جاباما
۳۶۹۸۹۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تکنولوژی فرمول یک در هایپرکار استون مارتین

خودروهای فرمول وان امروزی در واقع انقلابی در صنعت خودروسازی محسوب می شوند. این خودروها با مهندسی پیچیده ی خود می توانند در کمتر از ۲.۵ ثانیه به ۹۶ کیلومتر در ثانیه برسند، به راحتی به سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت در مسیرهای مستقیم دست یابند و پیچ ها را با سرعتی ۵ برابر بیشتر از گران قیمت ترین خودروهای خیابانی طی کنند.

وب سایت دیجیاتو - حمید رضا زنگنه: خودروهای فرمول وان امروزی در واقع انقلابی در صنعت خودروسازی محسوب می شوند. این خودروها با مهندسی پیچیده ی خود می توانند در کمتر از ۲.۵ ثانیه به ۹۶ کیلومتر در ثانیه برسند، به راحتی به سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت در مسیرهای مستقیم دست یابند و پیچ ها را با سرعتی ۵ برابر بیشتر از گران قیمت ترین خودروهای خیابانی طی کنند.
تکنولوژی فرمول یک در هایپرکار استون مارتین

پیشرانه این خودروها 16 هزار دور در دقیقه دور می خورد تا بتواند این سرعت و شتاب را برای خودروی فرمول وان محقق سازد. حال فرض کنید خودرویی خیابانی با پیشرانه ای با تکنولوژی مشترک با خودروهای فرمول وان تولید شود.

کمپانی آستون مارتین با همکاری مهندسان تیم فرمول وان ردبول RedBull خودرویی استثنایی را تولید کرده که از تکنولوژی خودروهای فرمول وان بهره می برد.

دیگر نام سوپراسپرت برای این خودرو کافی نیست بلکه باید این خودروی سریع را هایپرکار HyperCar به نامیم، بلکه چنین نامی لایق این راکت زمین به زمین آستون مارتین باشد.

تکنولوژی فرمول یک در هایپرکار استون مارتین

این خودروی مفهومی که با نام AM-RB ۰۰۱ شناخته می شود توسط طراحان برجسته فرمول وان طراحی شده است.

آقای Adrian Newey و Marek Reichman در طراحی این خودرو اصول آیرودینامیکی خودروهای فرمول وان را رعایت کرده اند تا بتوانند مقاومت هوا را کم کنند.

طراحی این خودرو به گونه ای است که بدنه این خودرو هرچه بیشتر شبیه خودروهای فرمول وان شود تا بتواند تحمل فشارهای وارده و قدرت سرسام آور پیشرانه را داشته باشد.

تکنولوژی فرمول یک در هایپرکار استون مارتین

البته اطلاعات زیادی در مورد مشخصات فنی این خودرو اعلام نشده و تنها مشخصاتی که در دسترس است، استفاده از پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی است که توان تولید ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

با وجود وزن ۱۰۰۰ کیلوگرمی آن نسبت وزن به قدرت این خودرو یک به یک می شود که برای خودرویی اسپرت نسبتی عالی است، هرچند که این رقم هنوز با نسبت ۰.۶ کیلوگرم برای هر اسب بخار یک خودرو فرمول یک فاصله ای چشمگیر دارد.

تکنولوژی فرمول یک در هایپرکار استون مارتین

در صورت تولید، این خودرو قیمتی برابر با ۲ تا ۳ میلیون دلار خواهد داشت. این خودروی خاص پُلی بین خودروهای فرمول وان و خودروهای معمولی است. هرچند باید منتظر ماند و دید که این خودرو می تواند در سرعت و شتاب سریعتر از بوگاتی شیرون ظاهر شود یا خیر.

بنابراین شاید دیگر راندن یک خودروی فرمول وان برای رانندگان غیر حرفه ای، آرزویی دست نیافتنی نباشد. البته با وجود قیمت بالای این خودرو فقط مولتی میلیاردرها شانس سواری با آن را خواهند داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج