جاباما
۳۷۰۲۶۸
۵۲۳۴
۵۲۳۴
پ

ورزش کردن زیر آفتاب سوزان خطرناک است؟

ورزش کردن زیر آفتاب سوزان می تواند خطرناک باشد. با گرم شدن هوا باید تغییراتی در ورزش خود ایجاد کنید تا دچار مشکلاتی نظیر گرمازدگی، سنکوپ گرما، گرفتگی عضلات بر اثر گرما و یا حتی سکته نشوید.

وب‌سایت بدونیم: ورزش کردن زیر آفتاب سوزان می تواند خطرناک باشد. با گرم شدن هوا باید تغییراتی در ورزش خود ایجاد کنید تا دچار مشکلاتی نظیر گرمازدگی، سنکوپ گرما، گرفتگی عضلات بر اثر گرما و یا حتی سکته نشوید. دفعه بعد که خواستید در گرما ورزش کنید این نکات کلیدی را که پزشکان توصیه می کنند را حتما مد نظر داشته باشید.

نشانه های بیمار شدن توسط گرما را بشناسید

ورزش کردن زیر آفتاب سوزان خطرناک است؟

اگر می خواهید در هوای گرم سالم ورزش کنید باید با نشانه های بیمار شدن توسط گرما آشنا شوید.

از کنار نشانه هایی مانند سردرد در بازی بسکتبال و یا احساس ضعف و خستگی در حال دویدن طوری که گویا شب گذشته نخوابیده اید ساده است اما ممکن است وضعیتتان از آنچه می بینید جدی تر باشد.

سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و خستگی همه نشانه هایی هستند که خبر از گرمازدگی می دهند.

گیجی شدید و سیاهی رفتن چشم ها هر دو نشانه های گرمازدگی هستند که این حالت بسیار جدی ،حتی کشنده است و نیازمند رسیدگی هرچه سریعتر است.

اگر حس کردید دچار گرمازدگی شده اید، هر کاری که می کردید را متوقف کنید و هرچه سریعتر به سایه و یا جایی که هوایی خنک دارد بروید. تمام لباس های اضافه را در بیاورید به پشت روی زمین دراز بکشید و پاها را بالا بگیرید. به خوبی آب بدن را تامین کنید و قبل از اینکه دوباره ورزش کنید یک روز به خود استراحت دهید
اگر در گرما ورزش می کنید با یک دوست همراه شوید

ورزش همیشه با کسی که انگیزه بخش باشد، رقابت ایجاد کند و یا فقط صحبت کند بیشتر کیف می دهد. اما ورزش با یک همراه علاوه بر اینها به هرچه ایمن تر شدن تمرین مخصوصا در هوای گرم کمک می کند. چنین فردی اگر مشکلی به وجود بیاید می تواند سریع به کمکتان بیاید.

اگر در گرما ورزش می کنید مقدار زیادی آب بنوشید

تامین آب بدن وقتی در گرما ورزش می کنید خیلی اهمیت پیدا می کند. نوشیدن آب قابلیت عرق کردن بدن را بهبود می بخشد، فرآیندی که خنکتان می کند. با نوشیدن آب مایعاتی که از طریق عرق ریختن از دست می دهید هم جایگزین می کنید.

سه عامل اصلی که نشان می دهند در طول ورزش چه مقدار مایعات نیاز دارید عبارتند از شدت ورزش، شرایط آب و هوایی و وزن بدنتان. وقتی در هوای گرم ورزش می کنید منتظر تشنه شدن نمانید چون همین تشنگی یعنی بدنتان مقداری کم آب شده.

وقتی هوا گرم است در زمان مناسب به ورزش بروید

در فصل گرما بهترین زمان ها برای ورزش یکی اول صبح است و دیگری عصرها چون در طول روز و زمانی که خورشید در آسمان است گرما به بالاترین درجه خود می رسد.

وقتی دو زمان مناسب برای ورزش کردن وجود داشته باشد دیگر بهانه ای هم برای نادیده گرفتن ورزش باقی نمی ماند. اگر سحر خیز هستید که همان صبح می توانید ورزش کنید و اگر دوست دارید بخوابید می توانید تا عصر صبر کنید و سپس شروع نمایید.

اگر در گرما ورزش می کنید لباس درستی انتخاب کنید

توصیه می شود در هوای گرم لباسی سبک به تن کنید که هوا درونش جریان داشته باشد و همچنین پوستتان را از اشعه های خورشید در امان نگه دارد. کمپانی های ورزشی لباس هایی را طراحی کرده اند که با نگه داشتن رطوبت در خود کمک می کنند حرارت بدن کاهش پیدا کند. اگر به چنین لباس هایی دسترسی دارید بهرین انتخاب برای ورزش در هوای گرم هستند.

برای ورزش در هوای گرم غذاهایی بخورید که به تامین آب بدنتان کمک کنند

سوخت رسانی به بدن با غذاهایی که بدنتان را کم آب نکند برای ورزش در هوای گرم بسیار ضروری است. قبل از ورزش غذاهایی که چربی و پروتئین بالایی دارند نخورید چون هضم آنها به زمان و انرژی نیاز دارد.

همینطور که ورزش می کنید و دمای بدنتان بالا می رود، جریان خون به سیستم گوارش کاهش می یابد، در نتیجه هضم غذا مشکل می شود و احساس حالت تهوع می کنید.

به جای این غذاها روی مواردی تمرکز کنید که حاوی مقدار زیادی آب باشند. سیب، ملون ها ( خربزه، هندوانه … ) خیار، توت وگریپ فروت در میان بهترین غذاها هستند. این میوه ها بدنتان را خنک نگه می دارند و جلوی کم آب شدنش را می گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج