم‌هایی با خواص مرطوب‌کنندگی بسازید و علاوه بر اینکه از خواص آنها بهره‌مند می‌شوید و رطوبت را به پوست خود هدیه می‌‌دهید، لذت کرم ساختن با دستان خودتان را هم تجربه کنید.

مجله سیب سبز: رطوبت کافی نقش مهمی در سلامت پوست دارد، خشکی پوست می‌تواند پوست شما را چروک کند و جوانی را از چهره شما برباید. قصد نداریم به شما توصیه کنیم که به داروخانه بروید و در قبال پرداخت مبلغی پول انواع کرم‌مرطوب‌کننده را بخرید، ما در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه می‌توانید با راهکارهای خانگی در خانه خود و بادستان‌تان کرم‌هایی با خواص مرطوب‌کنندگی بسازید و علاوه بر اینکه از خواص آنها بهره‌مند می‌شوید و رطوبت را به پوست خود هدیه می‌‌دهید، لذت کرم ساختن با دستان خودتان را هم تجربه کنید.
ماسك مرطوب‌كننده

مواد لازم: يك كاسه، آووكادو، تخم‌مرغ، سركه سيب، چنگال

روش تهيه: يك آووكادو تازه را به ۴ قسمت مساوي تقسيم كنيد و يك قسمت را به خوبي در يك كاسه بكوبيد، سپس با استفاده از يك چنگال اين ميوه كوبيده شده را بزنيد تا به شكل چسب درآيد. سپس زرده و سفيده يك تخم‌مرغ را از هم جدا كرده و فقط زرده را به آووكادو كوبيده‌شده اضافه كنيد. بعد به اين مخلوط يك تا ۲ قاشق غذاخوري سركه سيب اضافه كنيد و مخلوط را خوب به هم بزنيد تا كاملا به شكل چسبي نرم شود. حالا با دست‌هاي‌تان لايه‌اي نازك از اين مخلوط چسبي‌شكل را روي صورت‌تان بماليد؛ بهتر است اين ماسك را زير چشم و ابرو نماليد. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقيقه صبر كنيد تا ماسك روي صورت‌تان بماند يعني تا زماني كه ماسك كاملا روي پوست خشك شود، حالا با آب گرم صورت را آب بكشيد.
چگونه در خانه بهترين مرطوب‌كننده‌ها را بسازيد
مرطوب‌كننده پروتئينه
مواد لازم: يك زرده تخم‌مرغ، يك فنجان شير

روش تهيه: زرده تخم‌مرغ را با شير مخلوط كنيد و خوب هم بزنيد تا حالت چسبي پيدا كند. اين مخلوط را در يك شيشه بريزيد؛ مي‌توانيد آن را براي مدتي طولاني در يخچال قرار دهيد، حالا شما يك كرم مرطوب‌كننده سرشار از پروتئين براي صورت‌تان داريد.
چگونه در خانه بهترين مرطوب‌كننده‌ها را بسازيد
مرطوب‌كننده عميق

مواد لازم: يك قاشق غذاخوري عسل، يك قاشق غذاخوري، روغن نارگيل، يك قاشق چاي‌خوري آبليمو

روش تهيه: اين مواد را به خوبي با هم مخلوط كنيد سپس به پوست بماليد و بگذاريد حداقل 30 دقيقه روي پوست‌تان بماند، اگر صبر كنيد كه اين كرم تا چندين ساعت روي پوست‌تان بماند تاثير بيشتري مي‌گذارد؛ سپس با آب گرم صورت‌تان را بشوييد. اين كرم براي پوست‌هاي خيلي خشك بسيار مناسب است. باقيمانده اين مخلوط را مي‌توانيد تا چندين روز در يخچال نگهداري كنيد.
چگونه در خانه بهترين مرطوب‌كننده‌ها را بسازيد

مرطوب‌كننده‌اي براي انواع پوست‌ها

مواد لازم: ۲ قاشق غذاخوري ماست، يك‌ونيم قاشق چاي‌خوري عسل، نصف ليموترش، يك سفيده تخم‌مرغ

روش تهيه: آب ليموترش را بگيريد، سپس سفيده تخم‌مرغ را آنقدر بزنيد تا كاملا پف كند، حالا تمام اين مواد را به خوبي مخلوط كنيد و آنقدر هم بزنيد كه به شكل كرم در بيايد، سپس اين كرم را به صورت و گردن‌تان بماليد و حدود 10 تا 15 دقيقه صبر كنيد و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشوييد.
چگونه در خانه بهترين مرطوب‌كننده‌ها را بسازيد
نرم‌كننده و مرطوب‌كننده‌ پاها

مواد لازم: روغن كنجد، موم عسل، اسانس نعناع، اسانس ليموترش

روش تهيه: درون يك قابلمه آب بريزيد و روي اجاق بگذاريد تا گرم شود سپس در يك قابلمه يا ظرف كوچك‌تر ۳ قاشق غذاخوري روغن كنجد بريزيد و درون اين آب بگذاريد تا به‌طور غيرمستقيم حرارت ببيند، بعد از چند دقيقه كه روغن گرم شد، كمتر از ۲ قاشق غذاخوري موم عسل به آن اضافه كنيد و همچنان به‌طور ملايم به اين مخلوط حرارت دهيد. صبر كنيد تا موم كاملا درون روغن ذوب شود، سپس از روي حرارت برداريد و چند دقيقه زمان دهيد تا مخلوط كمي خنك شود.
سپس در يك ظرف دربسته يك قطره اسانس ليموترش و ۱۰ قطره اسانس نعناع بريزيد و بعد روي آن اين مخلوط را افزوده و شيشه را تكان دهيد تا حسابي با هم مخلوط شوند. اگر پوست شما نرمال است توصيه مي‌كنيم مقدار كمي از اين مخلوط را قبل از خواب شبانه به پاهاي‌تان بماليد و بگذاريد تا صبح بماند، اگر پوست شما خيلي خشك است يك لايه ضخيم از اين مخلوط را روي پاها بماليد، جوراب بپوشيد و بگذاريد تمام طول شب روي پاهاي‌تان بماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج