جاباما
۳۷۱۲۴
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

جاری شدن چشمه کلام

فراگیری زبان در چند گام ساده! (قسمت دوم)

در این مقاله به چگونگی بهبود سخن گفتن و تاثیر گزاری بیشتر، از طریق عامل های روانی، شنیداری و نوشتاری پرداخته می شود.

فراگیری زبان در چند گام ساده!

(قسمت دوم) جاری شدن چشمه کلام

فراگیری زبان در چند گام ساده! (قسمت دوم)

هین‌ بگو مَهْراس‌ از خالی‌ شدن‌ کم‌ نخواهد شد بگو دریاست‌ این‌

مولانا جلال الدین محمد بلخی رومی

فراگیری زبان در چند گام ساده! (قسمت دوم)

در قسمت اول جناب آقای علی کردستی (عضو رسمي اتحاديه آموزش زبان اروپا) با مقاله ای دیگر از مجموعه مقالات پرطرفدارشان، برای ما از اثرات مخرب عدم توجه به مهارت شنیدن در ۱۲ ماه نخستین فراگیری زبان گفتند. با تکیه بر پشتوانه تمرینات پیوسته شنیداری، نوبت به جوشش چشمه های کلام می رسد. چشمه هایی که اعتبار خود را از دریای شنیده ها می گیرند. در این مقاله به چگونگی بهبود سخن گفتن و تاثیر گزاری بیشتر، از طریق عامل های روانی، شنیداری و نوشتاری پرداخته می شود.

فراگیری زبان در چند گام ساده! (قسمت دوم)

عامل شنیداری:

تلفظ لغات در جمله و خارج از جمله، زمین تا آسمان متفاوت است. واژه هایی ساده مثل " می توانم"، "اصلاً"، "نان" "نمی شود"، "زمستان" و " بگویم" را در نظر بگیرید، سپس آنها را در یک جمله عادی خود بکار ببرید؛ "میتونم بگم اصن برای خرید نون تو زمستون نمیشه بیرون رفت." متوجه می شوید که بطور طبیعی در هر زبانی، عادت داریم تلفظ واژه ها را "درون جمله" عوض کنیم. محققان دلیل آن را تمایل انسان به بیشتر و سریعتر صحبت کردن می دانند. شما وقتی هنگام صحبت کردن به جای "می توانم" از "می تونم"، به جای "بگویم" از "بگم" و ... استفاده می کنید، در درجه اول می توانید سرعت خود را در بیان این جمله تا ۲ برابر افزایش دهید. لذا نتیجه گیری می شود که تمرینات مفصل و اصولی، همراه با الگوبرداری از تمرینات شنیداری غیر کتابی، به طرز چشمگیری بر سرعت و روانی کلام می افزاید.

فراگیری زبان در چند گام ساده! (قسمت دوم)

عامل نوشتاری:

در آزمون تافل قدیمی، توانائی سخن گفتن فرد را از روی روانی و پیوستگی متن، مقدار و ساختار نوشته ارزیابی می کردند. همانطور که می دانید صحبت کردن و نوشتن، هردو وابسته جمله سازی هستند. فردی که در ۳۰ دقیقه ۴۰ جمله می نویسد، نسبت به فردی که در ۳۰ دقیقه، ۲۰ جمله می نویسد، دارای روانی کلام بیشتری است. تنها تفاوت در این است که شما در هنگام نوشتن، وقت بیشتری برای برنامه ریزی، توجه به ساختارها و انتخاب واژگان دارید که این خود می تواند بهترین تمرین برای بهبود سخنوری قلمداد شود. بعد از عامل شنیداری، عامل نوشتاری، مهمترین عامل در رشد مهارت سخنوری است، زیرا علاوه بر اینکه می توانید با تمرین بیشتر نوشتن، روانی و رعایت ساختارها را در خود بهبود دهید، بلکه می توانید مشکل نداشتن همصحبت را حل کرده و مثلاً هر روز در دفتر خاطرات خود، به زبان انگلیسی بنویسید و بنویسید و بنویسید.

فراگیری زبان در چند گام ساده! (قسمت دوم)

عامل روانی:

دیل کارنگی، نویسنده بزرگ قرن گذشته، در کتاب The Art of Public Speaking، چنین می نویسد: " میلیونها دلار صرف درمان بیماری های لاعلاج و بهبود جاده ها می کنیم تا جلوی مثلاً تصادفات و یا سرطان ها را بگیریم، حال آنکه بزرگترین قاتل نوع بشر، استرس و نگرانی است. ما در مقابل این قاتل، تسلیم و بی دفاع هستیم." روانشناسان، عوامل اصلی استرس را تعارضات انگیزشی (دو دلی در انتخاب و یا وسواس در تصمیم گیری)، آسیبهای اجتماعی (جنگ، سیل، زلزله، تصادف، بحرانهای اقتصادی و ...)، عبور از سن ۵۰ سالگی می دانند. استرس همراه با نتایج مخرب آن همچون وسواس و کمالگرائی بیمارگونه، می تواند به راحتی موجبات سکوت و پرهیز از صحبت کردن را فراهم آورد. تمریناتی با هدف خالی کردن ذهن (مدیتیشن) می توانند تأثیرات ویژه ای بر این مشکل بگزارند.

در پایان یادآوری می شود که؛ چشمه صحبت کردن، با پشتگرمی به دریای تمرینات شنیداری (غیر کتابی)، بوسیله تمرینات نوشتاری جاری شده و با کاهش عوامل روانی به اوج خود می رسد. نویسنده علاقه مند است زبان آموزان با مراجعه به بخش پرسش و پاسخ سایت www.kordasti.com ، سؤالات و مشکلات خود را با وی مطرح نمایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج